AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #41 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ALT. Anonymkode: 6ae7f...40d I kun en spesifikk kommune? Hvor ofte kommer det stillinger ut der? Anonymkode: 4154a...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #42 Del Skrevet 7. april 2021 Selv søkte jeg ca 100 sosionomjobber (i Oslo) før jeg fikk et 3mnd vikariat i NAV, der jeg også kjente en som jobbet på samme kontor. Dette er nå 10 år siden. Min opplevelse er at det er lettere å komme på intervju hvis man kjenner noen som allerede har jobb samme sted, så hvis du har noe nettverk fra studiene bør du benytte det. Jobber fortsatt på NAV og det er som regel 50-100 søknader på en stilling. Det er vanskelig å komme igjennom nåløyet. Hvis du bor i en mindre kommune er det kanskje færre ansatte og mindre gjennomflyt av ansatte i de offentlige stilllingene enn i større byer, da blir det enda vanskeligere. Fast stilling kan man glemme som nyutdannet. Jo kortere stillingsperiode desto færre søkere med lang erfaring. Søknader i Oslo kommune sorteres som regel etter CV først. Er det mange søkere med erfaring så kan du havne i "nei" bunken, uten at søknaden blir lest. CV er derfor veldig viktig. Jeg ville søkt på kortere vikariater dersom det er mulig, det er slik de aller fleste jeg kjenner kom seg inn i yrket. Deretter priorieres man ofte når stillinger av lengere varighet eller faste stillinger utlyses. Anonymkode: 3e1cc...4a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #43 Del Skrevet 8. april 2021 Har du vurdert å jobbe som jobbspesialist eller jobbveileder? Man kan ta et kurs i Supported Employment for å være bedre kvalifiserte til å jobbe som jobbspesialist eller jobbveileder. Anonymkode: f8987...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå