AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Noen som ser på denne serien på Nrk.no? Jeg er litt over halvveis og liker den veldig godt, interessant at serien flytter seg rundt i Europa. Og litt moro med så mange språk, til forandring fra amerikanske serier og filmer om andre verdenskrig hvor alle snakker engelsk. Er det noen som vet om det kommer flere sesongen av denne serien? Anonymkode: f9995...52f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen som ser på denne serien på Nrk.no? Jeg er litt over halvveis og liker den veldig godt, interessant at serien flytter seg rundt i Europa. Og litt moro med så mange språk, til forandring fra amerikanske serier og filmer om andre verdenskrig hvor alle snakker engelsk. Er det noen som vet om det kommer flere sesongen av denne serien? Anonymkode: f9995...52f Tviler på at det kommer flere sesonger. Såvidt jeg har forstått er den bygget på en bok, og det er ikke noen oppfølger til den boka. Men det kan jo være at TV-folka velger å lage en sesong til som "går forbi" boka. Anonymkode: 8c681...746 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tviler på at det kommer flere sesonger. Såvidt jeg har forstått er den bygget på en bok, og det er ikke noen oppfølger til den boka. Men det kan jo være at TV-folka velger å lage en sesong til som "går forbi" boka. Anonymkode: 8c681...746 Åja, det visste jeg ikke. Men det gir mening at den er bygget på en bok, for det er jo en del småting som ikke forklares godt nok i serien, men som da sikkert utbroderes i boken. Tenker f.eks. på hva Carla får ut av vennskapet med Amelia, synes det er rart at de to liksom skulle få så tett kontakt, en rik, verdensberømt dame på første klasse og en kommunist som reiser på tredje klasse, hva binder de to sammen? En annen ting jeg reagerte på er at når Amelia skal advare noen i den polske motstandsbevegelsen får hun oppgitt en adresse, men hun er ny i byen og snakker heller ikke språket så for å finne frem må hun jo spørre fremmede folk om veien og vil dermed lage en del oppstuss, noe jeg synes er veldig rart når denne motstandsmannen liksom skal være hemmelig. Er en del sånne rare valg serieskaperne har tatt, men det gir kanskje mening når man leser boken. Anonymkode: f9995...52f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Nå har jeg sett ferdig serien og da kan jeg vel egentlig svare meg selv på spørsmålet om det blir flere sesonger, for det blir det neppe med den slutten. Fin serie for å friske opp historiekunnskapene, da.🙂 Anonymkode: f9995...52f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå