Gå til innhold

Gnissing mellom lårene når jeg går, gnisser bort huden og begynner å blø

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har startet et nytt og sunnere liv så jeg har begynt å gå men får så mye gnissing mellom lårene så huden er borte, gjør svinvondt i mange dager etterpå. Jeg er en mann og er svært overvektig 

hva kan jeg gjøre for å slippe dette? 
kan jeg bruke glidekrem eller noe i den duren?bør jeg kjøpe ullboxer?                                                                     

Anonymkode: 00538...6bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker strømpebukse. Så lange underbukser er kanskje noe for deg? 

Anonymkode: 49599...6c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker knekort thigts.  Smør på sinksalve på huden når du har dusjet, skikkelig kliss, men effektivt på sår hud. Hvis du har åpne sår, anbefaler jeg å ta en tur til elgen. 

Anonymkode: 20d02...a23

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har dette problemet, han bruker litt lengre boxere/ kne lange tights under bukser på tur og det funker som bare det for han😊

Anonymkode: c462f...491

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker knekort thigts.  Smør på sinksalve på huden når du har dusjet, skikkelig kliss, men effektivt på sår hud. Hvis du har åpne sår, anbefaler jeg å ta en tur til elgen. 

mener selvsagt legen, ikke elgen 😄

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har startet et nytt og sunnere liv så jeg har begynt å gå men får så mye gnissing mellom lårene så huden er borte, gjør svinvondt i mange dager etterpå. Jeg er en mann og er svært overvektig 

Jenter bruker kort tights på lårene til dette formålet. De er passe tynne og syntes lite. 

Anonymkode: 04bd1...c09

AnonymBruker
Skrevet

Ddt som gjør deg sår er at hud gnisser mot hud. Kjøp deg en tights/bukse som er «høytliv» der stoffet går helt opp til skrittet slik at hud ikke møter hud

Anonymkode: 4069f...780

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ddt som gjør deg sår er at hud gnisser mot hud. Kjøp deg en tights/bukse som er «høytliv» der stoffet går helt opp til skrittet slik at hud ikke møter hud

Det*

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en shorts-tights du kan ha under treningsbuksa. 

Anonymkode: 61253...b7e

Skrevet

Jeg bruker sykkelshorts til dette under vanlige klær. Syns det funket bra. Har også brukt deostick når antrekket ikke passer til å ha sykkelshorts under. Men lange boksere er sikkert også en mulighet for deg. Ser de selger det på comfyballs hvertfall. Men du må ha noe som er tykt nok til at lårene ikke får friksjon fra hverandre :) Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet

Foreslår som andre her, lang underbukse eller stillongs, som ikke sitter løst. Smør deg med noen gode lag med vaselin, et par ganger for dagen, der du er sår.

Anonymkode: 228f7...8f8

AnonymBruker
Skrevet

Hva med sykkelshorts (uten slikt "sete") under buksen? Eller kanskje der finnes korte ullstillongs?

Anonymkode: e66c4...0f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener det er deoderant mange sverger til. Selv bruker jeg såkalt sykkelshorts.

Her testes det flere metoder:

Anonymkode: 31abe...b62

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker denne når jeg går i kjole uten strømpebukse under: https://www.loplabbet.no/body-glide-original-1?gclid=Cj0KCQjwsLWDBhCmARIsAPSL3_0a4tZ7kqvtKWN1rnI7Nbos9FTRK3FrGHayYP8Nd0ozWwWxdui9dtkaAoYZEALw_wcB

Ellers er vel sykkelbukse eller strømpebukse et godt tips. Det går også an å kjøpe en vanlig strømpebukse (sånn tynnstrømpebukse ala Pierre Robert) og klippe av beina.

Anonymkode: 0b41e...fa6

AnonymBruker
Skrevet

Sykkelshorts, Silkespray for føtter funker også og babypulver. 

Jeg bruker lårbånd, men ikke akkurat for menn 😅

Anonymkode: a5d6d...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...