Gå til innhold

Skatteoppgjøret: Kommer det virkelig innen 3 uker når man har sendt inn skattemeldingen? Har jeg ingen tro på..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I mitt tilfelle vil det da bli utbetalt innen en uke. Derfor tviler jeg at jeg får noe nå. Hadde vært greit å vite når pengene kommer, ikke bare vill gjetning. 

For jeg har forstått det riktig, at hvis man sender inn skattemeldingen så kommer oppgjøret innen 3 uker? 

Er det noen som har fått igjen enda? Burde jo være endel, siden mange allerede har fått skattemeldingen. 

Anonymkode: 6cf6f...f42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste får igjen fra juni. Så det er ikke tilfelle at de fleste får igjen innen 3 uker.

Anonymkode: c25f5...c15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I mitt tilfelle vil det da bli utbetalt innen en uke. Derfor tviler jeg at jeg får noe nå. Hadde vært greit å vite når pengene kommer, ikke bare vill gjetning. 

For jeg har forstått det riktig, at hvis man sender inn skattemeldingen så kommer oppgjøret innen 3 uker? 

Er det noen som har fått igjen enda? Burde jo være endel, siden mange allerede har fått skattemeldingen. 

Var jo slik i 2020 også 😛

Anonymkode: 85f81...74b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er innen 3 uker fra du får skatteoppgjøret. 

Anonymkode: dc454...668

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste får igjen fra juni. Så det er ikke tilfelle at de fleste får igjen innen 3 uker.

Står jo på skatteetaten sine hjemmesider, så velger å tro mer på det enn anonyme på kg.

Ts, har du tatt påsken og helligdagene i bereiningen, kan nok ha noe å si, ikke at jeg vet altså.

Anonymkode: d80b5...406

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

fikk min en uke etter jeg sendte inn selvangivelsen. 

Anonymkode: 6a006...4b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 uker etter at du mottar skatteoppgjøret. Ikke skattemeldingen. 

Anonymkode: f4178...f81

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk og leverte skattemeldingen den første dagen de sendte de ut. Jeg gjorde bare små endringer, og har ikke fått melding om at jeg er tatt ut til kontroll. Har likevel ikke mottatt skatteoppgjøret. Når det kommer vil de betale det ut innen 3 uker, så vidt jeg har forstått. 

Anonymkode: 4e5c5...87b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk og leverte skattemeldingen den første dagen de sendte de ut. Jeg gjorde bare små endringer, og har ikke fått melding om at jeg er tatt ut til kontroll. Har likevel ikke mottatt skatteoppgjøret. Når det kommer vil de betale det ut innen 3 uker, så vidt jeg har forstått. 

Når kommer skatteoppgjøret da, etter man har sendt inn meldingen mon tro? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når kommer skatteoppgjøret da, etter man har sendt inn meldingen mon tro? 

Ja, men ikke nødvendigvis innen 3 uker etter innsendt skattemelding. Du får oppgjøret (ikke utbetalingen, men brev om det) å så får du pengene innen 3 uker etter dato på skatteoppgjøret. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men ikke nødvendigvis innen 3 uker etter innsendt skattemelding. Du får oppgjøret (ikke utbetalingen, men brev om det) å så får du pengene innen 3 uker etter dato på skatteoppgjøret. 

I see. Men når kan man forvente å få skatteoppgjøret? Helt tilfeldig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt tilfeldig. Det avhenger også av om du blir tatt ut til kontroll 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Man får ikke melding om at man er tatt ut til kontroll dessverre. 

Anonymkode: 50edf...0af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Skatteetaten har ikke gitt noen tidsfrister for hvor lang tid behandlingen av skattemeldingen kan ta. Er du heldig er det gjort på noen dager. Er du uheldig må du vente til langt ut på høsten. 

Her er noen få grunner til at det kan ta lang tid:

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/se-skatteoppgjoret-ditt/hvorfor/

Anonymkode: da380...32a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Da har du forstått det feil. Det er kngen regel om når det kommer.

Anonymkode: 29647...5e4

Skrevet

Mine foreldre sendte inn samme dag som de fikk meldingen og hadde penger på konto tre dager senere, så jeg tror det kan gå veldig fort. Dette var uken før påske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Står jo på skatteetaten sine hjemmesider, så velger å tro mer på det enn anonyme på kg.

Ts, har du tatt påsken og helligdagene i bereiningen, kan nok ha noe å si, ikke at jeg vet altså.

Anonymkode: d80b5...406

"Du får skatteoppgjøret ditt når skattemeldingen din er ferdig behandlet. Hvor lang tid dette tar, varierer. Noen får skatteoppgjøret allerede i slutten av mars, mens de fleste får det innen slutten av juni. Alle skattemeldinger er ferdig behandlet innen midten av oktober."

Det står på Skatteetatens hjemmesider...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk pengene sånn 6 dager etter. Inkludert helg.

Anonymkode: c7b18...dd2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte skaytemelding i påsken i fjor. Skatteoppgjøret kom 30. Oktober.

Anonymkode: 116b9...481

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...