AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Må jeg betale toll eller mva hvis jeg kjøper for under 350 kr på ebay? fortollingsgebyr hos posten? Anonymkode: c290c...7dc
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Ja, ebay krever det inn for deg når du går i kassen og betaler. Står ofte oppført som VAT, spørs på språket. Dette går fint fordi de er registrert i VOEC. Om det er over eller under 350 har ingenting å si for MVA. Det tilhører fortiden. Toll er noe annet, og eksisterer på en viss gruppe varer, som klær. Se tollvesenets sider for mer info. Anonymkode: 6f98c...479 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 https://www.toll.no/no/netthandel/350kroner/ Googlet for deg Anonymkode: 8128d...1d2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Glemte å presisere, nei, du må ikke betale fortollingsgebyr når du handler fra eBay som krever inn momsen, med mindre du kjøper tollbelagte varer. Anonymkode: 6f98c...479
stan Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Du må betale mva uansett beløp. Toll kommer an på produktet.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Er ikke alt som er så enkelt å vite om er tollbelagt. Jeg har liksom vurdert å kjøpe et "kit" til å fjerne mandelstein (haha), må jeg betale toll på dette? Eller feks beskyttelsesskjerm til telefon? Anonymkode: c290c...7dc
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er ikke alt som er så enkelt å vite om er tollbelagt. Jeg har liksom vurdert å kjøpe et "kit" til å fjerne mandelstein (haha), må jeg betale toll på dette? Eller feks beskyttelsesskjerm til telefon? Anonymkode: c290c...7dc Nei, du må ikke betale toll på dette. Men moms (mva) fra første krone. Som regel krever selger inn dette VOEC eller VAT kalles det. Toll betales på visse varer. Du kan f.eks handle klær til opptil 3000,- før du må fortolle Anonymkode: 1652b...368
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå