Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter noen uker med 100% sykemelding skal jeg nå tilbake i gradert sykemelding. Legen tenker at en dag i uka i begynnelsen holder nå i første om gang. Hvordan blir det når jeg jobber turnus? Noen uker har jeg nesten 60 timer i uka og andre uker rundt 20 timer. Blir vanskelig å sette en prosent som passer en dag fast hver uke da. Planen er da å jobbe en dagvakt 8 timer i uka. Noen som har fått til en slik avtale med arbeidsgiver? 

Anonymkode: a30ff...84a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet du så forskjellige fra uke til uke så gjennomsnittsberegnes vel arbeidstid over ihvertfall tre måneder så burde ikke være noe problem. 

Anonymkode: 92908...0a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det sånn her i feks 20% jobb (80% sykemelding):

uke 1 60 timer - du skal jobbe 12 timer. Uke 2 20 timer - du skal jobbe 4 timer

Så blir du enig med leder hvor mange timer du skal jobbe per vakt

Anonymkode: a618a...81b

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke begynt med 8 timers dag med en gang. 4 timer to dager i uka holder. 

Anonymkode: 2a865...4b5

AnonymBruker
Skrevet

Man summerer opp timene(vaktene) som du skulle hatt i sykmeldingsperioden og regner prosentenselen av dette og finner hvor mange timer du skal arbeide ila den perioden. Timene ble plasseres jevnt på ukene men dette finner man ut av sammen med din leder.

Anonymkode: 7dd64...1e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da blir det sånn her i feks 20% jobb (80% sykemelding):

uke 1 60 timer - du skal jobbe 12 timer. Uke 2 20 timer - du skal jobbe 4 timer

Så blir du enig med leder hvor mange timer du skal jobbe per vakt

Anonymkode: a618a...81b

Jeg forstår det. Men legen mener det er best at jeg begynner med en dag fast hver uke f.eks fast hver onsdag. Forutsigbart og lett og forholde seg til. 

Det er ganske håpløst å jobbe 12 timer eller 4 timer da ingen av vaktene er delt opp sånn og det blir bare rot. 

Det blir bare slitsomt for meg og kolleger at jeg ikke er en full arbeidsdag. Lurte bare på om noen hadde fått dette til selv om er litt utenfor rammene? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ville ikke begynt med 8 timers dag med en gang. 4 timer to dager i uka holder. 

Anonymkode: 2a865...4b5

Det blir krevende for mine kolleger å overta mine oppgaver hvis jeg går etter 4 timer. Det føles også belastende for meg å gi fra meg etter en halv dag. Vil derfor heller ta en full dag å bli ferdig med det. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...