AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Vært i et forhold i nesten seks år. Har også slitt med angst de siste par årene, og gått til psyk. i et år. Etter å sammen med psyk. ha dykket litt dypere i hvor angsten kan komme fra, kan jeg si meg enig i at det kan ha begynt å blomstre når jeg ble sammen med eksen min, for 10 år siden. Han mishandlet meg psykisk og isolerte meg fra andre, i to år. Tøft brudd i form av trusler, frykt og politi i lang tid, med barn i bildet, og det har tatt mange år å klare å stå opp mot han og slutte å ta til meg alt han sier. Ett år etter det bruddet, møtte jeg min nåværende kjæreste. Hans dårlige sider er at han er arbeidsnarkoman, ikke tåler alkohol, og er kontrollerende på en del ting. Han har mye stolthet, og jeg har vært veldig underdanig i dette forholdet, fordi jeg har elsket han så mye og sett så mye opp til han. Han har aldri tid til å være sosial med meg og jeg føler meg ikke prioritert. Føler ikke at han er her når jeg trenger det, alt handler bare om han og hans behov. Han er så opptatt av seg selv og sitt liv, at han begrenser mitt liv, både sosialt og personlig, og gir meg dårlig samvittighet for å prioritere meg selv innimellom. Dette har gjort at jeg idag har 0 selvtillit og sosial angst. Tør ikke å bli kjent med nye mennesker, fordi jeg har blitt veldig privat, og har ikke noe tro på meg selv. Psyk. sier at i min situasjon er det nesten umulig å "behandle", fordi det som trigger angsten, fremdeles er der. Altså, min kjæreste. Alt kommer selvsagt ikke frem i dette innlegget, men jeg elsker han og har brukt mange år på han. Helt ærlig ser jeg ikke noe fremtid med han, for det har gått for lang tid uten utvikling, men vet heller ikke hvordan jeg skal klare å forlate han. Jeg har mistet så mye på veien, mens jeg var sammen med han, at jeg er redd for å gå helt under om jeg gjør det slutt. Har ikke noe særlig venner å lene meg på, ingen interesser og er alene med et barn, som tar det meste av min tid. Har dere klart å forlate noen som egentlig ikke var bra for dere, men som dere likevel elsket? Og hvordan gikk det? Anonymkode: d457e...355
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Du vil møte det samme problemet med neste kjæreste og med neste kjæreste og med neste kjæreste. Du vil alltid finne noe som trigger dette om du leter. Det eneste du kan gjøre er å slutte å lete. Anonymkode: 1cf9a...d48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå