Gå til innhold

Er det vanlig at babyer våkner samme kl. slett uansett når de legger seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever at baby våkner nesten på slaget 06 hver morgen (sover natten gjennom). Hadde en god rytme der han sovnet rundt 20 hver kveld, men ble litt styr etter vi stilte klokka og noen kvelder ble den nærmere 22😱. Våknet uansett kl 06. 

Nå har han begynt å sovne tidligere igjen, vanligvis 20. Men i dag ble klokka før 19 før han sovnet. Er spent på om han fortsatt sover til kl 06 eller våkner en time tidligere🤔 hva er deres erfaringer med dette? 

Har alltid prøvd å drøye leggetiden for at han skal sove lenger om morgenen, men han sovnet tidlig til siste dupp i dag så da la jeg heller en time før.

Anonymkode: 04cdb...316

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har mer erfaring med at jo senere de legges, jo tidligere våkner de

Anonymkode: eab34...8d4

• Liker 5
Skrevet

Mine var sånn når de var baby. Våknet kl 06.30 om jeg la de 18.30 eller 20.30. Sa da ble det veldig tidlig i seng da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring var at de våknet samme tidspunkt uansett når de ble lagt. Særlig fra rundt 8 mnd til 14 mnd. Etter det begynte vår å sove lengre og var ikke like slavisk på når hun våknet 😊

Anonymkode: e2c9d...16f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :) i dag våknet baby bare 15 min tidligere enn vanlig, så handler kanskje om vanen deres også? 

Sov lengre dupp i dag, så kl. ble uansett 19:30 før leggetid. Men skal prøve å få til litt tidligere leggetid, da baby bare sover totalt 13 timer i døgnet i snitt. Logger med Huckleberry appen.😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 21.11):

Opplever at baby våkner nesten på slaget 06 hver morgen (sover natten gjennom). Hadde en god rytme der han sovnet rundt 20 hver kveld, men ble litt styr etter vi stilte klokka og noen kvelder ble den nærmere 22😱. Våknet uansett kl 06. 

Nå har han begynt å sovne tidligere igjen, vanligvis 20. Men i dag ble klokka før 19 før han sovnet. Er spent på om han fortsatt sover til kl 06 eller våkner en time tidligere🤔 hva er deres erfaringer med dette? 

Har alltid prøvd å drøye leggetiden for at han skal sove lenger om morgenen, men han sovnet tidlig til siste dupp i dag så da la jeg heller en time før.

Jepp noen unger er sånn, min 5åring har vært sånn hele livet så da gjelder det å ikke legge ungen for sent for da blir det en lang og tung dag for et trøtt barn.

Anonymkode: 8f8b7...159

Skrevet

Våres er 6 mnd. Sovner rundt kl 20, og våkner mellom 0630 og 0700. Der gjelder også om han ikke sovner før kl 21. Derimot har vi problemer med å få han til å sovne på kvelden og han sovner feks kl 22/23 så sover han til 0830 ca. Sovner han før kl 1930, så våkner han gjerne kl 03/04 og får ikke sove noe mer..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi måtte legge så tidlig som kl 17 helt frem til 14-15 måneder alder fordi han var stuptrøtt da. Våknet på slaget 04.00 i over ett år uansett om vi la 17, 18, 19 eller 20. Vi prøvde mye da vi syns 04 var litt tidlig. Nå er han 1,5 år, legges 18 og våkner 05.30. Så det er håp. 

Anonymkode: a9f60...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hører flere si at det er slik hos dem. Babyen her våkner alltid rett over kl 06. Med forrige baby husker jeg at jeg tenkte at "jaja, da får vi i hvert fall sove litt i morgen tidlig" etter en lang legging hvor hun sovnet sent, men sånn er det ikke denne gangen. 

Anonymkode: e5c43...12b

Skrevet

Gammel vane er alltid vond å vende. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Min jente (7 måneder) våkner i 5-tiden uansett når hun legger seg (har vært så tidlig som 17 engang og så sent som 21). Hun våknet til og med klokken 5 når klokka var stilt også.

Anonymkode: 01abd...977

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn våkna faktisk seinare om det sovna seinare. Då snakk om 1-2 timar seinare, digg!

Anonymkode: ef4df...14e

AnonymBruker
Skrevet

Min er bare 1,5 år, men har alltid vært sånn. Våkner mellom 0630 Og 0700 enten han legges kl 1830 Eller kl 21. ser faktisk til en viss grad at hvis han legges tidligere sover han litt lenger og motsatt, men er ikke mange minuttene det er snakk om.

Anonymkode: 3d939...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Moren min mener at dersom babyen er B-menneske kan man skyve på leggetiden slik, altså ved å legge de senere våkner de senere. Jeg var visstnok sånn. Min erfaring er at søvn avler søvn, og dersom de sovner tidlig sover de lenger. Legger jeg de sent våkner de kjempetidlig. Slik var de fra de var babyer og er slik enda seks år senere. Mine er hverken A- eller B-mennesker, de sovner sent og våkner tidlig. Lakenskrekk tror jeg det kalles😅

Anonymkode: 28a63...a5f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...