Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å spørre fastlegen om å få tidlig ultralyd. Sliter med skikkelig magesmerter og angst for at noe er galt etter en måned med heftig influensa. Er 13 uker på vei og har første time denne uken. 
jeg får ikke sove og har konstant høyt blodtrykk pga jeg stresser med dette. 

Anonymkode: 36a5e...c02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk i uke 9 pga blødning. Alt var bra.

Anonymkode: dba48...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Pga blødninger og for lav stigning av hcg

Anonymkode: 33c27...e37

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ramlet ned en trapp. Hadde to åringen på armen og hun deiset rett i magen min. Alt var heldigvis bra👍🏻

Anonymkode: e3fd6...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Fikk i uke 12 fordi jeg var 39 år og det var standard tilbud for alle over 38.

Anonymkode: 93067...eb0

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Detta. Men eg fekk gjort det sjå fastlegen. Det er ikkje så vanlig at fastlegar har utstyret, detta var i Bergen.

Anonymkode: ad4b4...721

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Pga blødninger og for lav stigning av hcg

Anonymkode: 33c27...e37

Så glad for at alt gikk bra med dere begge! 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ramlet ned en trapp. Hadde to åringen på armen og hun deiset rett i magen min. Alt var heldigvis bra👍🏻

Anonymkode: e3fd6...0a9

Herregud! Hadde blitt vettskremt. Glad det gikk fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Ble også sendt av fastlegen pga store blødninger. Alt vel😊 Men jeg ba ikke om det, og synes egentlig det var å «kaste vekk skattepenger», siden jeg likevel bare var i uke 11, og ingenting kunne ha endret en abort. Hva med å gå privat, om det «kun» er angst?

Anonymkode: 9d74d...908

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg vurderer å spørre fastlegen om å få tidlig ultralyd. Sliter med skikkelig magesmerter og angst for at noe er galt etter en måned med heftig influensa. Er 13 uker på vei og har første time denne uken. 
jeg får ikke sove og har konstant høyt blodtrykk pga jeg stresser med dette. 

Det er veldig sjeldent å få tidlig ultralyd gjennom det offentlige. Da må dæ være fordi du tror du har mistet barnet, i form av stor blødning osv. 

Jeg vet om flere som har fått jordmor til å sende inn henvisning til tidlig ultralyd av ulike årsaker, men fått avslag

Anonymkode: fb346...27e

AnonymBruker
Skrevet

Gå privat å betal selv som de fleste andre?

Anonymkode: bbb8d...560

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde TUL hos en offentlig gynekolog, ble henvist pga flere faktorer. Det var nødvendig å bestemme svangerskapets lengde (hadde en skikkelig lang syklus), i tillegg har jeg mistet to ganger på rad før. To ganger er fortsatt "ikke nok", jaja, men det var veldig tungt psykisk. Klarte ikke å gå gjennom de første ukene uten å vite at det er liv inni der.  

Anonymkode: bdb9c...5e2

Skrevet

Fikk uke 4- 6, da jeg var innlagt på sykehuset pga jeg hadde svangerskapet  kvalme.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk pga risikosvangerskap. Hadde første i uke 11 og etter det ca ver 6 uke. 

Anonymkode: 89a69...f95

AnonymBruker
Skrevet

Fikk pga forrige graviditet endte opp i MA, og jeg ble ganske raskt gravid igjen.

Anonymkode: b3aca...889

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lav BMI da jeg ble gravid og gikk ned i vekt den første tiden. Ble undervektig og fikk tidlig UL i uke 6 og 12 for å sjekke at babyen vokste som den skulle. Det gjorde den 🤰🏼😁 og nå har jeg gått opp alt jeg gikk ned pluss litt ekstra. Regnes ikke lenger som risikipasient og føler ikke jeg trenger flere ultralyder enn den ordinære nå. 

Anonymkode: 86af1...beb

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro du må gå privat, offentlig skal man ha en god grunn.

Per nå er det ikke noe som tilsier at noe er galt hos deg, mange gravide er syke mens de er gravide. 

Mener du at du har høyt blodtrykk eller har du fått dette påvist, for høres ut som du tror du har det, om ikke så regner jeg med du blir fulgt opp av lege.

Anonymkode: 5a720...82f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var til privat gyn. Pga celleprøve (fant ut jeg var gravid lenge etter timen var bestilt). Usikker hvor langt jeg var på vei, gyn fant ikke foster, og mistenkte mulig Mola. Ble derfor henvist til sykehuset. De menete de så foster. Og skal derfor tilbake igjen om en uke. 

gyn. På sykehuset synes det var for mhe fokus på tul, noe hun sa flere ganger under seansen. Skaper bare stress mente hun. 

usikker på om det går bra, vet ikke om du spurte om det :) må vente å se 🤢 

Anonymkode: ccfc0...64c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk grunnet høy bmi.

Venninnen ringte inn og sa hun ville ha abort, ble kalt inn, fikk tidlig ultralyd gratis, vite hvor langt hun var osv og sa hun ikke ville ta abort alikevel🤷🏼‍♀️ Ganske lurt, selv om det er å lure systemet

Anonymkode: 62f34...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Fødte i uke 25, barnet døde. Fikk tidlig ul og oppfølging ca hver 2-3 uke frem til fødsel de neste svangerskapene da jeg hadde angst konstant. Så takknemlig for at jordmor, fastlege og sykehus tok meg på alvor ♥️

Anonymkode: 402df...bbc

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk det på grunn av at jeg hadde en spontan abort først og var stresset over om dette barnet kom til å sitte. Fikk ultralyd når jeg var 11+3 :)  Var godt å få det bekreftet og at barnet hadde det bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...