AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Hva er mest riktig her: Kari Larsen og Ola Nordmann gifter seg. Kari tar navnet til Ola, og heter nå Kari Nordmann. Sammen får de en sønn, Per Nordmann. Så dør Ola i en tragisk bilulykke. Et par år senere forelsker Kari seg i Øivind Svendsen og ønsker å gifte seg på nytt. Hva blir hun da hetende? a) Kari Larsen b) Kari Nordmann (som sin sønn) c) Kari Svendsen (som sin nye ektemann) d) Kombinasjon av disse Anonymkode: 4154d...c83
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Det kommer jo an på hva hun bestemmer seg for. Anonymkode: 5037f...f99 9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Du sier at Kari gifter seg igjen, tar hun da etternavnet til Øivind? Anonymkode: 88dcb...46f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Det kan Kari bestemme helt selv. Ingen regler for dette. Anonymkode: 4ef7f...bfb 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Blir feil å kalle sønnen Kari Nordmann 😑 Anonymkode: 86f20...e83
asterix Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 For min del tok jeg ikke etternavnet til eksen da vi giftet oss, men vi byttet begge til et sjeldent navn fra hans familie noen år seinere. Selv om vi ble skilt og han deretter døde beholdt jeg dette navnet. Da jeg og min nye samboer, som jeg ble sammen med før eksen døde, fikk barn sammen tok jeg inn etternavnet til samboeren min som mellomnavn. Så om jeg hadde vært Kari ville det blitt: Kari Svendsen Nordmann.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 asterix skrev (10 minutter siden): For min del tok jeg ikke etternavnet til eksen da vi giftet oss, men vi byttet begge til et sjeldent navn fra hans familie noen år seinere. Selv om vi ble skilt og han deretter døde beholdt jeg dette navnet. Da jeg og min nye samboer, som jeg ble sammen med før eksen døde, fikk barn sammen tok jeg inn etternavnet til samboeren min som mellomnavn. Så om jeg hadde vært Kari ville det blitt: Kari Svendsen Nordmann. Virker vel mer naturlig motsatt. Kari Nordmann Svendsen. Synd for Øivind om man drasser med seg Nordmann-navnet inn i forholdet. Anonymkode: 86f20...e83
asterix Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Virker vel mer naturlig motsatt. Kari Nordmann Svendsen. Synd for Øivind om man drasser med seg Nordmann-navnet inn i forholdet. Anonymkode: 86f20...e83 Naturlig for hvem? Jeg har hett "Nordmann" i mange år. Jeg tok inn "Svendsen" fordi jeg gjerne ville ha samme etternavn som alle barna mine, ikke bare de jeg har med eksen. Samboeren min har ikke noe problem med at jeg har valgt denne løsningen. Hvis Øivind ikke greier akseptere at Kari har en fortid er jo det hans problem. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 B. For mye papirer å ordne for min del. Må kanskje gå minst 10 år før jeg skal hete som alt. C. Anonymkode: bfe4f...0d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå