Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Viste ikke helt hvor jeg skulle legge denne posten, så forsøker her. 

Noen som vet hvor og hvordan man klager på hjemmesykepleie? Pasienten er avdød, og det som møtte oss som pårørende er ikke akseptabelt. At noen kan behandle et hjem og en person så respektløs er ikke greit, og vi ønsker å klage, så ikke flere opplever det samme som oss. 

Anonymkode: c2634...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel kommunen som er ansvarlig, så kanskje du kan ringe og høre med de?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo starte med å ringe kommunen hvor den avdøde fikk helsetjenester av. Der får du sikkert også en nøyaktig oversikt over hvilke helsetjenester avdøde hadde. 

Anonymkode: d8830...435

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen som vet hvor og hvordan man klager på hjemmesykepleie? Pasienten er avdød, og det som møtte oss som pårørende er ikke akseptabelt. At noen kan behandle et hjem og en person så respektløs er ikke greit, og vi ønsker å klage, så ikke flere opplever det samme som oss. 

Du kan ringe kommunen... Men hva var det som var så uakseptabelt da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring hjemmesykepleien. 
Opplagt nok..

Anonymkode: 78d96...335

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dere må ringe avdelingsleder i hjemmesykepleien . Jobber selv i hjemmesykepleien, og jeg kjenner det vrenger seg i meg når folk ikke gjør jobben sin med respekt og ydmykhet ! Veldig viktig at dere gir beskjed .

Anonymkode: 54704...c27

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (5 minutter siden):

Du kan ringe kommunen... Men hva var det som var så uakseptabelt da?

Mat som gikk ut for ett år siden, råtten mat, avføring, urin, blod, alle lyspærer var gått og generelt skit og søppel i hele hjemmet. 

--

Takk, det hele er ganske nytt så hodet fungerer ikke som det skal. Selvsagt ringer vi kommunen, det sier egentlig seg selv.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mat som gikk ut for ett år siden, råtten mat, avføring, urin, blod, alle lyspærer var gått og generelt skit og søppel i hele hjemmet. 

Du må sette deg inn i hva som er hjemmesykepleiens ansvar i situasjonen - hvilken kontrakt som er inngått med pasient og pårørende... Mye her ser jeg ikke på som hjemmesykepleiens ansvarsområde - men et ansvar de pårørende har, evnt. et ansvar de har overlatt til kommunen.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

--

Takk, det hele er ganske nytt så hodet fungerer ikke som det skal. Selvsagt ringer vi kommunen, det sier egentlig seg selv.. 

Var dere pårørende aldri hos denne personen?

Anonymkode: ca556...460

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Du må sette deg inn i hva som er hjemmesykepleiens ansvar i situasjonen - hvilken kontrakt som er inngått med pasient og pårørende... Mye her ser jeg ikke på som hjemmesykepleiens ansvarsområde - men et ansvar de pårørende har, evnt. et ansvar de har overlatt til kommunen.

Utenom at dette var hjemmesykepleies jobb. 

Ikke uttal deg om noe du ikke vet, for denne situasjonen vet du ingenting om. I denne situasjonen så hadde den avdøde hjelp til vask av hjem, seg selv, klær, handle mat og lage mat.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var dere pårørende aldri hos denne personen?

Anonymkode: ca556...460

Nei, da vi ikke ble sluppet inn av avdøde, så satt vi på verandaen når vi var på besøk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

--

Men alt dette er ikke hjemmesykepleien sitt ansvar. Hvor var dere pårørende når avdøde var i live og kanskje trengte dere ? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Men alt dette er ikke hjemmesykepleien sitt ansvar. Hvor var dere pårørende når avdøde var i live og kanskje trengte dere ? 

Voldsomt å fæl plass kg er til tider. 

Spyr ut galle når dere ikke vet noen ting om sitmtuasjoen. Har du det bedre med deg selv nå? Nå som du er stygg mot noen som har mistet noen? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at hjemmetjenesten og hjemmesykepleien deler ansvar her. Begge er under kommunen. Ring til kommunen. 

Anonymkode: 24f65...aa2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere ikke fikk slippe inn, hvordan vet du at hjemmehjelp/hjemmesykepleie fikk komme inn for å gjøre sine oppgaver da? Mange gamle mennesker som ikke ønsker hjelp selv om de har rett på/trenger det.. 

Anonymkode: 9d6c6...139

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utenom at dette var hjemmesykepleies jobb. 

Ikke uttal deg om noe du ikke vet, for denne situasjonen vet du ingenting om. I denne situasjonen så hadde den avdøde hjelp til vask av hjem, seg selv, klær, handle mat og lage mat.

Men hallo! Da er det jo greit da, jeg sa du bare at du måtte sette deg inn i hvilken avtale som forelå - det er liksom liten vits i å klage på noe hvis det ikke er snakk om avtalebrudd. I denne situasjonen er det nettopp det (og akkurat det jeg spurte etter) og da klager du, som sagt, til kommunen!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere ikke fikk slippe inn, hvordan vet du at hjemmehjelp/hjemmesykepleie fikk komme inn for å gjøre sine oppgaver da? Mange gamle mennesker som ikke ønsker hjelp selv om de har rett på/trenger det.. 

Anonymkode: 9d6c6...139

Fordi de skrev hva avdøde spiste når, når de handlet, når de var der etc i en perm som lå inne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tror du hjemmesykepleien hadde lyst til å være der? Du burde ha integritet nok til å fortelle henne det og ikke sjefen

Siden du ikke kommer med noe konkret så virker det som om det var holdningene du reagerte på.

Hjemmesykepleien har det hardt nok fra før og de gjør en kjempejobb for samfunnet

Ikke bland hjemmesykepleien i din sorg eller lag vanskeligheter

Livet er tøft nok fra før av.

• Liker 4
Skrevet

Siden dere ikke ble sluppet inn av den avdøde er det ikke sikkert hjemmetjenesten har fått lov til å gjøre så mye i hjemmet heller. Er bruker samtykkekompetent, er det ikke så mye man får gjort av tvang, type rydding og kasting av søppel som bruker nekter skal kastes. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Men hallo! Da er det jo greit da, jeg sa du bare at du måtte sette deg inn i hvilken avtale som forelå - det er liksom liten vits i å klage på noe hvis det ikke er snakk om avtalebrudd. I denne situasjonen er det nettopp det (og akkurat det jeg spurte etter) og da klager du, som sagt, til kommunen!

Beklager ganske bomull hodet, ikke meningen å være krass mot deg.. 

Takk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...