AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Ble dumpet på messenger for 6 mnd siden, etter å vært i ett forhold i to år. Fikk bare beskjed om.at det var best sånn. Jeg tok ktk med henne flere ganger etterpå, men ble høflig avvist. Fikk aldri noen forklaring på hvorfor. Hun hadde bursdag noen mnd senere, rundt tall, og jeg sendte gave, kake og kort med broren som skulle dit. Dette var ett avstandsforhold. Fikk en sms, med tusen takk. Tenker på henne hver dag, jeg vet at det ikke var et bra forhold, og en person som dumper noen på messenger er vel heller ikke så mye å samle på (godt voksen dame). Har likevel klart meg greit siste to mnd. Hun har aldri tatt ktk, kun skrevet bursdagshilsen til mitt barn på fb nå nylig. Hun ser alltid mine storyer på sosiale medier. Jeg klarer ikke komme meg videre før jeg får en forklaring på ting, men jeg vegrer meg veldig for å ta ktk, da jeg er redd for å bli "slått i bakken" igjen. Jeg er en oppegående og ressurssterk dame, så dette er veldig uforståelig for meg. Vet det beste er å bare la det ligge, og ikke ta ktk, men jeg står på stedet hvil, og klarer ikke å komme meg videre. Burde jeg ta ktk med henne? Kan jeg ktk hennes venninner å høre hvordan det går med henne? Anonymkode: 94e6f...209
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Dette høres tungt ut. Utrolig smålig å gjøre det slutt via messenger og ikke gi deg forklaring. Det beste du kan gjøre er å tenke på deg selv. Det lureste du kan gjøre er å blokkere så du ikke får henne opp når du er på SOME. Du må for alt i verden ikke ta kontakt med henne. Du kommer deg aldri videre i livet hvis du ikke tar grep. Stor klem til deg. Tenk på deg selv og kom deg videre. Gjør det du kan for å glemme denne damen. Hun vil ikke ha noe med deg å gjøre og da må du prøve å tenke det samme. Anonymkode: 23a72...22c 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ble dumpet på messenger for 6 mnd siden, etter å vært i ett forhold i to år. Fikk bare beskjed om.at det var best sånn. Jeg tok ktk med henne flere ganger etterpå, men ble høflig avvist. Fikk aldri noen forklaring på hvorfor. Hun hadde bursdag noen mnd senere, rundt tall, og jeg sendte gave, kake og kort med broren som skulle dit. Dette var ett avstandsforhold. Fikk en sms, med tusen takk. Tenker på henne hver dag, jeg vet at det ikke var et bra forhold, og en person som dumper noen på messenger er vel heller ikke så mye å samle på (godt voksen dame). Har likevel klart meg greit siste to mnd. Hun har aldri tatt ktk, kun skrevet bursdagshilsen til mitt barn på fb nå nylig. Hun ser alltid mine storyer på sosiale medier. Jeg klarer ikke komme meg videre før jeg får en forklaring på ting, men jeg vegrer meg veldig for å ta ktk, da jeg er redd for å bli "slått i bakken" igjen. Jeg er en oppegående og ressurssterk dame, så dette er veldig uforståelig for meg. Vet det beste er å bare la det ligge, og ikke ta ktk, men jeg står på stedet hvil, og klarer ikke å komme meg videre. Burde jeg ta ktk med henne? Kan jeg ktk hennes venninner å høre hvordan det går med henne? Anonymkode: 94e6f...209 Jeg hadde også avsluttet forholdet med en som skriver ktk. Vil helst ha en voksen kjæreste. Anonymkode: 5e9b0...74d 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 57 minutter siden, AnonymBruker said: Dette høres tungt ut. Utrolig smålig å gjøre det slutt via messenger og ikke gi deg forklaring. Det beste du kan gjøre er å tenke på deg selv. Det lureste du kan gjøre er å blokkere så du ikke får henne opp når du er på SOME. Du må for alt i verden ikke ta kontakt med henne. Du kommer deg aldri videre i livet hvis du ikke tar grep. Stor klem til deg. Tenk på deg selv og kom deg videre. Gjør det du kan for å glemme denne damen. Hun vil ikke ha noe med deg å gjøre og da må du prøve å tenke det samme. Anonymkode: 23a72...22c Støtter dette. Du piner deg selv ved å vente på en forklaring og ved å se hennes aktivitet på sosiale medier. Blokker henne og aksepter at hun ikke kunne gi deg det du trengte og at dere ikke har noen relasjon lengre. For min del var det alltid vært når jeg klarer å akseptere realiteten at hjertesorg har begynt å snu for det bedre! Anonymkode: b12b6...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Føler veldig med deg, du skriver mye som likegodt kunne kommet fra meg. Min ex dro det enger og dumpet meg på Vipps. På Vipps! Etter 8 års forhold var det helt surrealistisk. Fra å bo sammen som kjærester, være hverandres fortrolige og sammen om det meste, kuttet han det meste av kontakten over natta. Det har blitt noe kommunikasjon, da over sms hvor han vrir alt til å være min skyld, ting jeg har sagt tidligere som han mener rettferdiggjør egne valg. Det er dette som sitter så hardt i meg, at han vrir alt over på meg men ikke lenger har ønske om å oppklare noe som helst. Jeg var lenge helt i knestående, trist som f.. men også masse sint fordi jeg syns alt har blitt så urettferdig. Det siste har jeg etterhvert brukt som oppstartsenergi for å få gjort ting. Vi var midt i oppussing, og jeg har fortsatt dette med å velge løsninger og farger som bare er mine. Han har ikke hentet tingene sine, så det er med en litt fandenivoldsk glød jeg står på slik at han ikke vil kjenne seg igjen her den dagen han kommer. Litt sånn; jasså, du vil misforstå meg? Vel, tror ikke du forsto at jeg ville få til alt dette da du sviktet meg! Men mange dager faller jeg sammen i dumpa med tanker om hva jeg kunne sagt og gjort bedre, hvor sårt og urettferdig alt er. Da prøver jeg å minne meg på at det kommer en dag i morgen hvor jeg kanskje er mer oppe. Lar meg selv tenke på det leie, men har på en måte jobba meg opp en indre stemme som sier at jeg ikke får lov å vasse i negativiteten mer enn den dagen/kvelden. Jeg hadde en slik kveld i går, selv om jeg har gjort masse for meg selv her, tok følelsene overhånd igjen. Da benyttet jeg meg av et gammelt knep med å lese på Kvinneguiden, og sette meg inn i andre menneskers problemer. Leser da bevisst ikke innlegg om å være forlatt, nei da leser jeg om brullypsdrama og barn og familie. Kjenner det hjelper å få tankene bort fra egne ting. Så leste jeg ditt innlegg i dag, og kjenner at den dumpa jeg var i i går, nå er litt lener unna. Så jeg tror at det er viktig for deg å anerkjenne at dette er forferdelig, la deg selv ha det vondt, men sett inn sperrer for hvor mye og lenge du kan ha det sånn. Finn ting som hjelper for deg, og føl at du noen ganger har det bedre enn andre, og kjør på der. Å bli forlatt på grusomt vis, er helt grusomt. Men det blir bedre. Bli bevisst på de gangene du har det bedre, og husk på de når du detter ned igjen. Da vil du på sikt være oppe og stå igjen på fulltid. Anonymkode: cd354...817 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Føler veldig med deg, du skriver mye som likegodt kunne kommet fra meg. Min ex dro det enger og dumpet meg på Vipps. På Vipps! Etter 8 års forhold var det helt surrealistisk. Fra å bo sammen som kjærester, være hverandres fortrolige og sammen om det meste, kuttet han det meste av kontakten over natta. Det har blitt noe kommunikasjon, da over sms hvor han vrir alt til å være min skyld, ting jeg har sagt tidligere som han mener rettferdiggjør egne valg. Det er dette som sitter så hardt i meg, at han vrir alt over på meg men ikke lenger har ønske om å oppklare noe som helst. Jeg var lenge helt i knestående, trist som f.. men også masse sint fordi jeg syns alt har blitt så urettferdig. Det siste har jeg etterhvert brukt som oppstartsenergi for å få gjort ting. Vi var midt i oppussing, og jeg har fortsatt dette med å velge løsninger og farger som bare er mine. Han har ikke hentet tingene sine, så det er med en litt fandenivoldsk glød jeg står på slik at han ikke vil kjenne seg igjen her den dagen han kommer. Litt sånn; jasså, du vil misforstå meg? Vel, tror ikke du forsto at jeg ville få til alt dette da du sviktet meg! Men mange dager faller jeg sammen i dumpa med tanker om hva jeg kunne sagt og gjort bedre, hvor sårt og urettferdig alt er. Da prøver jeg å minne meg på at det kommer en dag i morgen hvor jeg kanskje er mer oppe. Lar meg selv tenke på det leie, men har på en måte jobba meg opp en indre stemme som sier at jeg ikke får lov å vasse i negativiteten mer enn den dagen/kvelden. Jeg hadde en slik kveld i går, selv om jeg har gjort masse for meg selv her, tok følelsene overhånd igjen. Da benyttet jeg meg av et gammelt knep med å lese på Kvinneguiden, og sette meg inn i andre menneskers problemer. Leser da bevisst ikke innlegg om å være forlatt, nei da leser jeg om brullypsdrama og barn og familie. Kjenner det hjelper å få tankene bort fra egne ting. Så leste jeg ditt innlegg i dag, og kjenner at den dumpa jeg var i i går, nå er litt lener unna. Så jeg tror at det er viktig for deg å anerkjenne at dette er forferdelig, la deg selv ha det vondt, men sett inn sperrer for hvor mye og lenge du kan ha det sånn. Finn ting som hjelper for deg, og føl at du noen ganger har det bedre enn andre, og kjør på der. Å bli forlatt på grusomt vis, er helt grusomt. Men det blir bedre. Bli bevisst på de gangene du har det bedre, og husk på de når du detter ned igjen. Da vil du på sikt være oppe og stå igjen på fulltid. Anonymkode: cd354...817 Klem til deg. Takk for fint svar, og gode råd. Så flott å høre at du tar grep, og fortsetter oppussingen. Noe av det verste, føler jeg, er at jeg ikke vet hvorfor. Tror nok det hadde vært lettere å akseptere om man kunne pratet ut om ting. Å bli dumpa på messenger, eller vipps!!!??, er så hjerterått og iskaldt, at man strengt tatt ikke burde bruke mer energi på dem. Men så er det ikke så enkelt når det man har følt for den andre er så oppriktig og inderlig. Tror både din og min eks, er de største taperne i dette. Vi blir sterkere av å bli behandlet slik, mens de forblir unnvikende og "egoistiske"(?). Det hjelper meg litt å tenke sånn iallefall, det er ikke jeg som har mistet mest i dette bruddet. Etterhvert får vi forhåpentligvis troen på kjærligheten igjen. Ønsker deg lykke til videre med oppussing, og livet. Anonymkode: 94e6f...209 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Klem til deg. Takk for fint svar, og gode råd. Så flott å høre at du tar grep, og fortsetter oppussingen. Noe av det verste, føler jeg, er at jeg ikke vet hvorfor. Tror nok det hadde vært lettere å akseptere om man kunne pratet ut om ting. Å bli dumpa på messenger, eller vipps!!!??, er så hjerterått og iskaldt, at man strengt tatt ikke burde bruke mer energi på dem. Men så er det ikke så enkelt når det man har følt for den andre er så oppriktig og inderlig. Tror både din og min eks, er de største taperne i dette. Vi blir sterkere av å bli behandlet slik, mens de forblir unnvikende og "egoistiske"(?). Det hjelper meg litt å tenke sånn iallefall, det er ikke jeg som har mistet mest i dette bruddet. Etterhvert får vi forhåpentligvis troen på kjærligheten igjen. Ønsker deg lykke til videre med oppussing, og livet. Anonymkode: 94e6f...209 Takk for klem, og det samme tilbake til deg! Rart hvor godt det kjentes, en virtuell klem fra en anonym på forum. Det tror jeg kan ha litt sammenheng med den tiden vi lever i nå, med koronatiltak som gjør det å bli forlatt bare ennå tyngre. Generelle tips for å komme seg etter brudd er jo å treffe andre mennesker, være med venner, freshe seg opp med trening og komme seg ut, men mye av dette er jo ikke verken lov eller anbefalt nå, så det stilles litt høyere krav til oss som ble sittende igjen med alle spørsmål. Angående det at du så gjerne ville vite hvorfor, det ville jeg også. Han var her og fortalte det, men den historien har bare gjort det verre for meg, i og med at han som sagt vrir ting til å liksom bli at det var jeg som ville dette her. Tross mine forsøk på å få han til å forstå at dette var hans eget valg, er han steil på det jeg egentlig vil kalle blame-game. Han vil ikke ta ansvar for egne valg, og det blir for meg så unnvikende at det er en gru. Tenker så masse på det, har begynt å kalle disse tankene "kverna", sånn at ved å identifisere dem slik, kan jeg ta lutt avstand fra dem, og se hva som skjer litt utenfra, sånn at jeg får tatt bedre valg for meg selv. For det er jo det alt koker ned til, din dame som min mann, de tok sine egne valg. De valgte oss bort. Uansett hva de sier om grunnen til dette valget, tror jeg ikke vi ville blitt helt fredfylt tilfreds med svaret. Konklusjonen deres vil uansett være en annen enn både du og jeg helst ville hatt. Så å ønske en forklaring blir litt å ha falske forhåpninger. Jeg fikk forklaringen etter noen uker, den gjorde alt bare verre for meg. "Kverna" har fått alt for mye bensin av den. Bruddet er ca like lenge siden for meg som for deg. Godt å få utt litt her, som jeg ikke syns jeg kan snakke med de rundt meg om nå, såpass lenge etterpå. Alle syns jo at jeg ble behandla forferdelig, så ingen syns det hjelper meg å snakke så mye om han lenger. Men tilbake til korona, og hva tiltakene gjør for å forlenge denne prossessen. Så vi får snu det rundt, jammen har vi vært gode på sorgprosess i denne mørketiden! Du skriver her og jeg svarer, vi ønsker hverandre lykke til og vitner om at vi faktisk ser fremover begge to. Vi er kommet skrittet videre. Selv håpet jeg så sterkt at han ville komme innom, det har jeg snudd til at jeg håper det tar tid, slik at forandringen i dette hjemmet blir større og mer overraskende. Vet ikke hvilke interesser du har, som du kanskje har brukt lite tid på når du var i forhold, men som oppegående og ressurssterk dame, regner jeg med at du kan ha like mange som meg. Kjør på dem! Det er vår! Tjohei, før du vet ordet av det sitter du i sola med en kaffe og blunker lurt til en interessant person, før du spør om denne kan tenke seg å være nærkontakten din, hehe! Lykke til med veien din videre, er spent på hva slags skatter som befinner seg rundt neste sving i livet ☺️ Anonymkode: cd354...817 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 Det er lett å tenke at alt ville vært bedre om en fikk snakka ut om ting. Men i mange brudd så får en jo ikke det, ihvertfall ikke på en god måte, selv om bruddet skjedde live. Da min siste kjæreste slo opp, følte jeg det skjedde på en verre måte enn om jeg hadde blitt droppa over tekst. For jeg hadde dratt dit i god tro for å møte ham, vi hadde kost oss masse, og han dumpa meg siste dagen sånn at det ikke var mulig for meg å snakke med felles venner på stedet. Og det han selv sa, var ei salig blanding av forvirrende, sårende og bare merkelige ting. Han tok ingen ansvar for at han hadde lagt så mye i forholdet at det virka som det skulle bli oss to. Samtidig var han lei seg fordi begynnelsen av vårt forhold var så fantastisk (vi er i det minste enig om det) og ikke kom igjen. Det var bare absurd. Hadde likt det bedre om han hadde slått opp over tekst og sagt, jeg vil ut, vet ikke hvorfor, sorry. Det hadde i det minste vist respekt for min tid, mine penger og at jeg slapp å være på lang reise mens alt inni meg var ødelagt. Jeg følte ingen closure ved det bruddet selv om det var live. Måtte bruke den sommeren aleine til å finne min egen closure. Tenke mye på om jeg egentlig ønska å tilbringe livet mitt med en så konfliktsky mann. Og på slutten av sommeren møtte jeg en ny mann....som er helt motsatt av eksen min. Nå er det ikke lenge til skikkelig vår og sommer, med muligheter både for hobby, venner og å møte noen nye. Anonymkode: d1a68...b74 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #9 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er lett å tenke at alt ville vært bedre om en fikk snakka ut om ting. Men i mange brudd så får en jo ikke det, ihvertfall ikke på en god måte, selv om bruddet skjedde live. Da min siste kjæreste slo opp, følte jeg det skjedde på en verre måte enn om jeg hadde blitt droppa over tekst. For jeg hadde dratt dit i god tro for å møte ham, vi hadde kost oss masse, og han dumpa meg siste dagen sånn at det ikke var mulig for meg å snakke med felles venner på stedet. Og det han selv sa, var ei salig blanding av forvirrende, sårende og bare merkelige ting. Han tok ingen ansvar for at han hadde lagt så mye i forholdet at det virka som det skulle bli oss to. Samtidig var han lei seg fordi begynnelsen av vårt forhold var så fantastisk (vi er i det minste enig om det) og ikke kom igjen. Det var bare absurd. Hadde likt det bedre om han hadde slått opp over tekst og sagt, jeg vil ut, vet ikke hvorfor, sorry. Det hadde i det minste vist respekt for min tid, mine penger og at jeg slapp å være på lang reise mens alt inni meg var ødelagt. Jeg følte ingen closure ved det bruddet selv om det var live. Måtte bruke den sommeren aleine til å finne min egen closure. Tenke mye på om jeg egentlig ønska å tilbringe livet mitt med en så konfliktsky mann. Og på slutten av sommeren møtte jeg en ny mann....som er helt motsatt av eksen min. Nå er det ikke lenge til skikkelig vår og sommer, med muligheter både for hobby, venner og å møte noen nye. Anonymkode: d1a68...b74 Klem til deg også. Skjønner det ble en tung reise hjem etter å ha blitt dumpa. Ugreit å gjøre det på den måten også. Skjønner ikke hvorfor partneren ikke tar opp ting litt før hvis de synes noe er vanskelig i forholdet. Da kan man prøve å finne ut av ting, istedetfor å bare dumpe noen når man har gått å kjent på ting lenge. For det kan jo ikke være noe man bare plutselig bestemmer seg for. Godt å høre at du har truffet en som ikke er som din eks. Anonymkode: 94e6f...209
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #10 Skrevet 6. april 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde også avsluttet forholdet med en som skriver ktk. Vil helst ha en voksen kjæreste. Anonymkode: 5e9b0...74d OMG ! Du virker ikke særlig voksen selv som skriver sånne kommentarer! Anonymkode: f3a84...d69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå