AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Sykemeldingen min går ut om noen dager og er nok realistisk at det blir forlengelse av sykemeldingen. Gir man beskjed samme dag som sykemeldingen går ut om forlengelse eller noen dager før til arbeidsgiver? Føler det blir feil uansett hva jeg gjør. Anonymkode: 98aaf...f30
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Jeg har gitt beskjed så fort jeg har visst mtp å sette inn vikar osv. Anonymkode: d119d...945
maseprateren Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Arbeidsgiverne liker ikke å planlegge så jeg foreslår i siste liten (spøk) Fortell hvor lenge du regner med å være borte så vet sjefen hva han eller hun skal forholde seg til
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Du sier fra så fort du har vært hos legen og fått forlenget sykemeldingen. Om du ikke skal til legen før siste dag i nåværende sykemelding tar du en prat med sjefen (evt per e-post) og varsler om at den mest sannsynlig blir forlenget om du tror det er utfallet. Hvorfor mener du det er feil å si fra så raskt som mulig? Anonymkode: e7cab...86e 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Det kan jo være lurt å si at du tror sykemeldingen blir forlenget da du ikke er frisk noen dager før. Også sier du i fra hvor lenge sykemeldingen ble forlenget etter du har vært hos legen. Anonymkode: f4f7e...3d6 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Jeg syntes også dette er vanskelig. Jeg er sykemeldt gravid nå og fikk bare 2 ukers sykemelding av legen. Grunnen til sykemelding er store bekkenplager og jeg kan knapt gå fra senga til doen. Jeg er i 3.trimester og jordmor syntes det er helt på trynet at jeg får sykemelding for to uker, jeg kommer jo ikke til å bli mindre gravid, det blir jo bare tyngre. Prøvd å forklare legen det, men han kjører på med standard to uker og så ny kontroll etter to uker for å vurdere. Jeg har gitt beskjed til arbeidsgiver om at regner med at sykemeldingen blir forlenget, men de får ikke gjort så mye med den informasjonen egentlig. Det er jo legen som sykemelder og i mellomtiden så blir mine arbeidsoppgaver bare skjøvet fremover fordi "du kan utsette det til du er tilbake" og vikar settes ikke inn. Frustrerende! Men for å svare på spørsmålet til TS - ha en åpen dialog med jobb om hva du tenker ihvertfall, så har du ihvertfall ditt på det rene, også må du jo uansett gi beskjed så fort det er formalisert av din fastlege og sykemelding sendt inn. Anonymkode: 004f2...a1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå