Moonies Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Noen som har fått napp hos bedrifter ved å ha CV’n åpen? Er det virkelig et sted bedrifter ser etter nye ansatte, eller er det bare unødvendig blottlegging av min egen CV?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Moonies skrev (3 minutter siden): Noen som har fått napp hos bedrifter ved å ha CV’n åpen? Er det virkelig et sted bedrifter ser etter nye ansatte, eller er det bare unødvendig blottlegging av min egen CV? Unødvendig blottlegging. Anonymkode: 4c509...218 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Har bare forsøkt det en liten periode uten at det skjedde noe. På LinkedIn derimot nærmest renner det inn meldinger fra både rekrutteringsbyråer og aktuelle arbeidsgivere, selv om jeg står som ikke-jobbsøkende. Anonymkode: e46c7...235
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har bare forsøkt det en liten periode uten at det skjedde noe. På LinkedIn derimot nærmest renner det inn meldinger fra både rekrutteringsbyråer og aktuelle arbeidsgivere, selv om jeg står som ikke-jobbsøkende. Anonymkode: e46c7...235 Nå følte jeg meg enda mindre attraktiv, har vært på LinkedIn i et par år og aldri hørt noe fra noen. 😔 Anonymkode: 4de22...aae 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå følte jeg meg enda mindre attraktiv, har vært på LinkedIn i et par år og aldri hørt noe fra noen. 😔 Anonymkode: 4de22...aae Det trenger du ikke føle på. Den store majoriteten inne på LinkedIn hører absolutt ingenting år etter år etter år. LinkedIn er for de aller fleste kun en unødvendig blottleggelse det også. Det virker å være tilfeldig hvem som hører noe, eventuelt i spesielle yrker/utdanninger/bosteder. Kanskje LinkedIn fungerer OK for dem som bor i Oslogryta, men absolutt ikke for dem som bor i utkanten. Anonymkode: 4c509...218 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 Venninnen min registrerte CVen sin der for en del år siden. Hun ble kontaktet av en del arbeidsgivere som drev oppsøkende salg, verving, markedsundersøkelser osv Anonymkode: e5222...73a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 Jeg har hatt både LinkedIn-profil og åpen CV på Finn og NAV i årevis uten å bli kontaktet av en eneste arbeidsgiver. De jobbene jeg er kvalifisert for er mest vanlig å rekruttere via utlysninger, pluss noe via interne opprykk og nettverk, men det er faktisk sjeldnere. Jeg er godt voksen og var nyutdannet i et ganske trangt arbeidsmarked på 1990-tallet. Da meldte jeg meg på Aetat (daværende NAV) og leverte CV på papir (!). Jeg fikk faktisk min første jobb gjennom denne CV-en fordi en arbeidsgiver hadde henvendt seg direkte dit og etterspurt passende kandidater. Den jobben la absolutt grunnlag for videre karriere. Anonymkode: f2afd...9a0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 Aldri fått napp på Finn, men blitt kontaktet mange ganger via LinkedIn, tror det er veldig varierende fra bransje til bransje. Anonymkode: 49ce9...ae2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 Finn CV er bare tull. For et par uker siden ble jeg kontaktet av en fra et rekrutteringsbyrå som spurte om jeg var intressert i en sommerjobb som sykepleier på sykehjem. Jeg jobber som assistent på sykehjem og har skrevet opp utdanning som ikke er relevant til sykepleie. Anonymkode: f6bbf...2f1
mammamora90 Skrevet 7. april 2021 #10 Skrevet 7. april 2021 Jeg ble kontaktet på Finn av en som ville ha meg til å drive med B2B salg for ett firma som virket ganske useriøst. Takket pent nei. Ellers har jeg ikke hørt noen ting.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #11 Skrevet 7. april 2021 LinkedIn er bra for å finne jobb. Er stadig vekk noen rekruttere som «headhunter» meg. Får vel 3-6 forespørsler om ny jobb hver måned. jeg prøver å bytte jobb hvert 2. år. Har 1.2 mill i lønn Anonymkode: 7bb82...e49
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #12 Skrevet 7. april 2021 Dere som er så ettertraktet på LinkedIn, hva jobber dere med? Og har dere profilen på norsk eller engelsk? Jeg har på norsk, jeg søker jo jobb i Norge, men burde jeg heller gå for engelsk? Anonymkode: 4de22...aae
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #13 Skrevet 8. april 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Dere som er så ettertraktet på LinkedIn, hva jobber dere med? Og har dere profilen på norsk eller engelsk? Jeg har på norsk, jeg søker jo jobb i Norge, men burde jeg heller gå for engelsk? Anonymkode: 4de22...aae Hva slags språk du bruker er bransjeavhengig. Ser ikke vitsen av å skrive på engelsk hvis man kun har erfaring fra utdanningssektoren i Norge (bare for å ta en eksempel) og tenker kun å jobbe med det. Min er på engelsk fordi bransje jeg jobber i domineres av internasjonale bedrifter og engelsk er språket man kommuniserer med. Hvem er ettertraktet på LinkedIn varier fra bransje til bransje som noen tidligere sa og selvfølgelig hva du jobber med. Har fint lite å si hva om det er engelsk eller norsk du har det på. Bare for å gi kontekst til det jeg skal skrive så er min erfaring er innen ledelse, prosjektledelse og produktutvikling. Jeg har master innen noe som jeg har aldri brukt til noe og er aldri blitt kontaktet om. Akkurat nå føler jeg at det er skrikende mangel på utviklere og folk som har jobbet med software utvikling. Jeg måtte fjerne en scrum master sertifisering fra min profil (ikke noe jeg har lyst å jobbe med) fordi jeg ble nedrent av tilbud fra rekruttere som ikke skjønner at en slik sertifisering gjør deg ikke nødvendigvis til en god kandidat for en dev stilling. For noen år siden fikk jeg mange tilbud om forskjellige typer stillinger innen salg (stort sett av det useriøse slaget). Hun som jeg er dater nå, jobber med regnskap, og blir oftere kontaktet enn meg. PS: Jeg vil også si at de store konsulentselskaper er verstinger når det gjelder useriøse rekrutteringshenvendelser. Jeg vet ikke deres interne rekruttere blir målt per antall henvendelser men de mest useriøse henvendelser kommer fra selskaper som er titt og ofte i media. Leser ikke din CV, kan ikke gjøre rede for hva de nøyaktig er ute etter eller hvilken stilling det ansettes for. Anonymkode: a595f...d26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå