Gå til innhold

Sykmelding etter mammaperm og kun estravikar. Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er snart ferdig med min perm. Hadde vikariat før permen, og har pr nå kun jobb som ekstravikar. Nå er det slik at jeg vurderer å sykmelde meg på bakgrunn av situasjonen hjemme. Hvordan beregnes sykepenger? Beregnes de etter hva jeg hadde i lønn før mammaperm, hva jeg fikk i mammapermlønn eller blir det ut i fra ekstravaktene som jeg har fått tildelt en viss periode frem i tid?

på forhånd takk!

Anonymkode: 13d6d...fe7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke sykemelde deg pga situasjonen hjemme, alvorlig talt. Sykemelding får man om man er for syk til å jobbe, ikke fordi det er tøft å være vekke fra baby. 

Anonymkode: 05578...ef9

• Liker 8
Skrevet

du skal sykemelde deg for å få mer utbetalt pga lite ekstravakter eller fordi du vil være lengre hjemme med barnet ?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke vurdere noenting, det er ikke du som gir deg selv sykemelding. Legen vurderer dette og er den som bestemmer slik. Klarer du ikke stå i jobb grunnet barn (av ukjent årsak du ikke oppgir) må legen vurdere om du trenger pleiepenger for å ivareta et evt sykt barn. Men du kan ikke sykemeldes, da du ikke er syk. 

Anonymkode: 093cd...173

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er snart ferdig med min perm. Hadde vikariat før permen, og har pr nå kun jobb som ekstravikar. Nå er det slik at jeg vurderer å sykmelde meg på bakgrunn av situasjonen hjemme. Hvordan beregnes sykepenger? Beregnes de etter hva jeg hadde i lønn før mammaperm, hva jeg fikk i mammapermlønn eller blir det ut i fra ekstravaktene som jeg har fått tildelt en viss periode frem i tid?

på forhånd takk!

Vent litt hva slags situasjon er det hjemme? Er det barnet som har spesielle behov?

Anonymkode: 56b22...564

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

på forhånd takk!

Sykmelding gis på grunn av sykdom. Du vinkler saken som om det er det økonomiske som er problemet, og ikke sykdom så da vil du jo uansett ikke få sykmelding. Muligens du vinkler saken litt klønete? Jeg vet ikke. :) Får man ikke sykmelding, så er det uansett ikke noe poeng i å snakke om hvordan sykepenger beregnes. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette sånn apropos velferden som ikke er bærekraftig. Vi må alvorlig stramme opp vår egen arbeidsmoral i dette landet. 

Anonymkode: abf3c...622

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke. Men det burde være slik at dersom du får en sykmelding så gjelder den for de dagene som du er satt opp til å jobbe. Du kan jo ikke heve sykepenger for dager du ikke skulle/skal jobbe?

Anonymkode: a1d42...d55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...