AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 De som har barn med vannkopper men som selv aldri har hatt det.. Hva gjør dere? Barnefar har aldri hatt vannkopper og vi har et barn sammen som mest sannsynlig vil få vannkopper en dag. Lurer bare på om mulige løsninger om situasjonen skulle oppstå! Vi bor sammen. Anonymkode: a7bdf...042
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Ikke stort, er bare å lide seg gjennom det. Vær forberedt på at han kommer til å føle seg ganske halvdød og ikke være til noe særlig nytte i et par uker. Anonymkode: c74c9...c63 3
Ulven Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Da hadde jeg vaksinert. Han kan bli veldig alvorlig syk av vannkopper i voksen alder, så det hadde jeg kjøpt meg bort fra. 15
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Menteå lese at 90%av de som tror de ikke har hatt vannkopper har faktisk at et meget mildt forløp uten at de har visst om det. Han kan dra til legen og teste antistoffer og ev. ta vaksine. Anonymkode: 29289...57b 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Ta vaksine! Jeg fikk vannkopper som voksen da barnet mitt ble smittet i bhg. Pga sløve foreldre fikk jeg ikke svar på om jeg hadde hatt det selv som barn. Tydeligvis hadde jeg ikke hatt det. Anonymkode: 75e9b...6ff 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 Mamma husket ikke om jeg hadde vannkopper, men jeg ble ikke smittet av mine barn da de fikk det (de hadde det ikke samtidig, noen år mellom). Om jeg hadde like få symptomer som dem så kan jeg godt ha hatt det uten at mamma husker det. De fikk noen få prikker hver som ikke væsket eller klødde særlig. Kan han testes for antistoffer? Ev. så ville jeg vurdert vaksine, voksne kan vel lettere få herpes zozter. Anonymkode: 25389...282
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 Ta vaksine! Svogeren min var i den situasjonen, men før han fikk somla seg til legekontoret fikk jammen datteren vannkopper og smitta han. Anbefales ikke, for å si det sånn. Anonymkode: 16b67...0f7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #9 Skrevet 6. april 2021 Jeg ville vaksinert. Jeg haaper far ikke har noen medisinske lidelser. Spesielt hjerte lidelser. Det kan dessverre slaa ille ut. Snakker fra erfaring ved at ett familie medlem folk forverret hjertelidelsen sin etter aa ha faatt vannkopper og dessverre dode. Anonymkode: e629d...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #10 Skrevet 6. april 2021 Visste ikke man kunne vaksinere seg mot vannkopper i en voksen alder! 😅 Takk for svar Anonymkode: a7bdf...042
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #11 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Visste ikke man kunne vaksinere seg mot vannkopper i en voksen alder! 😅 Takk for svar Anonymkode: a7bdf...042 Vi har heldigvis vaksine mot nesten alle sykdommer, og kan tas i voksen alder. Håper alle husker å ta oppfølgingsvaksinene sine mot difteri, kikhoste, polio og stivkrampe. Er det gått mer enn 10 år siden man tok vaksine er det på tide med oppfriskingsvaksine! https://www.fhi.no/sv/vaksine/barnevaksinasjonsprogrammet/voksne-oppfriskningsvaksine/ Anonymkode: 84faa...b6d 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #12 Skrevet 6. april 2021 Her tok mannen vaksine. Enkelt og greit. Anonymkode: f5323...965
Million Skrevet 6. april 2021 #13 Skrevet 6. april 2021 Jeg hadde aldri vannkopper som barn (jeg hadde ingen barnesykdommer faktisk, unntatt kusma) og jeg fikk det da jeg var 30. Ble skikkelig dårlig i et par uker. Feber, svimmelhet, utslett. Selv trodde jeg bare jeg hadde fått et merkelig utbrudd av kviser på overkroppen. Men det kom ingenting ut av dem da, når jeg prøvde å klemme de ut. At jeg ikke skjønte det var noen sykdom før legen sa det, er uforståelig egentlig. Var som nevnt 30, og smitten kom tre år før jeg selv fikk barn, så jeg ble ikke smittet via barnet (som ofte drar smitte med seg hjem fra barnehagen).
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #14 Skrevet 6. april 2021 Jeg fikk vannkopper samtidig som barna mine, og det var ikke noe gøy. Har arr over hele kroppen fortsatt. Anbefaler vaksine. Anonymkode: 58b99...78e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #15 Skrevet 6. april 2021 Anbefaler vaksine ja. Mannen her i huset fikk det med ungene, han hadde mest i halsen og det var ikke behagelig. Mener han ikke var borte fra jobb, men det er han aldri med mindre han ikke kan bevege seg. Anonymkode: 3a1df...31a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #16 Skrevet 6. april 2021 Han fikk vannkopper i en alder av 30ish år. Det gikk fint. Var litt ruskete form og feber, men fikk noe medisin av legen som dempet det. Husker ikke hva. Anonymkode: 6f8b9...451
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #17 Skrevet 6. april 2021 Ikke hatt vannkopper, men mine 4 barn har hatt sin runde. Ikke så mye du får gjort før man eventuelt blir smittet. Du detaljestyrer fremtiden litt vel mye. Anonymkode: 82c34...c3f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #18 Skrevet 6. april 2021 Både mannen min og jeg fikk vannkopper da vår sønn på 2 år fikk det (ti år siden). Det var forferdelig. Vi ble veldig syke begge to og var syke i flere uker. I tillegg tok det lang tid før vi ble helt som før etterpå. Hadde vaksinert meg i stedet for å gå gjennom noe sånt altså. Anonymkode: 1d265...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #19 Skrevet 6. april 2021 Jeg ville testet. En av mine hadde tre vannkopper totalt og var i fin form, vi kunne lett ha oversett det. Anonymkode: 208c7...780
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #20 Skrevet 6. april 2021 Jeg var 30 når jeg fikk vannkopper. Jeg ble ikke smittet av barnet, så vet ikke hvor jeg ble smittet. Mulig jobb, men ingen vet. Jeg har nok hatt et mildt forløp som barn, for min mor er helt sikker på at jeg har hatt vannkopper som barn. Jeg har aldri vært så syk som da jeg fikk vannkopper som voksen. Jeg er i tillegg immunsupprimert, så jeg var dårlig i rundt 4 uker og har hatt uttalt fatigue siden. Jeg er nå 34. Immunsystemet mitt kræsja helt. Så er det mulighet for vaksine - ta den. Anonymkode: 7266c...743 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå