Gå til innhold

Reise til Dubai nå: hva må man ha med av dokumentet osv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om du ikke evner å finne ut av dette selv, så er det vel like greit å holde seg hjemme? Er du for eksempel klar over kulturforskjellene mellom Norge og Dubai/UAE, eller hvordan de behandler mange mennesker der nede? 

Anonymkode: c7324...c27

Jeg har vært der 10 ganger før. Jeg er arabisk selv og vet mer om kulturen enn du noen gang klarer å forstå

Anonymkode: 0b286...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bare print skjema, og send det inn manuelt. Sammen med bestilling av flybillett, beskjed om at du ønsker papirbilletter (uten strekkode) i posten, og kontanter som betaling. 🧙‍♀️

Anonymkode: b9431...61d

Ville også hatt med badeklær, skift, finere klær til middag, toalettsaker

Anonymkode: e99fb...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du vet at passet ditt er elektronisk, og at alle reiser du foretar deg registreres?

Anonymkode: a64b2...43a

Tror du jeg er så dum? Har du ikke fått med deg at nye reiseregler krever at før man reiser til utlandet må man registrere seg selv på en norsk database, fylle inn skjema, personnr osv. 

herregud... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke glem at du er alene uten hjelp om noe skjer med deg. Fortsatt ingen reiseforsikring som gjelder i sommer sålenge UD ikke har forandret reiserådet. 

Anonymkode: 17d5b...1d1

Går bra. Har familie ned der som er meget velstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men hvorfor må man fylle online skjema? Jeg vil ikke at reisene mine skal bli registrert online...

Hvorfor? 

Anonymkode: 0cf35...fa5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men du tror at selv om du gikk igjennom en vanlig passkontroll, så er du ikke registrert? For det stemmer jo ikke. De har selvsagt full kontroll over hvem som er der. 

Anonymkode: 31b14...118

Bryr meg ikke. Politiet legger jo passet på en slik ting når du skal boarde og da, i Norge også.
Men jeg ble ikke tatt bilde av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Dubai juni juli, 45 grader temperatur. Eneste en orker er å være inne på kjøpesenter og andre innesteder med ac. 

Jeg ville tenkt gjennom det, heller dra oktober og senere. 

Anonymkode: 67769...e90

Tullball. Vært der flere ganger og har reist i slutten av Mai, Juni og August. Ja, det er varmt, men å si at man kun oppholder seg på kjøpesentre er bullshit. Ta turen til La Mer, kos deg i solsenga og nyt et god bad i sjøen.

Anonymkode: 24641...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ok. Da er det ikke noe stress. Hvor i byen bor familien din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har de slaver?

Anonymkode: 94347...2d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har de slaver?

Anonymkode: 94347...2d5

Ikke snakk slaver når de får lønn. De aller aller fleste som er velstående i Dubai har vaskehjelp, barnevakt og kokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke glem at du er alene uten hjelp om noe skjer med deg. Fortsatt ingen reiseforsikring som gjelder i sommer sålenge UD ikke har forandret reiserådet. 

Det er derfor vi reiser med Emirates, de inkluderer covid garanti når du reiser med dem. Opptil $500.000 i dekning av sykdom (covid) dekker også hotell/hjemreise hvis du skulle bli syk og denne gjelder en stund etter man har kommet hjem også.

Emirates er tingen når man reiser i disse pandemi tider. Hvorfor tror du Frøken Raab reiser med Emirates når hun drar til Dubai? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er derfor vi reiser med Emirates, de inkluderer covid garanti når du reiser med dem. Opptil $500.000 i dekning av sykdom (covid) dekker også hotell/hjemreise hvis du skulle bli syk og denne gjelder en stund etter man har kommet hjem også.

Emirates er tingen når man reiser i disse pandemi tider. Hvorfor tror du Frøken Raab reiser med Emirates når hun drar til Dubai? 

Fordi Emirates er suveren på service. Og best på businessklasse. Regner med hun reiser business. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...