AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Del Skrevet 7. april 2021 Butikken var tom for vanlig kjøttdeig, så jeg kjøpte kjøttdeig av lam. Spiste det i går til tacoen og det var godt. Lukta etter jeg var ferdig med mat hang lenge i rommet, og det minte meg på noe, selv om jeg ikke helt klarte sette fingeren på hva... Ligger her nå og føler jeg har fått lukten helt oppi vrang strupen. Det lukter selvfølgelig ikke mat lenger, men du vet sånn når man har spist noe og er egentlig skikkelig lei, og man bare føler smaken lenge etterpå.,.. Pinnekjøtt er det jeg sammenligner det med 😩 Den lukten som henger i... jeg er nå så kvalm... Har hele 600 gram kjøttdeig av lam i fryseren og jeg blir helt kvalm hver gang jeg ser det og får psykisk den lukta i nesa... Noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre med kjøttdeigen? Bor litt øde til, så å gi den bort blir bare stress. Å kaste det virker også meningsløst... Ønsker tips til retter hvor kjøtt smaken på en måte blir litt overtatt av andre smaker i mat retten 😜 Anonymkode: 048e8...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Del Skrevet 7. april 2021 https://www.etkjokken.com/2020/06/enkel-biryani-med-lammekjottdeig/ Anonymkode: 2ca26...974 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): https://www.etkjokken.com/2020/06/enkel-biryani-med-lammekjottdeig/ Anonymkode: 2ca26...974 Takk 😍 Anonymkode: 048e8...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Del Skrevet 7. april 2021 Albondigas Anonymkode: 8f345...058 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Del Skrevet 7. april 2021 Moussaka! Anonymkode: a89ff...9ca 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Del Skrevet 7. april 2021 Kebab? Anonymkode: db757...8e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Del Skrevet 7. april 2021 Ekte, gresk moussaka! Anonymkode: 57478...5ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 7. april 2021 #8 Del Skrevet 7. april 2021 (endret) Bland med 400g kjøttdeig og lag Dønerdeig til kebab i pita Eller bland med kjøttdeig og lag supergod moussaka Endret 7. april 2021 av Enmanelskeråhate 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Butikken var tom for vanlig kjøttdeig, så jeg kjøpte kjøttdeig av lam. Spiste det i går til tacoen og det var godt. Lukta etter jeg var ferdig med mat hang lenge i rommet, og det minte meg på noe, selv om jeg ikke helt klarte sette fingeren på hva... Ligger her nå og føler jeg har fått lukten helt oppi vrang strupen. Det lukter selvfølgelig ikke mat lenger, men du vet sånn når man har spist noe og er egentlig skikkelig lei, og man bare føler smaken lenge etterpå.,.. Pinnekjøtt er det jeg sammenligner det med 😩 Den lukten som henger i... jeg er nå så kvalm... Har hele 600 gram kjøttdeig av lam i fryseren og jeg blir helt kvalm hver gang jeg ser det og får psykisk den lukta i nesa... Noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre med kjøttdeigen? Bor litt øde til, så å gi den bort blir bare stress. Å kaste det virker også meningsløst... Ønsker tips til retter hvor kjøtt smaken på en måte blir litt overtatt av andre smaker i mat retten 😜 Anonymkode: 048e8...0ba Moussaka! Anonymkode: 20104...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 7. april 2021 #10 Del Skrevet 7. april 2021 Lag kjøttkaker, blir faktisk kjempegodt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #11 Del Skrevet 7. april 2021 Shepards pai er veldig godt 😊 Anonymkode: 06b3b...ffc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 7. april 2021 #12 Del Skrevet 7. april 2021 Lammekjøttboller med hvitløk, persille og revet citronskall. Nydelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #13 Del Skrevet 7. april 2021 Hvis du kjenner at du er lei av smaken av lam, anbefaler jeg köfte. Det er spyd av lam med masse krydder i, det tar bort spissen av lammesmaken Digg med en saus laget på yoghurt, hvitløk, sitron og persille til. Anonymkode: cb8e5...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisanna Skrevet 7. april 2021 #14 Del Skrevet 7. april 2021 Gyros! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #15 Del Skrevet 7. april 2021 Kan brukes i toros jegergryte, hvis du vil ha noe enkelt. Anonymkode: 0f1d0...3b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #16 Del Skrevet 7. april 2021 Gyros, biryani, kebab (lages som større kjøttboller på spyd), kjøttboller, mousakka, i pitabrød med tzatsiki, burger Anonymkode: af14a...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #17 Del Skrevet 7. april 2021 Kålrulletter ❤️ Anonymkode: 8012e...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #18 Del Skrevet 8. april 2021 Blir sulten av denne tråden 😄 Anonymkode: 17e18...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 15. april 2021 #19 Del Skrevet 15. april 2021 Havbris skrev (På 7.4.2021 den 9.33): Lammekjøttboller med hvitløk, persille og revet citronskall. Nydelig. Høres godt ut. Har ett kilo lammekjøttdeig. Har du oppskrift eller blander du bare på slump? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #20 Del Skrevet 15. april 2021 Moussaka! Anonymkode: 23395...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå