Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å dumpe over sms etter 6mnd virker noe hjerteløst, pause eller ei. Går an å skrive: "vi må snakke sammen" og med det forberede den andre på brudd. Så møtes og ta bruddet ansikt til ansikt. Føler det er et minimum av hva man må kunne koste på seg av respekt for noen man har vært i forhold med.

Du synes og å ha lav forståelse for at de to mennene er lei seg og har kjærlighetssorg, bare fordi du selv føler deg ferdig med forholdende. Det virker og som det er utenkelig for deg at et forhold kan vare evig og at ikke alle tenker: "Jaja, kos det her så lenge det varte! Lykke til videre i livet når vi nå går hver til vårt! Mange andre fisker i havet enn meg, vettu! Du finner nok en erstatning skal du se!!" Må gi dem litt rett og det hadde vel gjerne ikke vært så helt usunt for deg å bli dumpa sjøl neste gang.

Anonymkode: bac07...c3a

• Liker 8
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet

Ble selv dumpet på sms etter 1 års forhold, og det kom som ett sjokk. Alt virket bra forut for bruddet, og han snakket om alt vi skulle gjøre sammen fremover. Han ville bli venn istedenfor kjæreste... Helt seriøst, å dumpe på sms er så feigt!

Han var livredd for å miste meg som venn, og jeg tror det lå psykiske årsaker bak bruddet. Det var for ca halvt år siden. 

Anonymkode: 435b1...542

• Liker 2
Skrevet

Man bør ikke slå opp på SMS med mindre det er langdistanseforhold eller man er i fare som følge av et voldelig forhold.

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt kalt "isdronning" etter brudd fordi jeg ikke ville kose, trøste, snakke i evigheter, tilbringe tid sammen eller ligge sammen. Har jeg gjort det slutt så er det slutt, det kommuniserer jeg klart og tydelig. Ingen gråsoner, et brudd skal ikke dras ut i tid. Han som kalte meg isdronning var enig i at vi burde gjøre det slutt, men sørget mer i etterkant. Jeg sørget på forhånd. Jeg tror ikke det er sunt å skulle trøstes av en fersk eks.

Min erfaring er også at den som blir dumpet alltid vil finne noe å ta den andre på, sorg blir til sinne, som blir til anklager. Det er kanskje enklere å gå videre om man forteller seg selv at den man gråter over er ei bitch. 🤷‍♀️ 

Ikke ta det så tungt. Jeg ser logikken i at du kommuniserer ditt ståsted så fort du har bestemt deg. Det er ikke bare overlegent etisk å be om å møtes først, nettopp pga. forhåpninger som du sier, eller at de da må gå flere dager og gruble eller grue seg. Men neste gang kan du jo droppe sms, selv om jeg tror du uansett kan bli gjort til syndebukk for noe annet. 

Anonymkode: fe10c...023

AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (5 minutter siden):

Men da var vel problemet at det kom som et sjokk, at du ikke kunne forutsett bruddet, du ble skuffet og såret - nå bruker du kanalen som ble brukt som begrunnelse til å kunne svartmale hans person? Handler vel mer om at bruddet i seg selv gir deg negative følelser? Eller? 

Hmmm jeg lurer på hvorfor de synes du er kald og hensynsløs 

Lol🙄 selvinnsikt er no dritt

Anonymkode: c4b3b...1e0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville mye heller blitt dumpet over sms enn å avtale å møtes, glede seg, kanskje bruke tid på å pynte seg, og så få den rett i trynet, og ikke engang kunne gråte fordi man ikke er alene. 

Skjønner meg ikke på dere som synes det er bedre å få den ansikt til ansikt?

Jeg synes du høres helt normal ut, ts.

Anonymkode: 77e2e...91a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det perfekte bruddet er ansikt til ansikt, med en liten heads up først med ordlyd a la "vi bør snakke sammen" (men ikke smil når du sier det, som eksen min gjorde). Ikke andre folk rundt, dvs hjemme hos en av dere, på en folketom restaurant eller i naturen. Bruk offentlige ord som slutt eller ikke lenger sammen. Ikke snakk om at det er best for begge eller si hva eksen nå bør gjøre. Ikke forvent en bestemt reaksjon, at det skal være enkelt eller at den andre vil være venn.

Å slå opp via sms er fjortis-feigt. 

Anonymkode: 3fdfe...4ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (1 time siden):

Er ikke forsikringen om at jeg er glad i deg, jeg bryr om deg og setter pris på den historien vi hadde sammen men nå er den tid slutt... Er ikke det mer enn bra nok?? 

Uinteressant svada. Det opplevdes uansett ikke som at "nå er den tid slutt" for den som blir forlatt", men mer "jeg har faktisk forlatt deg i hjertet for ei god stund sia, men nå får også du vite om det". 

Anonymkode: 3fdfe...4ce

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...