Gå til innhold

Delvis svangerskapspenger, kan sjefen kreve at jeg kommer på møter utenom arbeidstid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har 70% svangerskapspenger og jobber de resterende 30. Kan arbeidsgiver kreve at jeg kommer på personalmøte ol utenom min arbeidstid? Vanligvis har jeg arbeid når det er personalmøte, men nå har hun lagt det opp på en dag der jeg har svangerskapspenger. Skal jo i utgangspunktet ha betalt for møter, men det lar seg vel ikke gjøre når jeg har svangerskapspenger? Noen som vet?

Anonymkode: 0af0f...ae1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilken avtale dere har. Jeg får svangerskapspenger og vi har avtalt at jeg skal være med på møter, men selvfølgelig bare digitalt over Teams. 

Anonymkode: 26882...639

Skrevet

Hos oss så får vi betalt for å møte opp utenfor arbeidstid. Skal ha betalt for 3 timer uansett. Hvis ikke så møtet ingen. Er langt til jobben også. Så de kan ikke kreve at du kommet uten å få betalt! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer an på hvilken avtale dere har. Jeg får svangerskapspenger og vi har avtalt at jeg skal være med på møter, men selvfølgelig bare digitalt over Teams. 

Anonymkode: 26882...639

Vi har ikke avtalt noe om dette 🧐

AnonymBruker
Skrevet
Boomkat skrev (Akkurat nå):

Hos oss så får vi betalt for å møte opp utenfor arbeidstid. Skal ha betalt for 3 timer uansett. Hvis ikke så møtet ingen. Er langt til jobben også. Så de kan ikke kreve at du kommet uten å få betalt! 

Men kan jeg «jobbe ekstra» når jeg får svangerskapspenger?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du bytte dagene du jobber til dagene det er personalmøte?

Anonymkode: c283b...52f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kan jeg «jobbe ekstra» når jeg får svangerskapspenger?

Jeg er litt usikker, om du i såfall må da trekke fra de 3 timene fra en annen dag. Men du skal hvertfall ikke møte opp uten betaling eller tilsvarende timer fri. Det kan ikke leder kreve. Ville forhørt meg med nav eller leder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du bytte dagene du jobber til dagene det er personalmøte?

Anonymkode: c283b...52f

Nei det kan jeg dessverre ikke

AnonymBruker
Skrevet
Boomkat skrev (1 minutt siden):

Jeg er litt usikker, om du i såfall må da trekke fra de 3 timene fra en annen dag. Men du skal hvertfall ikke møte opp uten betaling eller tilsvarende timer fri. Det kan ikke leder kreve. Ville forhørt meg med nav eller leder. 

Har sendt forespørsel til nav angående dette 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Nav kunne ikke svare. Andre som har erfaringer??

AnonymBruker
Skrevet

Nei du har fri den dagen.

Anonymkode: 6e1e3...718

AnonymBruker
Skrevet

Han kan nok ikke kreve det. Jeg var selv på møter under sykemelding som gravid, men fikk ikke "ekstra" for dette. At du har svangerskapspenger er jo for å beskytte fosteret, man kan vel møte opp på ett møte når man allerede har redusert store deler av stillingen..

Anonymkode: ff330...fee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han kan nok ikke kreve det. Jeg var selv på møter under sykemelding som gravid, men fikk ikke "ekstra" for dette. At du har svangerskapspenger er jo for å beskytte fosteret, man kan vel møte opp på ett møte når man allerede har redusert store deler av stillingen..

Anonymkode: ff330...fee

Jo selvfølgelig kan jeg det. Poenget er bare at jeg er bortreist denne datoen møtet er, og lurte på om han kunne kreve at jeg avlyser planene mine og stiller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...