Sk020719 Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Hei, vi har et veldig lite bad med ganske upraktisk innredning, så vi har ikkje plass til golvståande stellebord på badet. Vi kan få plass til et vegghengt et, men det vil bli litt i veien når det er utslåttt. soverommet blir rett over gangen fra badet. Er det nokken andre her som har erfaring med å ha stellebordet på soverommet??
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Vi har hatt stellebord på soverommet til babyen. Alle tre barn sov på egne rom fra de var 4 uker. Anonymkode: ef723...384
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Kommer litt an på temperaturen på soverommet 😊 kan fint ha med en skål med vann til stellebordet om det er på soverommet men burde ha god temperatur i rommet Anonymkode: dcc16...e41
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Hadde lett droppet stellebord, spesielt hvis dere har liten plass uansett. En matte som kan plasseres på gulvet (eller hvor det måtte være) er helt greit. Vi hadde stellebord på babyens rom for vår eldste, men droppet stellebord helt med nummer to. Anonymkode: 33f75...08a 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Da hadde jeg heller droppet det og skiftet på matte som ligger på gulv, bord, benk eller annet. Anonymkode: 1f669...825 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Vi hadde det med første. Ble litt ekstra styr med å bære vann frem og tilbake, men det funket. Denne gangen blir det bare matte på badegulvet. Anonymkode: 8ec58...16d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 Sk020719 skrev (25 minutter siden): Hei, vi har et veldig lite bad med ganske upraktisk innredning, så vi har ikkje plass til golvståande stellebord på badet. Vi kan få plass til et vegghengt et, men det vil bli litt i veien når det er utslåttt. soverommet blir rett over gangen fra badet. Er det nokken andre her som har erfaring med å ha stellebordet på soverommet?? Vi har på gangen rett utenfor badet ☺️ Anonymkode: 79461...62f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 Vi har bare løs matte som vi først hadde på gulvet på badet, og som vi satte opp til veggen etter bruk. Men pga ryggproblemer ble den flyttet opp på en kommode på gangen utenfor badet. Savner å ha den på gulvet på badet fordi da var vi nærmere vann og at barnet ikke har sjansen å ramle ned (er livredd for det selv om jeg hele tiden er med barnet når det er på stellebordet). Anonymkode: 1f384...183
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #9 Skrevet 6. april 2021 Tenker å bare legge en stellematte på vaskemaskinen på badet jeg 🙂 Anonymkode: cc3d2...228
Boomkat Skrevet 6. april 2021 #10 Skrevet 6. april 2021 Vi har ikke plass på badet, og har derfor valgt å ha det på soverommet som ligger tvers over gangen. Aner ikke hvordan det blir, for jeg har ikke termin før om 3 uker. Men vi har to stelleplasser. En oppe det vi sover og på rommet hennes nede
Sk020719 Skrevet 6. april 2021 Forfatter #11 Skrevet 6. april 2021 masse gode innspill her trur kanskje vi går for veggehengt på badet. Har ikkje termin før 3.sep så eg har god tid til å bestemme meg og ombestemme meg fleire ganga hehe😆
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #12 Skrevet 7. april 2021 10 hours ago, Sk020719 said: masse gode innspill her trur kanskje vi går for veggehengt på badet. Har ikkje termin før 3.sep så eg har god tid til å bestemme meg og ombestemme meg fleire ganga hehe😆 Er du med i september/oktober termingruppen her?:-) Anonymkode: 94270...741
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #13 Skrevet 7. april 2021 Vaskemaskinen vår står inntil vegg og dusjvegg. Jeg la en treplate over maskinen så glipet bak og på sidene ble dekket. La så stellematte oppå der. Funket til han var nesten 1,5 år. Da ble det bare håndkle i senga, med kurv på kommoden med stellesaker Anonymkode: 145ae...f39
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #14 Skrevet 7. april 2021 Stellebordet vårt står på rommet til babyen har en skål med vann hengende på siden, skifter ut det etter hver bæsjebleie og før morgen- og kveldsstellet. Badet mitt er såpass lite at det ikke er plass til hverken vegghengt eller stellematte på gulvet, og vaskemaskina vår står under kjøkkenbenken (gammel leilighet), så det er den eneste løsningen her. Og det går veldig bra altså, det blir en vanesak. Anonymkode: 12b20...ebc
