Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg betale toll eller mva hvis jeg kjøper for under 350 kr på ebay? fortollingsgebyr hos posten?

Anonymkode: c290c...7dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ebay krever det inn for deg når du går i kassen og betaler. Står ofte oppført som VAT, spørs på språket. Dette går fint fordi de er registrert i VOEC.

Om det er over eller under 350 har ingenting å si for MVA. Det tilhører fortiden.

Toll er noe annet, og eksisterer på en viss gruppe varer, som klær. Se tollvesenets sider for mer info.

Anonymkode: 6f98c...479

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å presisere, nei, du må ikke betale fortollingsgebyr når du handler fra eBay som krever inn momsen, med mindre du kjøper tollbelagte varer.

Anonymkode: 6f98c...479

Skrevet

Du må betale mva uansett beløp. Toll kommer an på produktet. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alt som er så enkelt å vite om er tollbelagt. Jeg har liksom vurdert å kjøpe et "kit" til å fjerne mandelstein (haha), må jeg betale toll på dette? Eller feks beskyttelsesskjerm til telefon?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er ikke alt som er så enkelt å vite om er tollbelagt. Jeg har liksom vurdert å kjøpe et "kit" til å fjerne mandelstein (haha), må jeg betale toll på dette? Eller feks beskyttelsesskjerm til telefon?

Nei, du må ikke betale toll på dette. Men moms (mva) fra første krone. Som regel krever selger inn dette VOEC eller VAT kalles det. Toll betales på visse varer. Du kan f.eks handle klær til opptil 3000,- før du må fortolle

Anonymkode: 1652b...368

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...