Gå til innhold

Barnebursdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er anbefalt/regler for det nå? Er snakk om 7.trinn - og har lyst å be 4-5 stykker, alle går i samme klasse og skolen er på rødt nivå. Så vidt jeg veit er det ingen som er smittet på skolen, verken ansatte eller elever.

Anonymkode: 73f52...930

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de er i samme klasse så er de vel en kohort så det skulle ikke være noe problem, men det er vel ikke anbefalt når dere er på rødt nivå? Er dere på rødt nivå så er det jo økt smitte rundt dere, så selv ville jeg ikke hatt bursdag da men det er jo opp til dere. Du kan jo sjekke kommunen sine sider og eventuelt skolen.

Skrevet

Vi hadde den typen bursdag for vår 7. klassing, de fem beste vennene, men det var for et par mnd siden da skolene var på gult nivå. Jeg ville ikke hatt noen feiring nå på rødt og heller ventet litt (forhåpentligvis blir det gult igjen neste uke). Det er som FrøkenMånestråle sier ikke anbefalt, selv om det ikke er direkte forbudt. 

Vi opplevde i en parallellklasse at en elev hadde bursdagsfeiring og en av de inviterte viste seg å ha vært smittet og det førte til en hel masse styr med smittesporing, karantene for alle som var i bursdagen (inkludert hele bursdagsbarnets familie siden de var i samme hus om enn ikke med på feiringen), ventekarantene for familiene til alle inviterte og ikke minst en masse bekymring for videre smitte. Foreldrene til bursdagsbarnet var skikkelig lei seg og angret veldig selv om bursdagen var innafor gjeldende anbefalinger. Sjansen er kanskje ikke så stor for noe slikt, men om det skulle skje ville ikke jeg ønsket å være den som hadde holdt festen.

AnonymBruker
Skrevet

I Oslo kan man ha besøk av barn fra samme kohort, men det er forbud mot flere enn to besøkende samtidig.

Anonymkode: c6f6a...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...