Gå til innhold

Noen som kan anbefale en lett dagkrem/ CC-krem (?) som jevner ut huden i ansiktet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke noe form for foundation, pudder etc. Kun hudpleieprodukter og mascara. Men vil gjerne få en litt mer jevnere hudtone, og har hørt at CC krem da er bra? (Vil ikke ha noe som blir veldig ulikt min egen hudtone, ikke noe som ser ut som et ekstra lag i ansiktet, kun noe som jevner litt ut og gjør at man ser mer fresh ut). Noen anbefalinger? Og er det riktig at CC krem er mindre "dekkende" enn BB krem og foundation? Hva er egentlig forskjellen?

Anonymkode: 67e69...24d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker ikke noe form for foundation, pudder etc. Kun hudpleieprodukter og mascara. Men vil gjerne få en litt mer jevnere hudtone, og har hørt at CC krem da er bra? (Vil ikke ha noe som blir veldig ulikt min egen hudtone, ikke noe som ser ut som et ekstra lag i ansiktet, kun noe som jevner litt ut og gjør at man ser mer fresh ut). Noen anbefalinger? Og er det riktig at CC krem er mindre "dekkende" enn BB krem og foundation? Hva er egentlig forskjellen?

Jeg trodde det var motsatt, at CC er mer dekkende enn BB? Det er tilfellet blant merkene jeg har, jeg har to av hver.. men jeg er langt fra noen ekspert og har ikke peiling på dette. Men jeg elsker It Cosmetics sin CC cream med 40 SPF, dog er den overraskende dekkende. BB creamene mine for bare en svak dekk og litt glød. 

Anonymkode: 0e15a...09d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler denne på det varmeste:

https://www.kicks.no/origins/hudpleie/ansiktspleie/dagkrem/vitazing-spf15-energy-boosting-moisturizer-50-ml?gclid=EAIaIQobChMIvNjBmq3q7wIVAtayCh26Xg2aEAQYASABEgInqvD_BwE

Jeg tar først på en vanlig dagkrem, så blander jeg litt av denne i litt vanlig dagkrem og tilsetter evt litt mer farge etter årstid. Uansett ville jeg gått for denne alene om jeg måtte velge et eneste produkt som virkelig gir glød og jevner ut huden. Fantastisk bra produkt. Har prøvd mye og har bare endt med at jeg uansett ikke finner noe bedre, ei heller tilsvarende. Denne MÅ jeg bare ha til enhver tid.

Anonymkode: 3e95a...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lumene har fine cc kremer og åså en skin tint :) Det er 30% off på dem denne uka på vita forresten. 

Anonymkode: c16ae...c2a

• Liker 3
Skrevet

Chanel sin CC cream er gull ❤️ Litt dyr, men drøy. Har en i ca 6 mnd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 18.43):

Jeg trodde det var motsatt, at CC er mer dekkende enn BB? Det er tilfellet blant merkene jeg har, jeg har to av hver.. men jeg er langt fra noen ekspert og har ikke peiling på dette. Men jeg elsker It Cosmetics sin CC cream med 40 SPF, dog er den overraskende dekkende. BB creamene mine for bare en svak dekk og litt glød. 

Anonymkode: 0e15a...09d

Støttet denne!

Jeg bruker den mattende typen pga jeg har fet hud.

Anonymkode: cbcb7...0b7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig kresen, men kan anbefale Camilla phil sin bb cream ☺️

Lett dekkevne som kan bygges opp med flere lag. Føles også god på huden.

Er så lei av sminke, så holder det så enkelt som mulig

Anonymkode: 7c5a4...cce

AnonymBruker
Skrevet

TS her - takk for innspill! Men har jeg misforstått? Er det BB krem som ser mest naturlig ut? Vil ikke ha et "lag" i ansiktet som ikke ser helt naturlig ut. Vil bare dempe hudtonen (få den jevnere) og se litt mer fresh ut. Skal sjekke ut anbefalinger her -så takk igjen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huden min hater IT Cosmetics sin, men liker de fra Lumene og Nars.

Anonymkode: a9fc4...94f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

TS her - takk for innspill! Men har jeg misforstått? Er det BB krem som ser mest naturlig ut? Vil ikke ha et "lag" i ansiktet som ikke ser helt naturlig ut. Vil bare dempe hudtonen (få den jevnere) og se litt mer fresh ut. Skal sjekke ut anbefalinger her -så takk igjen!

Av de jeg har brukt hvertfall så er det bb cream som er mest dekkende, CC cream bare jevner ut litt med svak dekket. Med unntak av it cosmetics sin, den er veldig dekkende, såpass mye at jeg lot være å kjøpe den. 

Anonymkode: be72d...05f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd med Dr. Schrammek sin, men den er fryktelig dyr.

It sin likte jeg overhode ikke - den var ekkel på huden.

Anonymkode: 83c82...37c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er fornøyd med Dr. Schrammek sin, men den er fryktelig dyr.

It sin likte jeg overhode ikke - den var ekkel på huden.

Både IT cosmetics og Dr Schrammek er for mørke for huden min 😒 IT la seg som et lag oppå huden min, og skled av ved den minste berøring gjennom hele dagen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Både IT cosmetics og Dr Schrammek er for mørke for huden min 😒 IT la seg som et lag oppå huden min, og skled av ved den minste berøring gjennom hele dagen

Har du forsøkt alle fargene til Dr. Schrammek? 

Jeg er ganske blek, men er litt rød. Jeg har fargen honey - den blender seg dint med hudfargen min.

AnonymBruker
Skrevet
On 4/9/2021 at 6:08 PM, AnonymBruker said:

Har du forsøkt alle fargene til Dr. Schrammek? 

Jeg er ganske blek, men er litt rød. Jeg har fargen honey - den blender seg dint med hudfargen min.

Nei, bare prøvd den lyseste. Ser ikke helt poenget med å prøve mørkere nyanser når den lyseste er for mørk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2021 den 20.04):

Jeg er veldig kresen, men kan anbefale Camilla phil sin bb cream ☺️

Lett dekkevne som kan bygges opp med flere lag. Føles også god på huden.

Er så lei av sminke, så holder det så enkelt som mulig

Anonymkode: 7c5a4...cce

Veit du om denne inneholder parfyme, eventuelt om den lukter noe i det hele tatt?

Anonymkode: 8100d...88e

Skrevet

Erborian cc creme på vita

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...