AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Kan hun gjøre det uten samtykke av begge foreldrene? Når jeg og x'n var sammen, var vi enige om ar vi ikke skulle legge ut bilder av barna frem til at de ble gamle nok til å skjønne konsekvensene av deling av div på nett. Nettvett altså. Nå, etter 4 mnd hvor de har bodd sammen, har hun lagt ut flere bilder av mine barn enn hva jeg som mor har gjort på de 12 årene jeg har vært mamma.. er jeg helt tullete som reagerer på dette? Er hel vanlige bilder av de altså, men det er prinsippet bak.. Anonymkode: afe6a...b5e 12 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan hun gjøre det uten samtykke av begge foreldrene? Når jeg og x'n var sammen, var vi enige om ar vi ikke skulle legge ut bilder av barna frem til at de ble gamle nok til å skjønne konsekvensene av deling av div på nett. Nettvett altså. Nå, etter 4 mnd hvor de har bodd sammen, har hun lagt ut flere bilder av mine barn enn hva jeg som mor har gjort på de 12 årene jeg har vært mamma.. er jeg helt tullete som reagerer på dette? Er hel vanlige bilder av de altså, men det er prinsippet bak.. Anonymkode: afe6a...b5e Nei. Anonymkode: 2aed9...16f 11
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Du skulle sagt ifra første gang. Å si noe nå vil bare se ut som at du prøver å skape problemer. Men du gjør jo som du vil. Anonymkode: 5e8bd...091 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Dette er du i din fulle rett til å ta opp og forlange slutt på! Det går være måte på hva hun skal finne på Mvh steheks som ikke liker når mor blander seg i alt Anonymkode: 94571...af9 11
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Æsj, så usmaklig. Dumme mennesker er så sykt ubehagelige, de skjønner ikke engang at de driter seg ut, bare hermer etter andre. Anonymkode: e3710...be6 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skulle sagt ifra første gang. Å si noe nå vil bare se ut som at du prøver å skape problemer. Men du gjør jo som du vil. Anonymkode: 5e8bd...091 Jeg sa ifra første gang, og da fikk jeg beskjed fra x'n om at han hadde godkjent bildet og jeg bare skulle holde kjeft om temaet😒 Anonymkode: afe6a...b5e 1
Glød Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 Så lenge far godkjenner det har du ikke så mye du skal ha sagt, dessverre. 19
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 Jeg ville ikke laget en krangel av dette. Far har godkjent, det er ikke noe du får gjort. Slik er det med delt omsorg, når dere har ulike meninger. Anonymkode: 7b8f5...6e2 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #9 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du skulle sagt ifra første gang. Å si noe nå vil bare se ut som at du prøver å skape problemer. Men du gjør jo som du vil. Anonymkode: 5e8bd...091 Det gir en da blaffen i, dette for å skåne barna! ☝🏼Uansett er det teit at fars nye kjærste legger ut disse bildene, etter kun 4 mnd bekjentskap til barna? Hun virker som å ha svært lite sosiale antenner. En skal selvsagt spørre foreldrene først, før en legger ut bilder. Skjønner at dette er surt TS. Hadde sagt klart og tydelig i fra. Anonymkode: 19049...b64 16
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #10 Skrevet 6. april 2021 Jeg hadde klikka! Anonymkode: b1739...b17 9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #11 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Æsj, så usmaklig. Dumme mennesker er så sykt ubehagelige, de skjønner ikke engang at de driter seg ut, bare hermer etter andre. Anonymkode: e3710...be6 Bare hermer etter andre? Anonymkode: 030f6...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #12 Skrevet 6. april 2021 Dessverre så kan hun det hvis far har godkjent det ja. Ville ikke laget noe styr av det, hvis ungen deres er 12 år så kan det hende at hun/han har sagt at det er greit også. Anonymkode: 4257a...c1b 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #13 Skrevet 6. april 2021 En ting er jo at far har godkjent bildene. Men har BARNA godkjent dem? Synes TS skrev at hun hadde vært mamma i 12 år, da begynner jo barna å bli så gamle at de kan bestemme sånt selv? Er det ikke 13-års aldersgrense for Facebook? Altså, det er jo uansett foreldre som bestemmer over barna, men disse barna er ikke babyer. Jeg mener bare at dersom ikke engang barna har gitt samtykke til at hun legger ut bilder av dem, så er hun jo helt ute å sykle. Anonymkode: 030f6...ecb 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #14 Skrevet 6. april 2021 Send meld til ex. Si at det ikke er greit for deg. Jeg hadde klikka om noen hadde lagt ut bildene uten å spørre meg først. Jeg legger ikke ut bilder av mine barn på soMe. Anonymkode: 50f14...53d 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #15 Skrevet 6. april 2021 Da jeg oppdaget at damen til exen la ut bilder av mitt barn på Facebook prøvde jeg først å få henne til å slette bildene. Det var bilder i badetøy jeg reagerte mest på, men likte generelt ikke deling av bilder. Da hun ikke gjorde det, sendte jeg melding direkte til Facebook selv. De slettet alle bilder hun hadde lagt ut som inkluderte min datter. Tok et par dager. Kan sikkert gjøre det samme på insta. Anonymkode: 9d810...39a 23 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #16 Skrevet 6. april 2021 https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/bilder-pa-nett/ Nei, begge foresatte skal godkjenne, og større barn har også medbestemmelsesrett. Se linken for hva du kan gjøre for å få fjernet bildene. Anonymkode: 8420f...294 18
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #17 Skrevet 6. april 2021 Om ikke far vil høre, så hadde jeg først sagt ifra direkte til damen, og om ikke det hjalp, hadde jeg rapportert det til fb-insta. Anonymkode: c1b76...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #18 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg sa ifra første gang, og da fikk jeg beskjed fra x'n om at han hadde godkjent bildet og jeg bare skulle holde kjeft om temaet😒 Anonymkode: afe6a...b5e Du har nok ikke noe annet valg. Anonymkode: 47395...1ed
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #19 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Send meld til ex. Si at det ikke er greit for deg. Jeg hadde klikka om noen hadde lagt ut bildene uten å spørre meg først. Jeg legger ikke ut bilder av mine barn på soMe. Anonymkode: 50f14...53d Altså, jeg sender ikke mld til eksen til mannen min og spør om jeg kan legge ut et bilde. Jeg spør barnet og mannen min, det holder. Anonymkode: 47395...1ed 8
sicario Skrevet 7. april 2021 #20 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): er jeg helt tullete som reagerer på dette? Er hel vanlige bilder av de altså, men det er prinsippet bak.. Anonymkode: afe6a...b5e Nei det er du ikke. Dette sier du i fra om.. ikke greit! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå