AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Noen her som har fått det i graviditeten? Jeg er kvalm og fryktelig sliten. Har hatt hjemmekontor hittil pga korona. Nå som jeg er gravid ønsker jeg å søke om å fortsatt ha det pga graviditetesplagene. Er dette noe som legen må søke om? Eller kan jeg legge det frem for sjefen uten legeerklæring? Anonymkode: 3e692...0b7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Hjemmekontor er en ganske vanlig tilrettelegging for gravide. Hvis du ikke trenger å gå ned i stilling, trenger du ikke å snakke med andre enn arbeidsgiver. Hvis arbeidsgiver er vrang kan du ta det videre med jordmor eller lege. Hvis du må ned i stilling for at de skal tilrettelegge kan du søke om delvis svangerskapspenger (om jobben er risikofylt på noen måte), eller snakke med legen om delvis sykemelding hvis du har store plager. Anonymkode: 9be1a...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Noen her som har fått det i graviditeten? Jeg er kvalm og fryktelig sliten. Har hatt hjemmekontor hittil pga korona. Nå som jeg er gravid ønsker jeg å søke om å fortsatt ha det pga graviditetesplagene. Er dette noe som legen må søke om? Eller kan jeg legge det frem for sjefen uten legeerklæring? Anonymkode: 3e692...0b7 Veldig lett å få sykemelding som gravid. Over 70% er vel sykemeldt minimum to måneder i løp av svangerskapet. Du aner ikke hvor mange damer det er som sykemelder seg omtrent hele svangerskapet. Ikke hør på folk her, skulle tro det var synd og skam å sykemelde seg ifølge folk her. Bra for babyen at du tar det med ro og samler krefter. Anonymkode: 61c45...535 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå