Gå til innhold

Kolonial.no bytter navn


Skeeter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rosa Sitron skrev (7 timer siden):

Må bare spørre, har du aldri fått mail fra de tidligere? Det er nesten alltid Munthe-Kaas som står som avsender på mail fra kolonial.

Nei, det kan jeg ikke huske å ha fått. I så fall kanskje jeg har slettet den fordi jeg har trodd det har vært noe spam? I alle fall hvis både emnefeltet og avsender har vært helt uten sammenheng med Kolonial, men fra han fyren. 

Har fått mange mail med Kolonial som avsender, med tilbud, kampanjer, oppskrifter og så videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Million said:

Nei, det kan jeg ikke huske å ha fått. I så fall kanskje jeg har slettet den fordi jeg har trodd det har vært noe spam? I alle fall hvis både emnefeltet og avsender har vært helt uten sammenheng med Kolonial, men fra han fyren. 

Har fått mange mail med Kolonial som avsender, med tilbud, kampanjer, oppskrifter og så videre.

Skjønner det. Jeg husker det fordi jeg kjenner fler med det etternavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt på at de ekspanderer for å bli internasjonale, men fremdeles ikke kan levere til leiligheter :vetikke:

Anonymkode: 58a50...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg stusser litt på at de ekspanderer for å bli internasjonale, men fremdeles ikke kan levere til leiligheter :vetikke:

Anonymkode: 58a50...0b4

Her leverer de til leiligheter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (Akkurat nå):

Her leverer de til leiligheter. 

Ikke i Oslo sentrum tydeligvis. Kun eneboliger og rekkehus. 

Anonymkode: 58a50...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke i Oslo sentrum tydeligvis. Kun eneboliger og rekkehus. 

Anonymkode: 58a50...0b4

Så rart. Jeg har fått levert i flere leiligheter i Oslo, og vet venner også får levert på døra i leiligheter. 

Sjekket mine gamle adresser og de leverer fortsatt der. 🤷‍♀️

Endret av Rosa Sitron
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (21 timer siden):

Antar valget av Oda har mye med tilgjengelighet av domenenavn til hvilken pris, og et navn lett å skrive som nettadresse og i en søkemotor.

Jeg tenkte også dette, helt til jeg så at de ga ett tosifret millionbeløp for nettadresse oda.com.... Men lett navn er det jo, det bare er litt som vy, ingen anelse hva de driver med utifra navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Kirsebæra said:

Kan de ikke utvide nordover først? Det er etterspørsel liksom..🤷‍♀️

Det støtter jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (6 minutter siden):

Så rart. Jeg har fått levert i flere leiligheter i Oslo, og vet venner også får levert på døra i leiligheter. 

Sjekket mine gamle adresser og de leverer fortsatt der. 🤷‍♀️

Adressen blir godkjent for å levere på, men jeg kan jo ikke ha mat stående midt på en av de travleste gatene i Oslo på lyse dagen :vetikke:Ville garantert blitt stjålet innen et par minutter. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan få samme ordning som Helt Hjem 

Hvorfor kan dere ikke levere til leiligheter?

For å kunne levere helt inn er vi avhengig av nøkler til portene. Dette er det kun posten og avisbudene som har. Vi kommer til å fortsette å jobbe for å kunne tilby noe lignende.

Anonymkode: 58a50...0b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg stusser litt på at de ekspanderer for å bli internasjonale, men fremdeles ikke kan levere til leiligheter :vetikke:

Anonymkode: 58a50...0b4

Jeg bor i leilighet i blokk og har vært kunde av Kolonial.no i flere år. Er i Oslo. Når budet kommer med leveransen, ringer de på utenfor oppgangsdøren, og så slipper jeg de inn med porttelefonen. 

Budet bærer så opp varene mine, tre etasjer med trapper, uten heis.

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Adressen blir godkjent for å levere på, men jeg kan jo ikke ha mat stående midt på en av de travleste gatene i Oslo på lyse dagen :vetikke:Ville garantert blitt stjålet innen et par minutter. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan få samme ordning som Helt Hjem 

Hvorfor kan dere ikke levere til leiligheter?

For å kunne levere helt inn er vi avhengig av nøkler til portene. Dette er det kun posten og avisbudene som har. Vi kommer til å fortsette å jobbe for å kunne tilby noe lignende.

Anonymkode: 58a50...0b4

I leilighet må du jo uansett ta i mot maten med en gang. Du kan jo ikke la maten stå i trappen, det vil jo i mange tilfeller være brudd på brannreglementet. Det er ikke så lenge siden jeg flyttet fra leilighet i Oslo og da leverte opp til meg hver gang.

Helt hjem er Schibsted, sier seg selv at kolonial ikke kan få samme betingelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Adressen blir godkjent for å levere på, men jeg kan jo ikke ha mat stående midt på en av de travleste gatene i Oslo på lyse dagen :vetikke:Ville garantert blitt stjålet innen et par minutter. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan få samme ordning som Helt Hjem 

Hvorfor kan dere ikke levere til leiligheter?

For å kunne levere helt inn er vi avhengig av nøkler til portene. Dette er det kun posten og avisbudene som har. Vi kommer til å fortsette å jobbe for å kunne tilby noe lignende.

Anonymkode: 58a50...0b4

Trodde faktisk du mente at du ikke fikk levering. At du ikke kan få levert utenfor døren blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Adressen blir godkjent for å levere på, men jeg kan jo ikke ha mat stående midt på en av de travleste gatene i Oslo på lyse dagen :vetikke:Ville garantert blitt stjålet innen et par minutter. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan få samme ordning som Helt Hjem 

Hvorfor kan dere ikke levere til leiligheter?

For å kunne levere helt inn er vi avhengig av nøkler til portene. Dette er det kun posten og avisbudene som har. Vi kommer til å fortsette å jobbe for å kunne tilby noe lignende.

Anonymkode: 58a50...0b4

Men de leverer jo når du er hjemme.... skjønner ikke problemet? 

Jeg har bodd 3 steder i Oslo sentrum og bestilt fra kolonial på 2 av de, og her jeg bor nå ser jeg kolonial-bilen hver eneste dag. 

Anonymkode: 1b545...38e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemleveringstjenesten til Coop er visst, til forskjell fra Kolonial, tilgjengelig i store deler av Norge. Vil man være solidarisk foreslår jeg da at man heller velger leveringstjenesten til Coop framfor Kolonial.

Kolonial leverer visstnok kun på Østlandet, og ekspanderer til utlandet før de bryr seg med resten av Norge.
Meny leverer også til blant annet Trondheim, Stavanger og Bergen. Av disse blir det da minst viktig at Kolonial/Oda overlever i lengden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (3 timer siden):

Hjemleveringstjenesten til Coop er visst, til forskjell fra Kolonial, tilgjengelig i store deler av Norge. Vil man være solidarisk foreslår jeg da at man heller velger leveringstjenesten til Coop framfor Kolonial.

Kolonial leverer visstnok kun på Østlandet, og ekspanderer til utlandet før de bryr seg med resten av Norge.
Meny leverer også til blant annet Trondheim, Stavanger og Bergen. Av disse blir det da minst viktig at Kolonial/Oda overlever i lengden.

Jeg visste ikke at Coop hadde hjemleveringstjeneste en gang, takk! Det skal jeg definitivt sjekke ut neste gang vi skal storhandle på nett! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De har vel endel utenlandske investorer som kanskje er interessert i å prøve ut ordningen i utlandet.

Tenkte ikke så mye over navnebyttet, jeg er hvertfall veldig fornøyd med tjenesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeeter skrev (26 minutter siden):

Jeg visste ikke at Coop hadde hjemleveringstjeneste en gang, takk! Det skal jeg definitivt sjekke ut neste gang vi skal storhandle på nett! :jepp:

Jeg visste det ærlig talt ikke selv heller før jeg leste en artikkel nå om Kolonials navneskifte til Oda, der det også stod litt om forskjellen på de forskjellige hjemleveringstjenestene av dagligvarer. Har aldri benyttet meg av noen av disse selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeeter skrev (5 timer siden):

Jeg visste ikke at Coop hadde hjemleveringstjeneste en gang, takk! Det skal jeg definitivt sjekke ut neste gang vi skal storhandle på nett! :jepp:

OBS! De leverer til tomtegrensen, og bærer ikke varene opp trappen og inn i boligen. 

Anonymkode: b4793...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (8 timer siden):

Hjemleveringstjenesten til Coop er visst, til forskjell fra Kolonial, tilgjengelig i store deler av Norge. Vil man være solidarisk foreslår jeg da at man heller velger leveringstjenesten til Coop framfor Kolonial.

Kolonial leverer visstnok kun på Østlandet, og ekspanderer til utlandet før de bryr seg med resten av Norge.
Meny leverer også til blant annet Trondheim, Stavanger og Bergen. Av disse blir det da minst viktig at Kolonial/Oda overlever i lengden.

Det er riktig, men Coop leverer ikke på døra. Jeg fikk nemlig smertelig erfare det som bor i 4. etg uten heis. Kolonial og Meny leverer begge helt opp til døra.

Coop benytter seg av Posten da de leverte hit, og sikkert derfor de kan levere rundt i hele landet. Kolonial har jo egne biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...