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #15 Skrevet 7. april 2021 Sk020719 skrev (11 timer siden): Hei, vi har et veldig lite bad med ganske upraktisk innredning, så vi har ikkje plass til golvståande stellebord på badet. Vi kan få plass til et vegghengt et, men det vil bli litt i veien når det er utslåttt. soverommet blir rett over gangen fra badet. Er det nokken andre her som har erfaring med å ha stellebordet på soverommet?? Hva legger du i at det vil bli litt i veien når det er utslått? Vegghengt stellebord var det mest geniale vi hadde da vi hadde baby og lite bad. Savnet det da vi fikk stort bad og gikk over til stellekommode på badet. (Vurderte veldig å henge det opp fordi det var så bra å bruke.) Når vårt stellebord var utslått, betydde det at vi ikke kunne bruke do samtidig. Men det var jo ytterst sjelden en av oss MÅTTE bruke doen samtidig som den andre MÅTTE skifte bleie på ungen. (En av de to kunne alltid vente.) Og i en krise, så kunne vi legge stellematta på gulvet. Stellebordet er jo tross alt bare utslått når det er i bruk. Og da skal du jo bare bruke rommet til å stelle baby. Anonymkode: d8895...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #16 Skrevet 7. april 2021 Jeg haddr gått for stellemattd på gulv. Så kjøper dere heller vegghengt stellebord om dere ser at det ikke fungerer. Skjønner ikke dere som har stellebord på soveromm og fat med vann, dere må ha vært heldige å ha sluppet å ha "bæsjebabyer" slik jeg hadde🙊 Var ofte bæsjebleier 12-14 ganger i døgnet, ofte kom det utfor ogdet hadde tatt 100år å få det rent med engangsklutene. Så da var det opp i vasken å vaske rent. Og for de som synes det er hygienisk skjønner jeg det, det syntes jeg også helt til jeg så hvor praktisk det var for å få lillegull helt ren. Vaska og spylte vasken godt etterpå og klora ofte. Når mine ble større og måtte bytte tissebleie på nattestid gjorde jeg det i senga vår, la kun kladd under. Anonymkode: e1653...47f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #17 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg haddr gått for stellemattd på gulv. Så kjøper dere heller vegghengt stellebord om dere ser at det ikke fungerer. Skjønner ikke dere som har stellebord på soveromm og fat med vann, dere må ha vært heldige å ha sluppet å ha "bæsjebabyer" slik jeg hadde🙊 Var ofte bæsjebleier 12-14 ganger i døgnet, ofte kom det utfor ogdet hadde tatt 100år å få det rent med engangsklutene. Så da var det opp i vasken å vaske rent. Og for de som synes det er hygienisk skjønner jeg det, det syntes jeg også helt til jeg så hvor praktisk det var for å få lillegull helt ren. Vaska og spylte vasken godt etterpå og klora ofte. Når mine ble større og måtte bytte tissebleie på nattestid gjorde jeg det i senga vår, la kun kladd under. Anonymkode: e1653...47f Oi, mye skrivefeiler. Mente bl.a "uhygienisk" og ikke "hygienisk"🙊 Anonymkode: e1653...47f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #18 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg haddr gått for stellemattd på gulv. Så kjøper dere heller vegghengt stellebord om dere ser at det ikke fungerer. Skjønner ikke dere som har stellebord på soveromm og fat med vann, dere må ha vært heldige å ha sluppet å ha "bæsjebabyer" slik jeg hadde🙊 Var ofte bæsjebleier 12-14 ganger i døgnet, ofte kom det utfor ogdet hadde tatt 100år å få det rent med engangsklutene. Så da var det opp i vasken å vaske rent. Og for de som synes det er hygienisk skjønner jeg det, det syntes jeg også helt til jeg så hvor praktisk det var for å få lillegull helt ren. Vaska og spylte vasken godt etterpå og klora ofte. Når mine ble større og måtte bytte tissebleie på nattestid gjorde jeg det i senga vår, la kun kladd under. Anonymkode: e1653...47f Har aldri hatt bæsjebabyer, nei. Hun på to måneder har en til to om dagen, forrige hadde litt flere og det har aldri vært en eksplosjon, så det har ikke vært vanskelig for meg å tørke opp igjen med de engangsklutene prøvde en gang i vasken, men jeg synes det var vanskelig og ubehagelig, så jeg bruker heller den tiden det tar å bruke klut 😅 Anonymkode: 12b20...ebc
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #19 Skrevet 7. april 2021 Vi hadde stellematte på vaskemaskinen på badet sist, men der vi bor nå er badet lite og møblert slik at det blir håpløst å få inn noe stellebord og for lite gulvplass til å ha fast stelleplass på gulvet. Vi tenker ha et stellebord i god arbeidshøyde på soverommet der det er god plass også heller skifte på et håndkle på gulvet ved behov for å skifte på badet. Badet er rett ved soverommet, så det er fort gjort å fylle på med passe temperatur vann på vei til stellebordet. Anonymkode: d47ec...f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå