AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Hei Vi har kjøpt enebolig. Og flyttet inn for 2 uker siden. Eneboligen er på 250 kvm. Har 3 bad. Ganske stort. Jeg er høygravid i tillegg. Har termin 5 mai. Og har et barn på 2 år som er hjemmeværende. Han starter bhg i slutten av august. Mannen min vil at vi skal ha vaskehjelp minst en gang i uka. Vaskehjelperen kan støvsuge/moppe tørke støv og vaske alle badene. Han mener at det vil bli vanskelig for meg med 2 små barn i starten. Og siden huset er ganske stort så er det ikke så lett å få tid til vasking. Mannen min jobber mye han har heller ikke mulighet til å hjelpe til. Han har mast om vaskehjelp. De 2 ukene vi har bodd her har min søster vært her og gjort masse. Hun pakket ut alle tingene mine og har moppet 2 ganger. Og vasket badene. Men kan jo ikke fortsette slik. Hun har også jobb og flere oppgaver som hun må ta seg av. Vi må enten ha vaskehjelp eller gjøre alt selv. Hva anbefaler dere? Skal vi leie inn vaskehjelp? Tenker at det kan være greit å ha til august. Da starter eldste i bhg og det blir litt lettere for meg å få til med et barn. Hva anbefaler dere?🙂 Anonymkode: 4d95c...374
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Hva er det som gjør at du er skeptisk til vaskehjelp? Hvis dere har behov og ønske, i tillegg til økonomi til det, så hvorfor ikke. Anonymkode: a836c...b0d 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er det som gjør at du er skeptisk til vaskehjelp? Hvis dere har behov og ønske, i tillegg til økonomi til det, så hvorfor ikke. Anonymkode: a836c...b0d Jeg tenker egentlig mest på penger. Tenker at de pengene kan man bruke på noe annet. Men på andre siden så vet jeg at vi har god råd. Og vi kan ha vaskehjelp med god samvittighet🙂 Ts Anonymkode: 4d95c...374
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Hvis søstera di ikke kan fortsette å vaske huset deres så må dere nok få vaskehjelp. Hvis dere har råd til stort hus med tre bad så har dere vel råd til vaskehjelp også. Så dersom du ikke vil vaske selv er valget enkelt. Anonymkode: c1b84...046 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva er det som gjør at du er skeptisk til vaskehjelp? Hvis dere har behov og ønske, i tillegg til økonomi til det, så hvorfor ikke. Anonymkode: a836c...b0d Det kan være flere ting. Stoler du på alle mennesker? Vet du om vaskehjelpen kanskje er syk med et eller annet? Anonymkode: a955c...4ed
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Kjøp robotstøvsuger med vaskefunksjon? Den kan vel moppe badegulvet også, og å vaske over doen og vasken klarer dere en gang i uka om dere vil. Anonymkode: 72cac...dfe
PM75 Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 Vaskehjelp 👌 Jeg har verdens beste, men hun kommer ikke nå i koronatiden. Hun er dypt savnet!! 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 Et tips er å ansette innvandrere i diverse Facebook grupper. De tar ofte lavere betalt, og kvaliteten er sikkert like god. Anonymkode: 3086b...c46 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #9 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være flere ting. Stoler du på alle mennesker? Vet du om vaskehjelpen kanskje er syk med et eller annet? Anonymkode: a955c...4ed tenker du slik om rørlegger, elektriker og sånn og? Anonymkode: 6d1c4...b56 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #10 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): tenker du slik om rørlegger, elektriker og sånn og? Anonymkode: 6d1c4...b56 De vasker vel ikke doen din (håper jeg) Anonymkode: a955c...4ed
GudSelv Skrevet 6. april 2021 #11 Skrevet 6. april 2021 Hvorfor ikke ha en vaskehjelp hos dere annenhver uke? Så kan dere heller ha det hver uke dersom det er et behov. 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #12 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): De vasker vel ikke doen din (håper jeg) Anonymkode: a955c...4ed Hva har det med saken å gjøre? Det handler om tillit . Har du det til rørlegger og elektriker? Hvordan tror du en vaskehjelp kan overføre sykdom ved å vaske doen din? Anonymkode: 6d1c4...b56 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #13 Skrevet 6. april 2021 Dette er en no brainer, tenker at vaskehjelp er skapt for slike situasjoner! Anonymkode: b0c56...1ef 3
indigob Skrevet 6. april 2021 #14 Skrevet 6. april 2021 Vaskehjelp er oppskrytt med mindre du finner en som kan vaske. Som regel så vasker dem utrolig dårlig, slurver og streken. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #15 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Det handler om tillit . Har du det til rørlegger og elektriker? Hvordan tror du en vaskehjelp kan overføre sykdom ved å vaske doen din? Anonymkode: 6d1c4...b56 Spørs hvilken sykdom det er. Hva angriper du meg for? Jeg svarte på ts sitt spørsmål. Relax. Anonymkode: a955c...4ed
Fredelig Skrevet 6. april 2021 #16 Skrevet 6. april 2021 Vi hadde, inntil Korona kom. Vi er opptatt av å gjøre det "hvitt", og vi hadde privat vaskehjelp. Altså ikke byrå. Etterhvert kostet det veldig mye. Ikke noe å si på at arbeidstakere skal ha rettigheter. Men er mye styr og var for oss ikke verd pengene. Sykemelding hvor vi skulle betale i arbeidsgiverperioden. Egenmelding diverse ganger. Og uklarheter mht våre ferier. Og krav om feriepenger i tillegg til avtalt lønn. Egentlig skulle vel vi trukket av lønnen hver måned, som så ble betalt ut i form av feriepenger. Ja, vi skulle klart hatt en mer ordnet kontrakt. Med gadd ikke mer til slutt... Vasker nå dritten vår selv 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå