Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #1 Del Skrevet 28. august 2005 Nå har jeg allerede sløst bort et helt år på å gjøre ingenting. Jeg har tenkt og tenkt på hva jeg skal bli, hva jeg skal utdanne meg til. Jeg har veldig lyst til å muligens ta opp noen fag nå til jul og søke på diverse utdanninger til neste høst. Men jeg mangler pengene til det, alle pengene jeg tjener går rett til regninger Men uansett, det jeg har av snitt er bare 35 poeng ca, + at jeg får vel 2 alderspoeng (eller er det bare 1) neste år. Men hva kan jeg komme inn på med sånne drittkarakterer? Jeg vil gjerne ta en utdannelse der jeg blir utdannet til noe, ikke bare tar et fag for å ta det. Noen ideer? Jeg vil absolutt ikke bli førskolelærer eller sykepleier, den er sikker, men ellers er det meste andre uklart. Føler at jeg blir slitt mellom hva jeg vil og hva alle andre vil at jeg skal Og for å være helt ærlig vet jeg ikke helt hva jeg vil, da jeg hele livet har hørt at du burde bli det, og du burde bli det..... Tar gjerne imot råd og tips, gjerne om utdannelser også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #2 Del Skrevet 28. august 2005 Det er masse åpne studier, så snittet ditt behøver slett ikke stoppe deg. Først og fremst: Drit i hva andre sier du skal eller bør gjøre. Det er du som skal leve livet ditt, så velg en utdannelse og jobb du liker. Det er tross alt du som skal stå opp og gå på den jobben resten av livet. Tenk over hva du interesserer deg for og liker å jobbe med. Skyr du unger som pesten så velger du naturligvis ikke å utdanne deg til lærer eller barne og ungdomsarbeider osv. Har du tatt noen kartleggingstester? Aetat sine websider har et par slike tester. Kanskje de kan hjelpe deg til å se ting litt klarere. http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=16290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #3 Del Skrevet 28. august 2005 Trådstarter her. Jeg har tatt endel kartleggingstester. Da kommer det som oftest ut helsearbeid og reiseliv som topp 2. Dette stemmer vel forsåvidt i hovedsak også med mine interesser, enda jeg aldri kunne tenkt meg å reise vekk fra familien min og jobbe i utlandet. Jeg elsker språk, men vet ikke helt hva jeg kunne jobbet med som språk har hovedvekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2005 #4 Del Skrevet 29. august 2005 Hva med tolk? da jobber du både med språk og med mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2005 #5 Del Skrevet 29. august 2005 Ang språk så kan du jo jobbe som tolk, oversetter, språklærer. Det er jo mye man kan gjøre innen reiseliv i Norge og. Eks: diverse hotelljobber, flyvertinne, guide(kanskje helst om sommeren), jobbe på reisebyrå blir vel og å jobbe innen reiseliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå