Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette begynte i fjor høst, han endret seg betraktelig. Var sur, gretten, ikke den mannen jeg kjente til. En mnd senere fortalte han at han hadde mistet alt av følelser for meg. Vi har vært sammen i 11år, så for meg ble det kjempe tøft. Vi kom oss gjennom jula, og ting så litt lysere for min del på nyåret. Jeg ville han skulle prøve. Men det hjalp ikke, de vaf forsvunnet

(Vi bor fortsatt sammen nå) 

Jeg sa at vi ikke kunne holde på slik å sa at vi må bli enige om å gå ifra siden han forrsatt ikke hadde blitt bedre. 

Da vi tok den beslutningen, endret alt seg. Han er så glad, fornøyd og blir som å se den gamle kjæresten sin igjen. Jeg traff en annen en for 3 uker siden, etter bruddet ble bekreftet. Men nå er jeg itvil på han, savner ting i han som min eks hadde osv. Har også et enormt bekreftelsesbehov, som går på at jeg må være sikker på at jeg ikke blir såret igjen. Jeg aner ikke hva jeg vil, dette er så tungt. Føler ikke jeg finner meg selv??!

Vil det bli lettere etterhvert? Han nye er veldig snill og god. Av og til er han stille og er mye på mobilen, noe jeg merker er kjipt. Savner min eks, helt rart å si eks. Føler at jeg ikke har betydd noe for han.. Håper bare det blir seriøst med han nye og at jeg slutter å leite etter småfeil. Han har vært en god trøst den siste tiden.  

Noen i lignende situasjon? 

Kvinne32

Anonymkode: 87890...310

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min nåværende samboer hadde et brudd på hele 3 måneder, det gikk så langt at vi flyttet ifra hverandre.. Hun møtte to andre menn, ene hun ble forelsket i å sa hun elsker han.. Gjennom hele denne perioden det var slutt gav hun meg alltid bekreftelse på at det var meg hun ville ha, hun sa hun vil alltid elske meg å elsker meg ennå når vi var ifra hverandre, vi tilberingte et par kvelden sammen gjennom bruddet, vi hadde sex 3 ganger de første 1,5 månedene etter det ble slutt, men har jeg vist at hun hadde en annen hun søkte trøst hos å faktisk følte så mye før, så ville jeg hatt 0 kontakt med henne under bruddet.. 

Vi er nå sammen å jeg har fått vite mer og mer om han hun var sammen med.. Å jeg rørte aldri noen når det var slutt, fordi eg viste det var oss å henne jeg elsker, jeg ville ikke ødelegge noe.. 

Hun hadde akkurat som du, et stort bekreftelsesbehov, men hvorfor hun ikke kunne hente dette fra meg, eller holde seg til vi fant ut av ting, ja det får meg bare til å føle at hun ikke elsker meg slik hun gjorde før bruddet. 

Vi er nå flyttet sammen og vært ilag i 3 måneder, å forholdet er så og si helt ødelagt, hun vil ikke ha meg sexuelt mere, vi har fine kvelder å slikt, men at hun fant en annen har ødelagt mye for oss, hun har rotet med sine følelser med en annen, gjort seg skjøl forvirret, latt seg selv ha sex me andre noe jeg merker har gått inn på henne.. 

Nå er vi som to venner som er samboere, lite til ingen sex sammenlignet med hvordan det var før.. 

Å dette plager meg enormt.. Å det går utover selvtilitten og alt.. Kan være det ville vært helt annerledes om jeg også fant en annen jeg likte, hatt sex med og alt det, men hvis begge har gjort det, ja det er jo en enkel bekreftelse på hvor lite man bryr seg om hva som skjer mella dere når man er villig til å ta slike risker å ødelegge alt. Vi var sammen i mange år før bruddet å hadde ofte sex, nå er alt endret å hun er ikke den samme jeg var sammen med før.. 

Jeg tror dette endre med et brudd der jeg går, for alt er liksom forfalt å vi har problemer vi aldri hadde før bruddet, pga hun fant en annen. 

Hvis han har holdt seg "jomfru" i denne sluttperioden deres, så tror jeg det fort kan ende likt der for hans del, med sjalusi, dårlig selvtilitt, føler seg ikke bra nok i senga å en hel andre komplekser ovenfor egen selvtilitt. 

Råder deg til å snakke med han om alt, få alt fram på bordet, for alt det blir å dukke opp før eller siden, å finn ut hva dere vil sammen, er dere virkelig noen som ønsker et liv sammen, resten av livet? 

Å vær så snill, ikke gjør som min samboer, å rot med meg mens hun rotet med andre i bruddet, ja og veksle mellom den du mener du elsker å en annen helt ubetydelig person som aldri har vært i livet ditt.. Hvem betyr mest? Den nye der ting er spennende, nytt og gøy, eller han du har vært sammen med så mange år? 

Elsker du han burde valget være enkelt, men snakk sammen, å gjør det ordentlig så finner dere ut av det. 

Har begge dere rotet med andre mens det har vært slitt, vil jeg tro det vil være mye enkelte bli sammen på en annen side, da er dere like "god", å ingen kan skylde på den andre for hva person har gjort når det var "slutt". 

Skjønner ikke hvorfor folk ligger med andre og finner rebound når de innerst inne vet hvem de elsker å hvem de ønsker være sammen med, hvorfor da risikere ødelegge alt, å gjøre det så vanskelig for å finne tilbake. 

Ja jeg setter en stopper der, men snakk sammen, det er nøkkelen til all lykke i livet.. Min samboer nekter snakke så vi har det problemer også. 

Anonymkode: dcc8c...35d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du håper på at det blir seriøst med han nye, så kan man vel si valget har du allerede tatt ved å ønske noe slikt. Da er han nye bra nok å du ønsker noe seriøst med han, da betyr ikke ex noe for deg i en slik sammenheng.. Er vel mer minner og vanen at du alltid har vært sammen med han som du savner, rutinene og det å ha han der, kanskje du nå bare trenger noen der uten at det betyr noe særlig om hvem som er der for deg så lenge han er god mot deg.. Slik var det for min ex, hun trengte bare noen, hun fant seg en rebound uken etter bruddet, å hun har ofte tatt kontakt, å viser at hun vil ha meg, men hun har tatt valget med en annen så får hun kose seg med han. Jeg er gått videre pga hennes valg. 

Anonymkode: dcc8c...35d

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg å bli ferdig med bruddet, få flyttet og sørge ferdig over det som har vært før du gjør opp noen status i forhold til han nye. Om han er verdt å satse på så klarer han å vente på deg til du har fått orden på livet ditt igjen. Du er sannsynligvis midt i et følelseskaos.

Men det at din eks ble glad igjen etter at bruddet ble endelig viser bare hvor tungt han har  hatt det, og hvor riktig det er for han at det er slutt. Med andre ord: Han er fullstendig ferdig med deg på den måten.

Anonymkode: 17c02...194

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare skadelig å «finne en ny» umiddelbart etter et brudd, før man har kommet over eksen. Og ikke minst urettferdig overfor ham... Det er ikke akkurat sunne følelser man opplever ved å gå rett på en annen.

I stedet for å finne en ny bør du fokusere på å finne deg selv. Det vil du vinne på i det lange løp.

Anonymkode: 3e81d...739

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...