AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Jeg har permisjon nå, til i høst. Da skal far ta sin kvote. Men vi lurer på om det går an i overgangen der å ta halve uker hver, i en periode. Altså at jeg går delvis tilbake i jobb (jobber 2-3 hele dager) og har noen dager permisjon, mens far går motsatt av meg. Om dere skjønner. Da får jeg er gradvis "tilvenning" tilbake i jobb og far holder seg påkoblet i den nye jobben sin. Føler selv det er så brutalt brå overgang for mor og baby å gå fra 100% samvær til bare ettermiddager... Anonymkode: 20a94...ec6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Så lenge begge arbeidsgiverne er villige, så går det helt fint. Vi kommer til å gjøre det samme. Anonymkode: ef0de...006 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Les om gradert permisjon. Anonymkode: a334d...58b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Prøvde å legge inn på nav sin kalkulator på nett men der gikk det ikke å legge inn begge deltid samtidig. Jeg la inn deltid mor, og da ble automatisk deltid far forskjøvet til etterpå. Det har jo ikke noe for seg.. Noen må jo være med barnet når den andre forelderen er på jobb.. Men da skjønner jeg at det går an, at det kanskje er verktøyet på nav.no som er dårlig. Vi sjekker såklart med arbeidsgivere først, og så legger vi inn søknad til nav 👍 Ts Anonymkode: 20a94...ec6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har permisjon nå, til i høst. Da skal far ta sin kvote. Men vi lurer på om det går an i overgangen der å ta halve uker hver, i en periode. Altså at jeg går delvis tilbake i jobb (jobber 2-3 hele dager) og har noen dager permisjon, mens far går motsatt av meg. Om dere skjønner. Da får jeg er gradvis "tilvenning" tilbake i jobb og far holder seg påkoblet i den nye jobben sin. Føler selv det er så brutalt brå overgang for mor og baby å gå fra 100% samvær til bare ettermiddager... Anonymkode: 20a94...ec6 Ja! Vi gjorde det! Beste vi har gjort Fikk så mye bedre overgang til full jobb, men jeg startet dog tidligere pga. det. Men vi graderte i mange måneder. Da slapp den ene bli helt matt av babystyr også. Anonymkode: 176e4...772
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Prøvde å legge inn på nav sin kalkulator på nett men der gikk det ikke å legge inn begge deltid samtidig. Jeg la inn deltid mor, og da ble automatisk deltid far forskjøvet til etterpå. Det har jo ikke noe for seg.. Noen må jo være med barnet når den andre forelderen er på jobb.. Men da skjønner jeg at det går an, at det kanskje er verktøyet på nav.no som er dårlig. Vi sjekker såklart med arbeidsgivere først, og så legger vi inn søknad til nav 👍 Ts Anonymkode: 20a94...ec6 Tror vi måtte sende inn en egen oppdeling til arbeidsgiver som de sendte til NAV eller noe. Så lenge permisjonspengene forskutteres av arbeidsgiver har det ikke noe å si. Anonymkode: 176e4...772
Kicki_90 Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prøvde å legge inn på nav sin kalkulator på nett men der gikk det ikke å legge inn begge deltid samtidig. Jeg la inn deltid mor, og da ble automatisk deltid far forskjøvet til etterpå. Det har jo ikke noe for seg.. Noen må jo være med barnet når den andre forelderen er på jobb.. Men da skjønner jeg at det går an, at det kanskje er verktøyet på nav.no som er dårlig. Vi sjekker såklart med arbeidsgivere først, og så legger vi inn søknad til nav 👍 Ts Anonymkode: 20a94...ec6 Kalkulatoren klarer ikke å legge inn deltid på begge to samtidig, men i den ordentlige planen deres så fungerer det 🙂
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 Ja, i søknaden skal det gå. Heter samtidig uttak. Anonymkode: 46817...637
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 Takk for svar! 🙏👍 Anonymkode: 20a94...ec6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå