Gå til innhold

trenger kjerringråd - rengjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blank... eller den var blank når jeg kjøpte den, men mens jeg har brukt den til å steke kylling, poteter i så er det smuss på den i den form at jeg brukt matolje i den. 

Dermed er spørsmålet hva er best å bruke til å få rengjort den til at alt det svidde og brune og smussene blir vekke fra langpannen?

Jeg har brukt zalo, men får ikke den smuss fri likefullt, kan jeg overhodet få den til å bli blank igjen noen gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakepulver og kokende vann. La det gjerne stå og syde i ovnen en stund. Noen bruker også en oppløst oppvaskmaskintablett.

AnonymBruker
Skrevet

Alt som blir varmt skal flekkfjernes varmt. Panner, gryter, former, stekepanner etc. Sett den inn i ovnen igjen med vann i og varm opp. La den stå 5-6 minutter. Så tar du den ut og bruker oppvaskkosten - vipps, helt ren. 

Neste gang vasker du den med en gang den kommer ut av ovnen, eller setter den tilbake i varm ovn med vann i. :) 

Anonymkode: 17222...b60

• Liker 1
Skrevet
Egenskap skrev (13 minutter siden):

Jeg har blank... eller den var blank når jeg kjøpte den, men mens jeg har brukt den til å steke kylling, poteter i så er det smuss på den i den form at jeg brukt matolje i den. 

Dermed er spørsmålet hva er best å bruke til å få rengjort den til at alt det svidde og brune og smussene blir vekke fra langpannen?

Jeg har brukt zalo, men får ikke den smuss fri likefullt, kan jeg overhodet få den til å bli blank igjen noen gang?

bakepulver ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...