AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Hvilke brukte dere uten risiko for babyen? Har forstått det slik at enkelte typer kan brukes. Jeg fullammer ikke, bare "koseammer" når baby skal sove, så får nok ikke i seg store mengdene morsmelk. Anonymkode: 7c346...81c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Brukte Cerazette (minipille). Ble som et uvær i humøret, tilbake i vater ei stund etter jeg slutta. Anonymkode: 2e083...e19
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Jeg brukte også Cerazette (eller Vinelle som den også heter) mens jeg ammet. Jeg fikk et halvt års forbruk gratis av jordmor på etterkontroll etter fødselen. Det var enten det eller gratis hormonspiral som var tilbudene av prevensjon etter fødsel i min kommune, men det varierer nok hvilke ordninger som finnes. De var ugreie hos meg også, så bytta til Loette igjen så fort jeg slutta å amme. Men vet om mange andre som er fornøyd med Cerazette. Cerazette er en p-pille (ikke mini-pille), men skiller seg fra andre p-piller fordi det innholder kun gestagen, ikke østrogen. https://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/gestagenpille/# Anonymkode: 188c4...3c7
Moonies Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Vanlige p-piller kan brukes som medisin dersom man har kraftig overproduksjon av melk, så det anbefales ihvertfall ikke ved amming (med mindre man skal minke melkemengden).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå