Gå til innhold

Gammeldags skattemelding i Altinn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått skattemeldingen for lenge siden og sendt inn, men idag fikk jeg også gamle typen i altinn. Kom samtidig som skattemelding som dokumentasjon. 

Flere? Skal denne også fylles ut?

Anonymkode: db788...62f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Du kan bruke den som dokumentasjon, om noen spør om skattemeldingen din, f.eks. banken o.l.

AnonymBruker
Skrevet
Visum skrev (3 minutter siden):

Nei.

Du kan bruke den som dokumentasjon, om noen spør om skattemeldingen din, f.eks. banken o.l.

Har nok ordlagt meg litt knotete. Jeg fikk 2 ting. Ene var til dokumentasjon slik du skriver mens andre var slik den vi fikk før ser ut. Står til utfylling og at det er skattemelding 2020. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har nok ordlagt meg litt knotete. Jeg fikk 2 ting. Ene var til dokumentasjon slik du skriver mens andre var slik den vi fikk før ser ut. Står til utfylling og at det er skattemelding 2020. 

Den skal ikke sendes nei. Antar det også ligger kvittering for innsendt skattemelding i innboksen? 

Anonymkode: 450f3...bdb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har fått skattemeldingen for lenge siden og sendt inn, men idag fikk jeg også gamle typen i altinn. Kom samtidig som skattemelding som dokumentasjon. 

Flere? Skal denne også fylles ut?

Nei.

Anonymkode: 587c0...1b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Den dr kun for de som har forhold som ikke dekkes av den nye innleveringsløsningen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den skal ikke sendes nei. Antar det også ligger kvittering for innsendt skattemelding i innboksen? 

Anonymkode: 450f3...bdb

Ja det gjør det, så er sikker på jeg har levert. Ble bare usikker eller om alle får den gamle typen i tillegg. 

AnonymBruker
Skrevet

Den dr kun for de som har forhold som ikke dekkes av den nye innleveringsløsningen.

Det var det jeg også fant ut, men har ingen forhold som ikke dekkes i den nye. Fikk begge også i fjor, men trodde ikke det skulle skje i år. 

AnonymBruker
Skrevet

Det holder å levere en av dem. Tallene i bakkant er de samme. Har du fått kvittering på at skattemeldingen er levert er det greit. 

Anonymkode: b0909...1b7

Gjest Dizzy123
Skrevet

Ingen andre som har fått gammeltype?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ny skattemelding i fjor, i år så gikk linken for å levere inn skattemeldingen til Alltins sine gamle systemer. Fant først ut senere at Skatteetaten og Alltin skal bli mer i ett etterhvert, og at dokumenter fra Skatteetaten flyttes dit. Betyr det at man i praksis leverte den nye, eller gamle skattemeldingen da?

Anonymkode: 6d575...b69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Fikk ny skattemelding i fjor, i år så gikk linken for å levere inn skattemeldingen til Alltins sine gamle systemer. Fant først ut senere at Skatteetaten og Alltin skal bli mer i ett etterhvert, og at dokumenter fra Skatteetaten flyttes dit. Betyr det at man i praksis leverte den nye, eller gamle skattemeldingen da?

Usikker. Jeg leverte den nye inn via skatteetaen sine nettsider. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Usikker. Jeg leverte den nye inn via skatteetaen sine nettsider. 

Det er ikke mulig. Trodde jeg gjorde det selv, for sidene var så identiske, men linken til innleveringen gikk til Alltin.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke mulig. Trodde jeg gjorde det selv, for sidene var så identiske, men linken til innleveringen gikk til Alltin.

Jeg fulgte ikke noe link. Mulig du bare har fått den gamle da. Trykket på "se og endre" da åpnet den ser, deretter lever. Når jeg går på den gamle typen som alle har fått i tillegg på. Altinn står det at jeg har allerede levert på skatteetaten sine sider. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fulgte ikke noe link. Mulig du bare har fått den gamle da. Trykket på "se og endre" da åpnet den ser, deretter lever. Når jeg går på den gamle typen som alle har fått i tillegg på. Altinn står det at jeg har allerede levert på skatteetaten sine sider. 

Nei var ikke noe link sånn sett, men overgang til skjema, trodde jeg var inne på Skatteetean fortsatt, men var faktisk på Alltin da. Fant det ut nå etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Nei var ikke noe link sånn sett, men overgang til skjema, trodde jeg var inne på Skatteetean fortsatt, men var faktisk på Alltin da. Fant det ut nå etterpå.

Jeg var hele tiden på skatteetaen sider. Sjekket det igjen nå, men aner ikke hvorfor det er slik hos deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...