Gå til innhold

Reise til Dubai nå: hva må man ha med av dokumentet osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man tenker å reise til Dubai i juni/juli, hva må man gjøre på forhånd? Må jeg teste meg, og ta med bevis på flyplassen? Og må man registrere at man har reist, slik at det kommer opp på en eller annen database? Skjønner ikke helt hva man må gjøre for å reise nå for tiden. Har tenkt å dra til Dubai i sommer

Anonymkode: 0b286...d6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert negativ test og fylle ut online skjema 

Anonymkode: 0cf35...fa5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikkert negativ test og fylle ut online skjema 

Anonymkode: 0cf35...fa5

Men hvorfor må man fylle online skjema? Jeg vil ikke at reisene mine skal bli registrert online...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor må man fylle online skjema? Jeg vil ikke at reisene mine skal bli registrert online...

Ikke reis, da.

Anonymkode: 94347...2d5

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Influencervaksinepass.

Anonymkode: de953...66e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare print skjema, og send det inn manuelt. Sammen med bestilling av flybillett, beskjed om at du ønsker papirbilletter (uten strekkode) i posten, og kontanter som betaling. 🧙‍♀️

Anonymkode: b9431...61d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare print skjema, og send det inn manuelt. Sammen med bestilling av flybillett, beskjed om at du ønsker papirbilletter (uten strekkode) i posten, og kontanter som betaling. 🧙‍♀️

Samt munnbind og mørke solbriller...

Anonymkode: 656f1...aba

• Liker 2
Skrevet

Du virker litt enkel.  Er du sikker på at du bør reise til et land som Dubai på egenhånd?

Tror du f eks at flybilletten din er registrert online? Når du kommer til passkontrollen i Dubai blir du også registrert i deres online system.  De tar til og med bilde av irisen i øyet ditt. De vet til enhver tid hvem som er i landet, hvor de bor og hvor lenge de har vært der.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke evner å finne ut av dette selv, så er det vel like greit å holde seg hjemme? Er du for eksempel klar over kulturforskjellene mellom Norge og Dubai/UAE, eller hvordan de behandler mange mennesker der nede? 

Anonymkode: c7324...c27

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten så er det ulike innreiseregler i ulike land. Og vanskelig for noen å si hvordan situasjonen vil være i sommer.

Anonymkode: c7324...c27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samt munnbind og mørke solbriller...

Du glemte handsprit og solkrem 😱

Skrevet (endret)
Pillarguri skrev (5 minutter siden):

Du virker litt enkel.  Er du sikker på at du bør reise til et land som Dubai på egenhånd?

Tror du f eks at flybilletten din er registrert online? Når du kommer til passkontrollen i Dubai blir du også registrert i deres online system.  De tar til og med bilde av irisen i øyet ditt. De vet til enhver tid hvem som er i landet, hvor de bor og hvor lenge de har vært der.

Hahahaha. Jeg ble ikke tatt bilde av når jeg dro dit, så nå tuller du.  😛 Det er passkontroll ja, du får et stempel i passet! Når du sjekket inn. Utenom det så er det bare å forholde seg til reglene der. men ikke så trygt å gå enslig kvinne da mennene der henger etter deg og prøver å få kontakt. Verre enn i Istanbul, til de som synes tyrkere er slitsomme (har ikke vært på feriestedene der da)

Endret av Uakseptabel
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du glemte handsprit og solkrem 😱

Når man reiser under radaren er slike uvesentligheter ikke nødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet

Dubai juni juli, 45 grader temperatur. Eneste en orker er å være inne på kjøpesenter og andre innesteder med ac. 

Jeg ville tenkt gjennom det, heller dra oktober og senere. 

Anonymkode: 67769...e90

Skrevet
Uakseptabel skrev (1 minutt siden):

Hahahaha. Jeg ble ikke tatt bilde av når jeg dro dit, så nå tuller du.  😛 Det er passkontroll ja, du får et stempel i passet! Når du sjekket inn. Utenom det så er det bare å forholde seg til reglene der. men ikke så trygt å gå enslig kvinne da mennene der henger etter deg og prøver å få kontakt. Verre enn i Istanbul, til de som synes tyrkere er slitsomme (har ikke vært på feriestedene der da)

Jeg har vært i Dubai mange ganger, og jeg tuller ikke. Ble geleidet inn i en foto "boks", fotavtrykk på gulvet hvor jeg måtte stå, og deretter stirre rett inn i et kamera med vidåpne øyne. Helt greit for min del, men hvis jeg hadde angst for å bli registrert online slik TS tydeligvis har, da hadde jeg hatt et problem.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du vet at passet ditt er elektronisk, og at alle reiser du foretar deg registreres?

Anonymkode: a64b2...43a

• Liker 8
Skrevet
Pillarguri skrev (6 minutter siden):

Jeg har vært i Dubai mange ganger, og jeg tuller ikke. Ble geleidet inn i en foto "boks", fotavtrykk på gulvet hvor jeg måtte stå, og deretter stirre rett inn i et kamera med vidåpne øyne. Helt greit for min del, men hvis jeg hadde angst for å bli registrert online slik TS tydeligvis har, da hadde jeg hatt et problem.

Hvor lenge siden er dette?? Jeg gikk bare gjennom en vanlig passkontroll. 
Men jeg forstår ikke hvorfor ts ikke vil bli registrert.

AnonymBruker
Skrevet
Uakseptabel skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge siden er dette?? Jeg gikk bare gjennom en vanlig passkontroll. 
Men jeg forstår ikke hvorfor ts ikke vil bli registrert.

Men du tror at selv om du gikk igjennom en vanlig passkontroll, så er du ikke registrert? For det stemmer jo ikke. De har selvsagt full kontroll over hvem som er der. 

Anonymkode: 31b14...118

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pillarguri skrev (20 minutter siden):

Den online skjemaet jeg snakker om Nå er noe som blir registrert  i databasen i Helsenorge. Det er DET jeg vil slippe. Ro deg ned!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem at du er alene uten hjelp om noe skjer med deg. Fortsatt ingen reiseforsikring som gjelder i sommer sålenge UD ikke har forandret reiserådet. 

Anonymkode: 17d5b...1d1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...