Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt rart spørsmål. Men det sies jo at man har mindre og fetere melk på kvelden. Om man feks ikke ammer før etter kl 14, og venter til feks 20, vil man da ha mindre melk enn hva man hadde hatt feks kl. 17?

Merker jeg får lite melk når jeg pumper meg om kvelden (kanskje rundt 80 ml). Ammer rundt kl 07, 14 og 20. De gangene jeg har pumpet på kvelden er når jeg ikke har ammet siden kl 14🙈

Anonymkode: 1039d...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje litt rart spørsmål. Men det sies jo at man har mindre og fetere melk på kvelden. Om man feks ikke ammer før etter kl 14, og venter til feks 20, vil man da ha mindre melk enn hva man hadde hatt feks kl. 17?

Merker jeg får lite melk når jeg pumper meg om kvelden (kanskje rundt 80 ml). Ammer rundt kl 07, 14 og 20. De gangene jeg har pumpet på kvelden er når jeg ikke har ammet siden kl 14🙈

Anonymkode: 1039d...876

80 ml er da mye 😊 Og nei, man vil ikke få mindre melk. Produksjonen endres ikke på noen få timer, det tar dager/uker.

Gjest Albbas
Skrevet

Nei, melka forsvinner ikke fra brystet. 

Det er egentlig ikke helt rett at man har mindre melk på kvelden, men fordi veldig mange babyer dier ofte på kveld vil brystet tømmes oftere og derfor lagres det mindre i mellom øktene. Derfor er melka fetere også. 

Men kroppen tilpasser seg jo etterspørselen, og ammer man mindre på kvelden over tid vil produksjonen justeres ned. 

Og så er det en haug av individuelle forskjeller. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...