sofie777 Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Jeg var i dag på visning i en leilighet. Den var veldig fin og på mange måter perfekt. Til tross for at det var et dødsbo, var leiligheten ren og pen. Det i tillegg til at den var moderne, i motsetning til flere andre leiligheter i blokken. Eneste problem var lukten på badet og mugg på vaskemaskinen som kom til å følge med. Leiligheten har stått tom en stund sa megler, og så snart noen begynner å bruke badet igjen vil både lukt og mugg forsvinne (regner med at jeg må vaske vaskemaskinen). Jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med akkurat dette: blir lukten borte om jeg f.eks. lar vannet renne i dusjen når jeg er innom leiligheten før jeg flytter skikkelig inn? (10-15 minutter hver gang). PS. Jeg vet at det er andre regler med dødsbo/tvangssalg, så det trenger jeg ikke svar på. Har i skrivende stund ikke bestemt meg for om jeg skal by på denne.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Nei! Kloakklukt kan forsvinne om det er tørre vannlåser, men det kan jo megler lett fikse før visning om han er seriøs. Mugg eller kjellerlukt kommer fra fukt og vil ikke forsvinne uten større inngrep. Svindel. Anonymkode: b9d8f...a64 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Kloakklukt kan komme av at sluk og rør har tørka ut, mugglukt styrer en langt unna. Om noe er moderne har ingenting å si for hva som ligger i vegger/gulv/tak av fuktskader dessverre. Styr unna og gå heller for noe anna😊 Anonymkode: d483d...8d6 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Jeg ville aldri kjøpt en bolig som luktet vondt på visning! Anonymkode: 2a374...c85 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Her har megler sviktet fundamentalt. Megler burde som hør og bør plassert ut duftlys før visningen. Evt stormluftet badet før visning og sprayet med duftspray. Mvh Skuffet megler. Anonymkode: 8b27d...cf0
Hedy Lamarr Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her har megler sviktet fundamentalt. Megler burde som hør og bør plassert ut duftlys før visningen. Evt stormluftet badet før visning og sprayet med duftspray. Mvh Skuffet megler. Anonymkode: 8b27d...cf0 Kamuflere duften? Svindel! 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 Mugg forsvinner ikke ved vask og bruk. Styr langt unna denne leiligheten. Kjellerlukt og mugg er tegn på at leiligheten er vannskader og helsefarlig. Anonymkode: f20c0...899 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 Hedy Lamarr skrev (3 minutter siden): Kamuflere duften? Svindel! What? Nooo.. Anonymkode: 8b27d...cf0
Live88 Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 sofie777 skrev (7 timer siden): Jeg var i dag på visning i en leilighet. Den var veldig fin og på mange måter perfekt. Til tross for at det var et dødsbo, var leiligheten ren og pen. Det i tillegg til at den var moderne, i motsetning til flere andre leiligheter i blokken. Eneste problem var lukten på badet og mugg på vaskemaskinen som kom til å følge med. Leiligheten har stått tom en stund sa megler, og så snart noen begynner å bruke badet igjen vil både lukt og mugg forsvinne (regner med at jeg må vaske vaskemaskinen). Jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med akkurat dette: blir lukten borte om jeg f.eks. lar vannet renne i dusjen når jeg er innom leiligheten før jeg flytter skikkelig inn? (10-15 minutter hver gang). PS. Jeg vet at det er andre regler med dødsbo/tvangssalg, så det trenger jeg ikke svar på. Har i skrivende stund ikke bestemt meg for om jeg skal by på denne. Har du mulighet til å hyre en fagmann som kan være med deg på en ny visning? Da kan det måles fukt på badet f.eks og så kan du få et bedre bilde av badet enn hva det megleren sier😊 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #10 Skrevet 7. april 2021 Live88 skrev (4 timer siden): Har du mulighet til å hyre en fagmann som kan være med deg på en ny visning? Da kan det måles fukt på badet f.eks og så kan du få et bedre bilde av badet enn hva det megleren sier😊 Da vil du faktisk stiller svakere ved en eventuell mangel fordi en fagmann har undersøkt for deg, og man vil ta utgangspunkt i at du burde vite mer. Det hun kan be om er å få megleren utsagn skriftlig, men det vil hun neppe få fordi det er lureri. Anonymkode: b9d8f...a64
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #11 Skrevet 7. april 2021 En jeg kjenner kjøpte leilighet for ett år siden, de selger hadde bakt boller. Ergo - leiligheten luktet godt av nystekt bakverk. Den luktet ikke fullt så godt den dagen han overtok, og det viste seg å være problemer med badet. Derfor enig med de som sier styr unna - særlig nå som du selv har bemerket lukten overfor megler og dermed vist at du er bevisst den og dermed ikke så lett kan klage på årsaken i ettertid. Men følger det ikke tilstandsrapport med fordi om det er dødsbo? Hva står det der? Anonymkode: 46680...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå