Gå til innhold

Er kartplakater teit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en diskusjon med to venninner om sånne kartplakater over byer i Norge feks ala sånn som denne: https://desenio.no/no/plakat-bergen-kart

Er det teit/ut å ha sånne på veggen? Stilig? Harry? Hva syns dere? 

Ikke akkurat et viktig spørsmål, men ble likevel nysgjerrig på hva andre synes. For å finne ut om vi er i utakt med tiden eller ikke, liksom 😅

Anonymkode: 6df84...334

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en diskusjon med to venninner om sånne kartplakater over byer i Norge feks ala sånn som denne: https://desenio.no/no/plakat-bergen-kart

Er det teit/ut å ha sånne på veggen? Stilig? Harry? Hva syns dere? 

Ikke akkurat et viktig spørsmål, men ble likevel nysgjerrig på hva andre synes. For å finne ut om vi er i utakt med tiden eller ikke, liksom 😅

Anonymkode: 6df84...334

Smaken er jo forskjellig, men personlig hadde jeg aldri hengt noe sånt på veggen. Ingen andre plakater fra Desenio heller forøvrig. Plakater hører med til tenåringsrom og kanskje førsthjemsleiligheter. 

Anonymkode: 44810...2af

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe sånt i mitt hus, men så er det ikke min stil heller. Hvorfor skal noe alltid dømmes ene eller andre veien? Folk liker det de liker 

Anonymkode: 96840...448

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk må selvfølgelig velge selv hva de vil ha på veggen, men for meg skriker de plakatene "basic". Spesielt hvis det står bynavnet med store bokstaver på plakaten i tillegg.

Anonymkode: f547b...338

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er man lokalpatriot er det vel ingen grunn til å ikke ha det, det var jo fint laget. Jeg liker f.eks. plakatene til Wallstories, og kunne sikkert hatt et av "kartene" over Oslo (har et par plakater med gatebilder fra ulike bydeler).

Kunst og hva man har på veggene er veldig personlig, ikke egentlig noe man kan ha som mye meninger om. Synes jeg gråtende sigøynerbarn og HOME-bokstaver er en smule harry/kitch? Ja, men om andre liker det så er det jo strengt tatt ikke min business.

Noen bruker det jo også litt ironisk (usikker på om det er rett uttrykk), DASS-boksaver og heklet toalettrulldame på do; det er jo gøy å leke med interiør.

Anonymkode: 55464...340

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes helst kart bør være 50+ år gamle før de går opp på veggen. Er ikke så stilig med et nytt trykk.

Anonymkode: a285c...c27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med kart, det finnes mye artige kart og jeg kunne lett hatt de på veggen. Folk er ulike og har ulik smak. Gjør som du selv vil og trives med, det er du som bor der!

Anonymkode: 87e7b...875

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Folk må få velge selv, men jeg syns det er ganske basic. Og jeg syns det er utrolig teit å ha sånne plakater fra steder du har null tilhørighet til, som for eksempel Paris, New York osv.

Anonymkode: 6ccd0...6e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke reagert på det, om du liker det så kjører du på ts:rolleyes: det er jo bare et basic bilde på veggen, ikke en skrikende rosa flamingo i stua heller. 

Anonymkode: 7a80c...663

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva forventer du egentlig av en masseprodusert plakat til 100kr? Det er hverken «stilig» eller «harry». Det er bare et trykk på billig papir som koster veldig lite penger. Vitner om mangel på fantasi men det er vel en ærlig sak. 

Anonymkode: 2f6e3...cf9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber med kart, det finnes mye artige kart og jeg kunne lett hatt de på veggen. Folk er ulike og har ulik smak. Gjør som du selv vil og trives med, det er du som bor der!

Anonymkode: 87e7b...875

"Jobber med kart"? Hva er der å jobbe med? Flytter fjellene på seg fra år til år? Vi har google maps så hva er det å jobbe med? Nysgjerrig bare.

Anonymkode: 4696c...449

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Teit og mainstream. Akkurat som det hakket alle laget i sofaputene sine når de "stylet" tidligere

Anonymkode: a855a...5d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Jobber med kart"? Hva er der å jobbe med? Flytter fjellene på seg fra år til år? Vi har google maps så hva er det å jobbe med? Nysgjerrig bare.

Du vet at kart ikke bare er terreng, ikke sant? 

De fleste av oss bruker også kart for å finne frem i byer og tettsteder. 
De viser hvor veiene går, og hvor det ligger hus. 
Og det viser seg at veier og hus faktisk kan finne på å endre seg fra år til år. (Noen veier fjernes, andre lages nye. Noen hus rives. Andre hus bygges. Noen ganger legges det en motorvei gjennom et lite tettsted, og så blir mesteparten av tettstedet "borte". 
Det bygges også nye broer og toglinjer og masse annet som vises på kart. 

Anonymkode: 1b462...774

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du vet at kart ikke bare er terreng, ikke sant? 

De fleste av oss bruker også kart for å finne frem i byer og tettsteder. 
De viser hvor veiene går, og hvor det ligger hus. 
Og det viser seg at veier og hus faktisk kan finne på å endre seg fra år til år. (Noen veier fjernes, andre lages nye. Noen hus rives. Andre hus bygges. Noen ganger legges det en motorvei gjennom et lite tettsted, og så blir mesteparten av tettstedet "borte". 
Det bygges også nye broer og toglinjer og masse annet som vises på kart. 

Anonymkode: 1b462...774

Trenger ikke være snerpete. Jeg lurte bare...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Trenger ikke være snerpete. Jeg lurte bare...

Oooooh... Skjønner at man har driti seg ut når man forsøkte å latterliggjøre noen, men røper for all verden at man ikke har peiling, og skjuler seg bak "bare lurer" lizzm. :murvegg: 

Anonymkode: d648d...6f6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette hørtes ut som noen som jobber som slakter si "vi har biff på butikken, så hva er det å jobbe med?" 😂

Google maps henter dataene sine fra et sted og vis meg gjerne byen som ikke har endret noe som helst av veinett eller bygningsmasse siste 2 ukene 😀

Anonymkode: 4f799...d82

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette hørtes ut som noen som jobber som slakter si "vi har biff på butikken, så hva er det å jobbe med?" 😂

Google maps henter dataene sine fra et sted og vis meg gjerne byen som ikke har endret noe som helst av veinett eller bygningsmasse siste 2 ukene 😀

*noen si til noen som jobber som slakter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Smaken er jo forskjellig, men personlig hadde jeg aldri hengt noe sånt på veggen. Ingen andre plakater fra Desenio heller forøvrig. Plakater hører med til tenåringsrom og kanskje førsthjemsleiligheter. 

Anonymkode: 44810...2af

Rødpill med på Desenio? Hva er galt med dem?

Anonymkode: d9b10...364

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Teit og mainstream. Akkurat som det hakket alle laget i sofaputene sine når de "stylet" tidligere

Anonymkode: a855a...5d6

Rødpill meg på dette hakket i sofaputene.

Anonymkode: d9b10...364

Skrevet

Å ha noe på veggen fordi man faktisk liker det er aldri teit. Å ha noe på veggen bare fordi det er trendy, derimot...

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...