G.A. Skrevet 29. august 2005 #1 Skrevet 29. august 2005 Hadde vel egentlig bestemt meg for å ikke være symptomjeger eller kjenne etter EL, festesmerter og sånt. Men nå blir jeg nødt til å spør. Etter dobbel pergokur fikk jeg på dag 12 store menssmerter. Var 100% sikker jeg skulle få mensen. Men etter 1,5 dag var smertene borte. Er nå på dag 18 og har daglig hatt stikking og ubehag der. Dette er min 4 pergokur, og jeg har ikke hatt sånne smerter før.. Kan det være jeg ikke har hatt EL de andre kurene, og det var EL smerter jeg hadde? Eller kanskje noe annet? Hva med dere andre som bruker pergotime? Vanlig å ha daglige stikkinger etter EL?
Snuppelure Skrevet 31. august 2005 #2 Skrevet 31. august 2005 (endret) Det kan være EL smerter du kjenner ja. Høres nesten litt slik ut. Men ang hva som skjedde de på dine foregående forsøk, ble du vel kontrollert av legen din? Enten med UL eller blodprøver? Og da fikk du sikkert svar på om du hadde EL eller ikke. Endret 31. august 2005 av Snuppelure
G.A. Skrevet 1. september 2005 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2005 Håper det var EL da, og at de smertene jeg kjendte (som jeg trodde var menssmerter igjen) 6 dager senere var.. Får alltid UL når jeg er hos GU. Sist time spurte jeg om han kunne se om jeg hadde EL fikk eg til svar at det kunne han ikke.. Tror at neste time skal jeg selv spør om jeg kan få sjekket EL med blodprøver.. Virker som jeg må spør om dette selv for å få det... Hvordan virker detmed disse blodprøvene? Hvor mange må tas og når i perioden?
bizzy Skrevet 1. september 2005 #4 Skrevet 1. september 2005 Kan jo høre ut som du har hatt el-smerter Da jeg tok pergo og var til undersøkelse hos gynekolog kunne han tydelig se at jeg hadde hatt el pga tom eggpose. Fikk se selv også og det var ikke vanskelig - ikke etter at gyn. fortalte hva det var vi så i allefall Så det kan jo være at han mente at han ikke så noe tegn til el de forrige gangene? Krysser for at det er festesmerter du har Ang. blodprøver for å se om du har hatt el, tar du en blodprøve i begynnelsen av perioden og en mot slutten, husker desverre ikke hvilke dager jeg tok de på Lykke til!!!!!!
Snuppelure Skrevet 1. september 2005 #5 Skrevet 1. september 2005 (endret) Får alltid UL når jeg er hos GU. Sist time spurte jeg om han kunne se om jeg hadde EL fikk eg til svar at det kunne han ikke.. ???? min lege kan i alle fall se det. Han ser på utviklingen på slimhinnene måler tykkelse og grått, sort ,hvit... som jeg ikke skjønner noen ting av. I eggstokkene ser han på eggposer om de er på vei opp, sprekkeklare, eller har sprukket. Så burde vel din lege ogå kunne se?? Hva er det han ellers ser da?? Endret 1. september 2005 av Snuppelure
Gjest Gjest_tass2406_* Skrevet 1. september 2005 #6 Skrevet 1. september 2005 Jeg har tatt blodprøve nå for å se om jeg har eggløsning, og den måtte taes mellom 22 og 26 syklusdag. Merkelig tidspunkt spør du meg men......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå