Gå til innhold

Kolonial.no bytter navn


Skeeter

Anbefalte innlegg

SPOCA skrev (19 minutter siden):

Det er riktig, men Coop leverer ikke på døra. Jeg fikk nemlig smertelig erfare det som bor i 4. etg uten heis. Kolonial og Meny leverer begge helt opp til døra.

Coop benytter seg av Posten da de leverte hit, og sikkert derfor de kan levere rundt i hele landet. Kolonial har jo egne biler.

Spenstigere sjåfører da hos Kolonial og Meny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Klossmajor said:

Jeg visste det ærlig talt ikke selv heller før jeg leste en artikkel nå om Kolonials navneskifte til Oda, der det også stod litt om forskjellen på de forskjellige hjemleveringstjenestene av dagligvarer. Har aldri benyttet meg av noen av disse selv.

Sjekket de ut, men det var alt for dyr levering 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Rosa Sitron skrev (På 8.4.2021 den 18.37):

Sjekket de ut, men det var alt for dyr levering 🙃

Hvis du kan benytte deg av andre leveringstidspunkter enn hva "alle" vil ha, så kan du får gratis levering av Kolonial.no.

Tidligere denne uken bestilte jeg fra Kolonial med levering mellom kl 07 - 13. Det var gratis. 

Du må også handle for over 600 eller 800 kr for å slippe leveringsgebyr pga lav bestilling. Men det er ikke noe problem for mange å komme opp i den summen om de ukeshandler.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Million said:

Hvis du kan benytte deg av andre leveringstidspunkter enn hva "alle" vil ha, så kan du får gratis levering av Kolonial.no.

Tidligere denne uken bestilte jeg fra Kolonial med levering mellom kl 07 - 13. Det var gratis. 

Du må også handle for over 600 eller 800 kr for å slippe leveringsgebyr pga lav bestilling. Men det er ikke noe problem for mange å komme opp i den summen om de ukeshandler.

 

Var coop som hadde for dyr levering. ;) her er det forresten omvendt. Gratis levering hos Oda/kolonial om du velger de populære tidene :)

Vi har brukt kolonial i flere år :)

Endret av Rosa Sitron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om de skulle levere til utlandet og de som kunne engelsk leste det som Colonial 🙈

Anonymkode: f1e12...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 17.57):

Jeg sier fortsatt Statoil 😂

Anonymkode: 7c0fd...70f

Strevde lenge med denne selv, enda jeg jobbet på cirkle k 🙈 

"Statoil *stedsnavn*, vær så god! Eeeeh... cirkle k, mente jeg". 🤦🏼‍♀️😂 

Anonymkode: ad908...757

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skeeter skrev (På 6.4.2021 den 17.47):

Jeg fikk mail nå (som virkelig ikke var tydelig at var fra dem :fnise:) om at de blir internasjonale og derfor bytter navn til noe som gir mer mening. 

...ODA?! 

Men for all del :rolleyes: :ler: 

Jeg skjønner ikke helt hva de har tenkt på! Men for all del, gøy at de kan ekspandere! :P

https://e24.no/naeringsliv/i/Qm8ge8/kolonialno-bytter-navn-til-oda-og-satser-utenfor-norge-i-2021 

Like rart som når nsb bytta navn til yv ;) Enda ikke skjønt hva det egentlig står ffor, og hvorfor de skulle skifte til noeså kjedelig- litt det samme jeg tenkte ved navnet oda for kolonial...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

whookanova skrev (1 time siden):

Like rart som når nsb bytta navn til yv ;) Enda ikke skjønt hva det egentlig står ffor, og hvorfor de skulle skifte til noeså kjedelig- litt det samme jeg tenkte ved navnet oda for kolonial...

Vy står for verdens ynkeligste togselskap!

Anonymkode: bdf17...a3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ville helt spesifikt ikke ha et navn som har med mat å gjøre, antakeligvis fordi de ønsker å ekspandere videre etter hvert.

