Gå til innhold

Egobilister

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Har kommet hjem etter en lengre biltur, og er som vanlig provosert.

Blir oppgitt over alle egobilistene der ute, det virker som en del ikke tenker når de kjører, det er bare om å gjøre å komme fram - fort! Når jeg kjører i fartsgrensa eller litt over, bli jeg rett som det er forbikjørt. Flere av disse kunne endt i død og skader dersom det hadde kommet noen i den andre kjøreretningen.

Jeg er lei av at folk kjører for fort! Neste gang kan det være meg og familien min som har startet hjemmefra tjue sekunder for tidlig og får en råkjører i fronten.

Videoannonse
Annonse
Gjest SumoBryter
Skrevet

Noen ideer om hvordan dette skal løses?

Gjest Rotterats
Skrevet

På vår tur ende det i fire hardt skadde mennesker. Vi kom noen minutter etter, og er utrolig glad for at den ene motorsykkelen fikk motorstopp. For ellers kunne det vært en av oss.

Var flere på veien som kjørte forbi oss, og det rett før svinger , så flere kunne blitt skadet og til og med drept.

Beklageligvis har noen det for travelt, og aner ikke at de egentlig bare sparer noen få minutter.

Gjest LoisLane
Skrevet
Noen ideer om hvordan dette skal løses?

Hadde jeg enda hatt det... Forløpig nøyer jeg meg med å peke på dustebilistene med pekefingeren og håper at de skammer seg.

Noen mer vektige forslag, anyone?

Skrevet

Men noen ganger burde enkelte se litt i speilet selv om de kjører i fartsgrensa (eller litt over) Ligger du først i køen med laaaang kø bak deg kan det være lurt å slippe frem de bak.

Gjest LoisLane
Skrevet
Men noen ganger burde enkelte se litt i speilet selv om de kjører i fartsgrensa (eller litt over) Ligger du først i køen med laaaang kø bak deg kan det være lurt å slippe frem de bak.

Greit nok, jeg gjør det om jeg ser at det er kø.

Men hvorfor skal folk kjøre over fartsgrensa? Det er en grunn til at de er satt slik de er. Husker jeg ikke feil, har dødsatallene gått ned etter at det ble innført 70-soner flere nye steder.

Okei, det kan være irriterende å kjøre "sakte", og nye biler er det fristende å gi på litt i. men trafikk handler om å ta hensyn, ikke bare måke seg fram!

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Trafikk handler om å ta hensyn, dét er jeg helt enig i! Dét gjelder også dem som ligger først i køen.

Gjest LoisLane
Skrevet

Okei, dere synes sikkert at jeg luser...

Gi meg EN grunn til å kjøre over fartsegrensa, da!

Skrevet

Det jeg synes er langt verre enn å kjøre litt over fartsgrensa...er de som kjører forbi i svinger fordi de er så godt kjent på veien. :overrasket:

Gjest LoisLane
Skrevet (endret)

Glem det...

Endret av LoisLane
Skrevet
Greit nok, jeg gjør det om jeg ser at det er kø.

Men hvorfor skal folk kjøre over fartsgrensa? Det er en grunn til at de er satt slik de er. Husker jeg ikke feil, har dødsatallene gått ned etter at det ble innført 70-soner flere nye steder.

Okei, det kan være irriterende å kjøre "sakte", og nye biler er det fristende å gi på litt i. men trafikk handler om å ta hensyn, ikke bare måke seg fram!

Hvorfor, jo fordi de tenker bare på seg selv, og så har jeg hørt unnskyldningen om at det skjer flere ulykker der fartsgrensene er lave.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Det over var meg, trodde jeg var innlogget...

Skrevet

Fartsgrenser er til for å holdes! hvorfor skal man da plutselig kjøre OVER den??? Jeg blir like irritert som LL over egoistiske bilister som legger seg 50 cm opp i rumpa på bilen foran, presser seg forbi på korte strekninger, ikke bruker blinklys og på død og liv må frem fort uansett om det er helg eller hverdag. Grrrrrr!

Gjest synseren
Skrevet

Nytter ikke bare tenke på å kjøre fornuftig selv i dag. Du må tenke for andre bilister også når du er ute i trafikken!!! :sur:

Skrevet
Fartsgrenser er til for å holdes! hvorfor skal man da plutselig kjøre OVER den???

Det er visst noen som tror at det ikke er lov å begeve speedometerpila over fartsgrensa i det hele tatt.. er ganske irriterende å ligge bak en bil som ligger i 79/80 km/t i 80-sone. Og man trengeer ikke bremse ned til 75 når man kommer til en fotoboks. man kan faktisk ligge i 85 uten at boksen blinker i 80-sone.

Det kan være litt forskjell fra bil til bil hvor fort speedometeret viser at man kjører.

Gjest Smarties - ikke innlogget
Skrevet

Må si meg enig med LoisLane..! Det som står på skiltet er ØVRE GRENSE for hvor fort det er lov å kjøre akkurat der... Det er ikke nødvendigvis det man SKAL / MÅ kjøre i.. Det er ofte jeg ligger under fartsgrensa om vinteren, f. eks... Greit at det er irriterende å ligge bak noen som kjører "langt" under fartsgrensa på sommerføre osv, men det er faktisk en øvre grense. Og for all del - dere som irriterer dere - legg dere ikke oppi rompa på den foran! Blink heller med lyset for å vise at dere vil forbi.. (Ble selv påkjørt bakfra i forrige uke - og jeg sto i ro..! :frustrert: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...