AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Hei, jeg sliter med ekstrem angst generelt, men spesielt når det gjelder tlf. På nav så bytter dem veileder rett som det er og har hatt 3 stk det siste året. Problemet er at når jeg sender hun mld på sms eller innpå nav sine sider, så svarer hun ikke på hva jeg lurer på. Hun skriver bare at hun har ringt meg og at jeg ikke har svart. Pga min angst er min tlf alltid på lydløs, så jeg evt kan ringe opp igjen når jeg har samlet meg, men da tar hun jo ikke tlf. Jeg føler ikke hun har noe forståelse for min situasjon og at hun vet veldig lite om det jeg spør om. jeg kan foreksempel spørre om «hvorfor har jeg fått mindre penger enn det som står i vedtaket mitt?» også vet hun ikke det. Hun sier hun skal undersøke, men kommer aldri frem til noe svar. Noen som har vært i lignende situasjon? Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 52298...9f9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Hei, Anonym. Dersom du mottar kommunal ytelse har ikke din NAV-veileder lov til å skrive dette i de statlige fagsystemene (Ditt NAV dialogfunksjons blant annet), kan være derfor hun ringer deg. Anonymkode: a3b40...51a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei, jeg sliter med ekstrem angst generelt, men spesielt når det gjelder tlf. På nav så bytter dem veileder rett som det er og har hatt 3 stk det siste året. Problemet er at når jeg sender hun mld på sms eller innpå nav sine sider, så svarer hun ikke på hva jeg lurer på. Hun skriver bare at hun har ringt meg og at jeg ikke har svart. Pga min angst er min tlf alltid på lydløs, så jeg evt kan ringe opp igjen når jeg har samlet meg, men da tar hun jo ikke tlf. Jeg føler ikke hun har noe forståelse for min situasjon og at hun vet veldig lite om det jeg spør om. jeg kan foreksempel spørre om «hvorfor har jeg fått mindre penger enn det som står i vedtaket mitt?» også vet hun ikke det. Hun sier hun skal undersøke, men kommer aldri frem til noe svar. Noen som har vært i lignende situasjon? Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 52298...9f9 Du bør kanskje gi noen samtykke til å snakke med nav for deg?! Det er frustrerende når man ikke får nøstet opp i løse tråder. Jeg vil tro det ikke er lett for en saksbehandler og ta hensyn til alle med telefonangst -det tror jeg er veldig mange etterhvert. Hun kan ikke gi ut personlige opplysninger på sms eller Mail for den saks skyld. Anonymkode: 21443...c6d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Vet veileder at du sliter med angst, og spesielt mtp tlf? Spør fordi at jeg følte at min veileder forventet at jeg skulle være klar for arbeidslivet da jeg langtifra var klar. Sendte henne derfor et brev der jeg ga en grundig forklaring på hva jeg sliter med. Fikk tilbakemelding der hun takket for nyttig informasjon. Har ikke blitt presset noe mer etter det. Anonymkode: 08d62...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Det er nesten umulig å bytte veileder, og neste vil nok være ganske lik. Har du statlig ytelse, aap feks, så kan du stille spørsmålene dine skriftlig til Kontaktsenteret hvis du bruker tjenesten skriv til oss. Og si fra, telefonangst syns jo ikke akkurat. Anonymkode: d0e73...a73
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Det er ikke lett å få byttet veileder. Har du informert helt klart om at du ønsker å bli kontaktet skriftlig? Om det er sosialhjelp du får så kan ikke slike spørsmål tas i dialogen i aktivitetsplanen grunnet regelverket. Når det gjelder statlige ytelser så har ikke veilederen din noe med utbetalingene å gjøre. Så om du har fått mindre enn det står i vedtaket ditt så må du stille spørsmålet inne på "skriv til oss", så blir det sendt til riktig instans. Ellers så er det viktig at du er helt klar på at du ønsker å bli kontaktet skriftlig pga angst, så vil du møte forståelse på det. Anonymkode: d9469...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå