Gå til innhold

Norge er dyrest til å ta oppkjøring - og det er selv om når de bruker feil tall.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge studien koster det 1800 norske kroner å ta lappen. 660 for teoriprøven og 1140 for den praktiske delen. Dette er tall fra 2020.

https://dinside.dagbladet.no/motor/her-er-det-dyrest-og-billigst-a-ta-lappen/73607648

Norge ble dyrest til å ta oppkjøring. Og da brukte de totalt feil tall. For det koster ikke 1800 å ta oppkjøring, å nei. Du er nå nødt til å bruke spesial utstyrt bil - som kan bare leies fra kjøreskolen, og leien koster 2,5-3,2 tusen, kommer an på kjøreskolen. Sist måtte jeg betale over 4 tusen, bare for å ta oppkjøring. 

Link "si ifra om feil" i artikkelen funker ikke hos meg. Kanskje noen andre kan gi beskjed til DinSide. 

Anonymkode: 13001...072

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er rart når det ikke koster noe for leie når man tar vanlige kjøretimer....

Anonymkode: a67f0...62f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sist måtte jeg betale over 4 tusen, bare for å ta oppkjøring. 

Hvor mange ganger har du kjørt opp?

Og Norge tar ikke oppkjøring. Du mener kanskje å kjøre opp i Norge?

Anonymkode: cb39c...dda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå handler vel denne artikkelen om gebyrer til myndigheten som kan bedømme om man skal få førerrett eller ikke. 

Anonymkode: 1fa0a...399

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange ganger har du kjørt opp?

Og Norge tar ikke oppkjøring. Du mener kanskje å kjøre opp i Norge?

Anonymkode: cb39c...dda

3 🙈

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå handler vel denne artikkelen om gebyrer til myndigheten som kan bedømme om man skal få førerrett eller ikke. 

Anonymkode: 1fa0a...399

Men det blir jo ikke reelle tall? Det er også myndighetene som krever en spesielt tilpasset bil. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke imot at kjøreskolene skal ta seg betalt for leie av bil, men enkelte opererer med helt ville priser. Kjøreskolen min tok 4,5 k for leie av bil til oppkjøring i mars.. 🙈

Anonymkode: 0f1f3...a1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...