På engelsk høres Oda ut som "odour", så det gjør at jeg synes det er et rart valg. De trekker selv fram at det er litt som "ode", men da burde de valgt "Ode", ikke "Oda".

Ellers synes jeg det krysser av på mange bokser: kort, lett å stave, lett å si, lett å huske.

Anonymkode: d5a20...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Nå fikk Kolonial/Oda-sjefen og grunnleggeren sparken og det er nettopp fordi utenlandssatsingen endte i fiasko.  Nå skal de visst gå tilbake til å satse på Norge. Ikke at det går så bra der heller, selskapet har jo aldri klart å gå i overskudd. 

Nå heier jeg på Oda for fint med konkurranse i dagligvaremarkedet, men det ender nok med at Oda om noen år enten går konkurs eller blir kjøpt opp av de 3 store dagligvarekjedene. 

https://e24.no/naeringsliv/i/dwoOxB/karl-munthe-kaas-ferdig-som-oda-sjef?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Anonymkode: c0b1b...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Nå ble de eksisterende aksjene i Oda skrevet ned til tilnærmet null.  https://e24.no/boers-og-finans/i/kwM5xj/ny-verdikollaps-for-oda-ansatte-gaar-paa-aksjesmell  Det ble skutt inn ny kapital. Får se hvor lenge det holder.  Grunnleggeren Karl Munthe Kaas kjøpte ikke aksjer så  han er ikke lenger aksjonær i selskapet han grunnla.  Han må være glad for at han  fikk kjøpt huset sitt før selskapet gikk så godt som konkurs.  Han kjøpte et hus for 55 millioner kroner for 4 år siden.  Så da sitter han igjen i hvert fall med noe. 

Anonymkode: c0b1b...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 18.27):

Ha ha. Jeg sier fortsatt Norol.

Anonymkode: d6b45...a59

Høyst tvilsomt😂

Anonymkode: 57ba9...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/4/2024 at 11:25 PM, AnonymBruker said:

Nå ble de eksisterende aksjene i Oda skrevet ned til tilnærmet null.  https://e24.no/boers-og-finans/i/kwM5xj/ny-verdikollaps-for-oda-ansatte-gaar-paa-aksjesmell  Det ble skutt inn ny kapital. Får se hvor lenge det holder.  Grunnleggeren Karl Munthe Kaas kjøpte ikke aksjer så  han er ikke lenger aksjonær i selskapet han grunnla.  Han må være glad for at han  fikk kjøpt huset sitt før selskapet gikk så godt som konkurs.  Han kjøpte et hus for 55 millioner kroner for 4 år siden.  Så da sitter han igjen i hvert fall med noe. 

Anonymkode: c0b1b...25e

Siden aksjene til grunnleggeren er vannet ut til omtrent null så ønsker de gjenværende eierne å fjerne han som styreleder. Fra før har han fått sparken som sjef.   https://e24.no/naeringsliv/i/Jb6G7J/storaksjonaerer-vil-kaste-oda-grunderen-ut-av-styret

Sikkert leit å miste bedriften sin. Men igjen han sitter jo igjen med et flott hus. Så han har mer enn da han startet bedriften. I tillegg lever jo fortsatt bedriften Oda selv om han ikke lenger er eier, sjef eller styreleder. Så han har jo oppnådd mer og tjent mer enn de som ikke startet en bedrift. 

Anonymkode: c0b1b...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På tide at de skifter navn. Ord som koloni og kolonial bør forbys på linje med f.eks n*ger, da det er politisk sett ikke spiselig, samtidig som det er gammeldags og belaster store folkegrupper. 

Anonymkode: 9da24...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På tide at de skifter navn. Ord som koloni og kolonial bør forbys på linje med f.eks n*ger, da det er politisk sett ikke spiselig, samtidig som det er gammeldags og belaster store folkegrupper. 

Anonymkode: 9da24...617

Sånn som for nordmenn, som var en dansk koloni i 400 år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 23.28):

Høyst tvilsomt😂

Anonymkode: 57ba9...0da

Jeg snakker om noroltomta, men ante ikke at det var Statoil 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...