AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Kom til å tenke på dette, at det hadde vært interessant å lese om. En av mine er nok at før så var jeg veldig der at trans personer burde tåle å høre at de ikke er det kjønnet de vil være. At de ikke skal tvinge meg til å annerkjenne de som det kjønnet de føler seg. Veldig mye imot trans personer generelt sett før. Nå derimot har jeg åpnet øynene mine litt å fått litt mer empati i skallen, så vil såklart ikke stå fast med så konservative meninger jeg hadde før. Hadde jeg fått et barn som var trans ville jeg nok gjort alt for at barnet mitt skulle hatt det bra. Anonymkode: 6d41c...06a 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Ja, hadde jeg ikke endret meninger hadde jeg ikke vokset som person. Jeg er alltid klar for å bli motbevist, og hvis jeg får gode nok argumenter så kan jeg endre mening Før trodde jeg f.eks at alkoholisme var et valg, nå vet jeg at det er en sykdom. Jeg trodde at kronisk sykdom var sjeldent, men nå vet jeg hvor utbredt det er. Osv, osv. Anonymkode: 947dc...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Før var jeg veldig for aktiv dødshjelp, selvsagt skulle ikke mennesker leve med store smerter etc. Etter x phil eksamen der dette var temaet forandret jeg veldig mening. Dette var såpass interessant at jeg leste mye om det på fritiden og diskuterte med venner, fikk andre nye synspunkter. Jeg kan forstå at mange er for aktiv dødshjelp men jeg er veldig gla det ikke er lov i Norge. Jeg liker å lære nye ting, og dermed ta et valg på ny kunnskap eller andre innfallsvinkler. Anonymkode: 76169...c87 1
SoWhat? Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Ja. Mennesker er de villeste dyrene. De verste rovdyrene faktisk. Jeg trodde mennesker var intelligente og klokere enn de fleste dyr. Men der har jeg innsett at jeg tok grundig feil. Nå er dette generellt da, og de beste skapningene jeg vet om er jo mennesker. Men vi er som rase de største skadedyrene på jorden. Og de som behandler egen rase styggest. Tenk det. Veldig ubehagelig å tenke på. Men veldig sant. Surikattene er ikke helt gode de heller, tross søte som de er. 2
Daria Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Mange... Det følger med alder, med visdom og kunnskap, med erfaring og livsendringer og med endringer i samfunnet for øvrig. En del grunnleggende verdier ligger relativt fast, men folk som aldri endrer meninger om noe er skumle... 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Skal innrømme at jeg så ned på de som var uføre grunnet diagnoser som er psykiske, helt til min datter utviklet psykiske lidelser som var så inngripende at hun ble ufør i tyveårene. Nå ser jeg hvor mye heltidsjobb og hvilket smertehelvete det faktisk er... Anonymkode: d556c...bef 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 Jeg mente en gang at SV fortjente min stemme i stortingsvalg. Anonymkode: 2240d...df3 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 Mann 33 Jeg tenkte mye mer svart-hvitt om narkotikabruk. At folk var idioter som drev med det. Nå tenker jeg at så lenge de ikke gjør det hjemme hos meg så har jeg ingenting med det. Støttet narkotikapolitikken, men har gradvis fått et annet perspektiv. Feminister Var aldri en antifeminist, men så på feminister som litt virkelighetsfjerne. De siste årene har virkelig vært en vekker. Å lese holdningene til menn her og på sosiale medier generelt i kombinasjon med Metoo har fått meg til å innse at feminister har mye rett. Mange menn mener at de har rett på sex og at kvinner må regne med..... orker ikke skrive det her. Anonymkode: 28d15...d96 9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 Hele tiden. Jeg har kommet til det punkter at jeg ikke mener så mye lenger. Hva er poenget med å mene noe, hvis det i neste sving er feil🤷♀️ Anonymkode: 12ddf...2e9 3
Khadira Skrevet 7. april 2021 #10 Skrevet 7. april 2021 Ja. Jeg har vokst opp i et ateistisk hjem hvor jeg og min bror i korte trekk ble oppdratt til å tenke at religiøse mennesker var mindre smarte. Som voksen har jeg mye større respekt for religion, og jeg ser svært positivt på det å ha en religiøs tilhørighet, det å ha en tro på noe. Jeg har vokst opp med at det man lærer på skolen kun er det eneste som er sant, og at ting som vi ikke kan forklare på denne jorda er "fake", ikke nødvendigvis tegn på noe større. Litt innviklet, men ja. 3
Rosa Dartle Skrevet 8. april 2021 #11 Skrevet 8. april 2021 Daria skrev (På 6.4.2021 den 15.18): Mange... Det følger med alder, med visdom og kunnskap, med erfaring og livsendringer og med endringer i samfunnet for øvrig. En del grunnleggende verdier ligger relativt fast, men folk som aldri endrer meninger om noe er skumle... Dette tenker jeg også. Man endrer jo gjerne meninger etter hvert som man får mer kunnskap om et tema, og man er ikke født med den kunnskapen. Har nok stort sett de samme grunnverdiene. Har bl.a. endret syn på fagforeninger og private helsetilbud med årene. 2
maddiie Skrevet 8. april 2021 #12 Skrevet 8. april 2021 Jeg har endret syn på sykemeldte og det å returnere i jobb etter langtidsykemeldelse. Det skjedde helt automatisk etter permisjon, da jeg så hvor lett det er å havne utafor etter langt fravær og hvor vanskelig det er å gå tilbake til 100 prosent jobb igjen. 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #13 Skrevet 8. april 2021 Da jeg var yngre var jeg langt mer positiv med tanke på berikelse og innvandring. Etter å ha bodd de siste 40 åra i Drammen har jeg endret mening ja.. Anonymkode: 8c9a3...6e8 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #14 Skrevet 8. april 2021 Før var jeg veldig for lavest mulig skatter, fjerne formueskatt osv. Etter å ha jobbet i helsevesenet der det til stadighet må kuttes til beinet økonomisk forstår jeg at vi trenger høye avgifter/skatter for å få dette til å gå rundt. Hadde nok stemt helt til venstre viss det ikke er for invandrerpolitikken de har. Stemmer fremdeles FRP av den grunn. Anonymkode: 51c35...ccf 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #15 Skrevet 8. april 2021 Da jeg mente at livet ville bli bedre av diverse grunner og endringer, men så blir det aldri det. Så jeg innser at jeg tar feil. Anonymkode: e41c3...5ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå