Gå til innhold

Er det greit med egg på matpakka?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst til å ha kokt egg på matpakken min, men har ikke turt i frykt for at andre skal sjeneres av lukta. Så da lurer jeg på følgende:

Har dere egg på matpakka?

Hvis ja, tenker dere på lukta, eller får kommentarer?

Anonymkode: 89895...556

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egg titt og ofte. Vi har til og med makrell i tomat med oss 😱 

de fleste steder tåler at lunsjrommet lukter mat 😛 

Anonymkode: 63da6...ebc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er lukten av egg noe som plager folk? 🤔

Egg lukter jo bare mat.

Anonymkode: b02da...171

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Egg lukter jo bare mat.

Jeg vet mange synes det lukter vondt eller ekkelt. 

Anonymkode: 89895...556

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er 100 % greit, men det er nok litt forskjellig kultur fra arbeidsplass til arbeidsplass. Hos oss spiser vi makrell i tomat også, så vi er kanskje litt lukt-liberale.

Anonymkode: e0d79...80a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Egg lukter jo bare mat.

Kokt og kaldt egg lukter promp, med en gang man åpner det hvertfall 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det lukter, men mener at det må vere lov å ha i matpakka. Såpass må man tåle :)

Anonymkode: 8e2b7...955

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes man kan ha akkurat det man vil på matpakken så lenge det er vanlig mat. Man kan ikke ta hensyn til alle slags følsomme neser.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når det kommer til matpakke, synes jeg alt bør være akseptert.

Jeg tar det tilbake. Det meste bør være akseptert. Tror man ville blitt sittende alene om man hadde hatt surstrømming i matboksen...

Egg er ganske uskyldig, selv om det har litt lukt. Sitrusfrukt lukter mye mer, og er en mer intens lukt. Mange har med seg sitrusfrukter. Leverpostei og makrell i tomat lukter også. Matpakke generelt lukter ikke så godt, synes jeg, så samma hva som er på den.

Anonymkode: c1952...637

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Din matpakke, ditt pålegg. Så lenge det ikke er noen som har såpass sterk allergi mot en matvare at det er lagt restriksjoner på å ha det med så kjør på. 

Anonymkode: a2803...7a8

• Liker 5
Gjest Villfisker
Skrevet

Finnes mye verre ting enn det. Salami f.eks er helt grusomt. Noen hadde det på flyet en gang, og jeg ble så kvalm at jeg måtte reise meg opp og gå litt, til de hadde spist opp. Hadde jeg ikke kunnet gjort det, hadde jeg nok forsvunnet inn på do, eller fått bruk for spyposer.

Egg hadde jeg ikke klaget på. 

Skrevet

Jeg kan ikke fordra lukten av verken kokt egg når man åpner matpakken, eller makrell i tomat, men jeg legger meg ikke i hva andre har på maten sin, og viser heller ikke at det bryr meg. Alle skal få spise den maten de vill 🙂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er godkjent for noen er jo nugatti og gulost. Har man kolleger fra en annen kultur så bør man heller ikke spise svin 😅

Anonymkode: 2f3fb...6bc

AnonymBruker
Skrevet

Men en annen ting: Lukter det virkelig fjert av bløtkokt egg/ mellomkokt egg også, eller gjelder det kun hardkokt egg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det eneste som er godkjent for noen er jo nugatti og gulost. Har man kolleger fra en annen kultur så bør man heller ikke spise svin 😅

For noe tull. Har aldri vært borti at en muslim feks har hatt noe imot at jeg spiser gris. De vet jo at vi har en annen tro. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Færst og fremst: Jeg mener alle skal ha den maten de ønsker å spise med seg i matpakken, dette er en selvfølgelighet.

Men ja egg stinker promp, jeg synes ikke det er appetitlig og siden jeg er ganske var på lukter (spesielt i mat sammenheng) velger jeg å reise meg å gå fremfor å eventuelt sitte å brekke meg. 

Anonymkode: 93d63...c3e

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke greit. Ting som lukter veldig får man spise når man er hjemme. 

Anonymkode: 9588f...8c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns man skal tåle det meste. Men jeg er ikke en person som plages av lukter eller lyder

Anonymkode: c68cd...387

AnonymBruker
Skrevet

Egg lukter ikke, makrell i tomat derimot...

Anonymkode: c84eb...02a

Skrevet

Nei, vet du hva. Den eneste gyldige grunnen til restriksjoner på matpakke er allergi. Ikke følsomme neser, ikke religion, ikke kultur eller noe som helst annet. 
Spis egget ditt med goood samvittighet 😊

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...