Gjest *kosejoker* Skrevet 29. august 2005 #1 Skrevet 29. august 2005 Jeg skal gå et år i utlandet, og i den forbindelse får vi oppgaver hver dag over internett som vi skal svare på i løpet av dagen. I dag går en av oppgavene ut på å forklare om Norge, eller beskrive vårt kjære land. Hva mener dere er verdt å nevne? Hva bør jeg ha med og hva burde jeg holde meg unna? Tenker så klart på naturen og alt sånn, og skulle gjerne hatt med noe som virkelig er spesielt for Norge.. Forslag?
Gjest LoisLane Skrevet 29. august 2005 #2 Skrevet 29. august 2005 Norge er nylig kåret til verdens beste land å bo i - det må da være noe å ta fatt i? Norsk mat? Permisjonsordninger, likestilling.
Gjest SumoBryter Skrevet 29. august 2005 #3 Skrevet 29. august 2005 At i Norge er folk høye og velstående. At velferdstaten tar vare på folk slik at alle er lykkelige og kriminaliteten holdes lav. Bare ignorer meg...
Gjest *kosejoker* Skrevet 29. august 2005 #4 Skrevet 29. august 2005 Norge er nylig kåret til verdens beste land å bo i - det må da være noe å ta fatt i? Norsk mat? Permisjonsordninger, likestilling. ← Vet du hvor det ble kåret til dette? Slik at jeg har en kilde å vise til. Tusen takk forresten :smile: At i Norge er folk høye og velstående. At velferdstaten tar vare på folk slik at alle er lykkelige og kriminaliteten holdes lav. Bare ignorer meg... ← dust
Gjest TomKrus Skrevet 29. august 2005 #6 Skrevet 29. august 2005 Fjorder og fjell. Få bortskjemte mennesker med høy levestandard. Norsk mat som pizza, pasta, nudler og wok. Grieg og Ibsen. Ravi og dj løv. Olje og....olje. Og gass. Netto kreditor. Ellers sjekk norge.no og cia factbook.
Gjest *kosejoker* Skrevet 29. august 2005 #7 Skrevet 29. august 2005 Tusen takk alle sammen. Sitter og skriver for harde liv. Hater denne typen oppgaver, hvor de ikke spesifiserer litt mer. Og så å få knotet dette ned på engelsk. Jaja, det får bli som det blir. Takker for alle forslag! :smile:
Gjest *kosejoker* Skrevet 29. august 2005 #9 Skrevet 29. august 2005 Med Superlammet som frontfigur? :blunke:
Superlammet Skrevet 29. august 2005 #10 Skrevet 29. august 2005 Sooon...... veeeery soooon......... *mutter in darkness*
Milo Minderbinder Skrevet 29. august 2005 #11 Skrevet 29. august 2005 Min kone, som er utenlandsk, og gikk på norskundervisning, skrev i en av de utallige stilene som hun der måtte skrive under temaparaplyen "Kultur" at nordmenns evige gnål om hva som er "typisk norsk" i kombinasjon med den kontinuerlige masingen om at FN kåret Norge til verdens beste land å bo i at hun i de mest frustrerte øyeblikk mente "nordmenn av og til fremstår som selvgode, navlebeskuende fascistkandidater". Og fra utlandet, når jeg har vært der, er holdningen blant de som i det hele tatt har giddet å sette seg inn i Norge og nordmenn at vi må slutte med masingen. En setning i din oppgave kan jo være, all den tid du ønsker å slå an en ironisk tone, at "Norge er verdens sentrum" Milo :grine2:
Bokalven Skrevet 29. august 2005 #12 Skrevet 29. august 2005 At klimaet er veldig forskjellig fra årstid til årstid kan kanskje være vedt å ta med?
Gjest vsn Skrevet 29. august 2005 #13 Skrevet 29. august 2005 Norge er nylig kåret til verdens beste land å bo i - det må da være noe å ta fatt i? Norsk mat? Permisjonsordninger, likestilling. ← Det er vanskelig å fatte, med tanke på alle de som ikke får sykehjemsplass. Syke folk må ligge i korridoren på sykehus, og dør også der. Man må stå gud-vet-hvor-lang-tid på venteliste for enkle inngrep. Jeg synes ikke vi har noe å rope hurra for, og ville ikke skrytet for mye. Det har vi ingen grunn til. At Norge kom høyt opp på den lista var vel for at resten av verden fortsatt vil ha fri tilgang til oljepengene til "rike Norge"!.
Gjest *kosejoker* Skrevet 29. august 2005 #14 Skrevet 29. august 2005 Tusen takk for hjelp alle sammen. Jeg har nettopp fått tilbakemelding på oppgaven, og hun sa at det var veldig bra. :D
Milo Minderbinder Skrevet 1. september 2005 #15 Skrevet 1. september 2005 At klimaet er veldig forskjellig fra årstid til årstid kan kanskje være vedt å ta med? ← Hvor i alle dager er det du bor???????? Forskjellen, slik jeg opplever det, er vel at desember har en litt annen skrivemåte enn juli, og at trærne er litt grønnere om sommeren. Her i Stavanger kan du oppleve 5 pluss og regn i desember og i juli. Milo
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #16 Skrevet 1. september 2005 Hvor i alle dager er det du bor???????? Forskjellen, slik jeg opplever det, er vel at desember har en litt annen skrivemåte enn juli, og at trærne er litt grønnere om sommeren. Her i Stavanger kan du oppleve 5 pluss og regn i desember og i juli. Milo ← Heldiggrisen. Ta deg en tur til indre Trøndelag. 20- om vinteren og 30+ om sommeren.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #17 Skrevet 1. september 2005 Det er vanskelig å fatte, med tanke på alle de som ikke får sykehjemsplass. Syke folk må ligge i korridoren på sykehus, og dør også der. Man må stå gud-vet-hvor-lang-tid på venteliste for enkle inngrep. Jeg synes ikke vi har noe å rope hurra for, og ville ikke skrytet for mye. Det har vi ingen grunn til. At Norge kom høyt opp på den lista var vel for at resten av verden fortsatt vil ha fri tilgang til oljepengene til "rike Norge"!. ← Jada, det vil alltid være noe å plukke på. Alltid noe mer man kan bruke penger på. Det som kanskje er spesielt i Norge (og Norden) er at vi lever i et rolig, trygt og realtivt oversiktlig samfunn der de fleste har få bekymringer i hverdagen. Jeg arbeider i en bedrift med mennesker fra mange land og dette gir mange uttrykk for.
Donnie Darko Skrevet 3. september 2005 #18 Skrevet 3. september 2005 Svartmetall! \m/ ← Støtter deg i denne! \,,/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå