AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Hjelp. Hele denne situasjonen begynner å ta knekken på meg. Det blir verre og verre for hver uke som går med all uforutsigbarheten, usikkerheten og tvetydige beskjeder fra helsedirektoratet og regjeringen. Jeg har allerede hatt mine episoder med nervesammenbrudd som imidlertid skjer hyppigere og hyppigere, og i det siste ser jeg at det begynner å gå utover kjæresten. Han er så snill og forståelsesfull, introvert og har andre interesser enn meg som ikke krever å gå ut døra. Derfor er han den sterke av oss i denne situasjonen. Mens jeg derimot er sosial ekstrovert og trenger helt andre ting enn å være hjemme og gå turer for å kunne ha det bra.... mine lidenskapelige hobbyer har jeg måttet legge på hylla, som mange andre. Derfor er det ekstra sårt at jeg ikke bare kan ta meg sammen og være glad og behandle kjæresten min slik han fortjener. Jeg er snill mesteparten av tiden men merker at jeg har lettere og lettere for å være krass... Hvordan kan jeg skjerpe meg? Anonymkode: b522f...87d 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Slutt å se på nyheter for en stund. Konsentrer deg kun om ditt eget liv akkurat her og nå, dag for dag. Brainstorm om det finnes andre måter du kan gjenoppta hobbyene dine på. Anonymkode: 258cd...b0a 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Takk for omtenksomme ord, trodde jeg skulle få slakt nå.. jeg må definitivt finne andre måter å håndtere situasjonen på 😔 TS Anonymkode: b522f...87d
Leamur Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Ingen skal slakte deg fordi du føler som du gjør. Vi er alle ulike og har ulike forutsetninger. Følelsene dine er reelle og skal tas alvorlig. Har du noen venner som kan bli din «kohort» som du kan treffe jevnlig for å få utløp for noe av det? jeg er som kjæresten din og stortrives hjemme med samboer. Jeg er uansett gravid og kunne ikke deltatt på så mye. Men jeg kjenner stort savn etter treningen og der har jeg forsøkt å fylle tomrommet med nye rare hobbyer. Spiller piano og lærer meg å sy 😅, går mye turer i skog og mark. Jeg håper virkelig du finner noe som kan dekke behovet ditt slik at du blir lykkeligere og samboeren ikke får så mye kjeft. For gøy er det nok ikke for noen av dere 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Har vært der, jeg måtte rett og slett innføre nyhetsforbud og så latet vi som om korona ikke eksisterte hjemme. For meg ble det ekstra sårt å være stuck på hjemmekontoret mens han fikk "lov" til å gå ut i verden og være på en jobb med kolleger. Anonymkode: 5b19d...064 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 Uff det er tøft ❤️ Anonymkode: 04ce3...d96 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 Skjønner at korona sliter deg ut, så råder deg til å ta en pause fra å lese og høre om korona en periode, så du kan fokusere på andre ting. Jeg har måttet gjort det i flere perioder. Anonymkode: de741...74f 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #9 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjelp. Hele denne situasjonen begynner å ta knekken på meg. Det blir verre og verre for hver uke som går med all uforutsigbarheten, usikkerheten og tvetydige beskjeder fra helsedirektoratet og regjeringen. Jeg har allerede hatt mine episoder med nervesammenbrudd som imidlertid skjer hyppigere og hyppigere, og i det siste ser jeg at det begynner å gå utover kjæresten. Han er så snill og forståelsesfull, introvert og har andre interesser enn meg som ikke krever å gå ut døra. Derfor er han den sterke av oss i denne situasjonen. Mens jeg derimot er sosial ekstrovert og trenger helt andre ting enn å være hjemme og gå turer for å kunne ha det bra.... mine lidenskapelige hobbyer har jeg måttet legge på hylla, som mange andre. Derfor er det ekstra sårt at jeg ikke bare kan ta meg sammen og være glad og behandle kjæresten min slik han fortjener. Jeg er snill mesteparten av tiden men merker at jeg har lettere og lettere for å være krass... Hvordan kan jeg skjerpe meg? Anonymkode: b522f...87d Bare skjerp deg... Du vet problemet så fiks det Anonymkode: 97317...afa
lillevill Skrevet 6. april 2021 #10 Skrevet 6. april 2021 Bli friluftsperson. dra på fjellturer. Det er nydelig og åpent 1
Skriblerinna Skrevet 6. april 2021 #11 Skrevet 6. april 2021 Støtter de over som råder til å ta pause fra nyhetslesing. Jeg har hatt nyhetsnekt i flere uker og det har redda min psykiske helse. Jeg får med meg nye regler osv, men ikke alt rundt, og det gjør at jeg greier å være til stede i livet og gjøre ting som gir meg glede. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #12 Skrevet 6. april 2021 Sier som de andre, prøv å ta deg en liten pause fra nyheter og diverse. Snart kommer varmen fra sola, da kan man i alle fall sitte litt ute. ❤ Er dere flinke til å finne på ting sammen? Her har vi ofte spillkvelder (Ja, jeg vet. Man blir litt fed up av å spille kortspill og diverse for femte helg på rad), og det hjelper noe i alle fall. Vi har filmkvelder, spill, prøver nye matretter, og generelt sett det man kan finne på, når man er to. En annen ting. Har du sagt til mannen din hva du føler? At du rett og slett har gitt han beskjed om at du er den typen som du er, og at noen ganger bare renner det litt over, men at du ikke mener å ta det ut på han? Det er lettere for oss i alle fall, når vi har snakket sammen på forhånd, så vi vet grunnen til hvorfor en av oss kan være litt irriterte, og når den andre eventuelt trenger en time out. Skjønner at det er vanskelig for deg, ts. ❤ Jeg er også en sosial type som henter energi fra sosiale ting, er så møkk lei hele greia nå. Stor klem til deg ❤ Anonymkode: f004c...4a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå