Gå til innhold

En som alltid vil ha mer eller alltid vil ha det han ikke har

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før meg ville han ha en familie og et barn. Da han traff meg var dette hans høyeste ønske, samt et fint hus på bygda og den jobben. 

Så fikk han et barn, men da ville han bare være alene. Så det ble slutt mens barnet var en baby. Han angret seg etter noen måneder og innså at det var meg han ville dele et liv med. Vi ordnet hus og ring og han fikk alt han ønsket seg. 

Bare 6 mnd senere så er alt han vil ha, single livet. Så nå er det slutt igjen fordi han vil være single og alene. 

Hva er greia med slike?

Anonymkode: c19c6...7c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og med hus så var det ikke landlig nok, feil naboer, for lite plass ute, etc. En periode ville han ha hund, men så ble det for slitsomt med hund så den ble satt bort. Biler byttes i hytt og pine. Alt handler om å tjene mer penger, aldri nyte der han har. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og med hus så var det ikke landlig nok, feil naboer, for lite plass ute, etc. En periode ville han ha hund, men så ble det for slitsomt med hund så den ble satt bort. Biler byttes i hytt og pine. Alt handler om å tjene mer penger, aldri nyte der han har. 

Er vel ikke noe mer med han enn at han er egoist og idiot. 

Men jeg forstår ikke hvorfor du legger ting rett opp i henda hans. Særlig når han startet med å svikte deg.

Anonymkode: d7157...654

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oj. Det der høres helt ut som min kjæreste. Bare at han i tilegg syter hver eneste dag om hva han kunne ha hatt, hva han kunne ha blitt, hva han kunne ha gjort, hva han kunne ha eid, hva han ønsker seg. 

Og når man løser det han ønsker seg, så er det alltid noe galt med det. F. Eks I ny leilighet : røyklukt fra nabo, støy, Ingen hage, dårlig plass osv.

Nye møbler : for dårlig, ikke bra alikevel, må med en gang kjøpe noe bedre. 

Mulighet til å dra på ferie (flør Corona) for mye folk, køer osv så ikke verdt å reise. 

For å ikke glemme om hvordan man har gitt opp livet, blitt for gammel, tiden har gått fra han, han er for sliten til hobbyer osv. 

Dette er veldig hardt for meg som er veldig positiv og som liker å se løsninger. 

Han er ikke interessert i løsninger. Han er kun interessert i å klage og syte. Og han virker til og med misfornøyd av positivitet og løsninger. 

Så jeg har nå en laaaaaang pause fra sytingen hans. Der jeg vurderer å gjøre det slutt. Har holdt ut i fire år. Vi bor heldigvis ikke sammen. 

Anonymkode: 42e4b...0cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj. Det der høres helt ut som min kjæreste. Bare at han i tilegg syter hver eneste dag om hva han kunne ha hatt, hva han kunne ha blitt, hva han kunne ha gjort, hva han kunne ha eid, hva han ønsker seg. 

Og når man løser det han ønsker seg, så er det alltid noe galt med det. F. Eks I ny leilighet : røyklukt fra nabo, støy, Ingen hage, dårlig plass osv.

Mulighet til å dra på ferie (flør Corona) for mye folk, køer osv så ikke verdt å reise. 

For å ikke glemme om hvordan man har gitt opp livet, blitt for gammel, tiden har gått fra han, han er for sliten til hobbyer osv. 

Dette er veldig hardt for meg som er veldig positiv og som liker å se løsninger. 

Han er ikke interessert i løsninger. Han er kun interessert i å klage og syte. Og han virker til og med misfornøyd av positivitet og løsninger. 

Så jeg har nå en laaaaaang pause fra sytingen hans. Der jeg vurderer å gjøre det slutt. Har holdt ut i fire år. Vi bor heldigvis ikke sammen. 

Glemte å fortelle at i mellomtiden har han gjort det slutt tre ganger, fordi han vil være alene. Og at han angrer seg hver gang. Nå er det min tur til å ta en time out. Og I motsetning til han så er jeg seriøs på det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min x var slik! Jeg tror mye handler om dårlig selvbilde og selvtillit. 

Jeg levde med dette i 10år, og det ble bare verre og verre. Tilslutt så var det sånn at alt det han ville, men ikke mulighet til, var min feil. Hadde naboen kjøpt ny bil, så klikket det totalt for han, siden vi ikke kunne kjøpe ny bil der og da. Man kan ikke endre en sånn person. Det tok tid før jeg forsto det selv. Han ser ikke problemet selv. Man kan velge å leve med det, eller å gå. Her gikk jeg desverre for sent, så vi fikk barn i dette, og det påvirker jo barnet og. Så mitt råd er å gå før dere får barn.  Ingen kan leve med det jaget der

Anonymkode: abc36...28d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vært borti noen sånne menn. De finner ikke ro uansett hvor de er i livet og forandrer seg ikke med mindre lynet slår ned. Bare å styre unna. 

Anonymkode: f3249...03d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, alltid noe galt med plassen vi bor også. Så da vi leide var alt feil slik og sånn så derfor kunne han være grinete i mange uker fordi ting ikke var som han ville. Alt skulle bli bedre bare vi bodde på det stedet og med eget hus. Så fikk vi til det, men nå trives han ikke her heller..

Han her fikser alt så fort han har lyst til det. Han hadde lyst på eget firma, så nå jobber han med det. Lyst på et slikt kjøretøy, så er det ordnet, lyst på sånn bil, så blir det sånn. Hele veien så blir ting konstant byttet ut og bedret, mens han aldri er fornøyd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Min x var slik! Jeg tror mye handler om dårlig selvbilde og selvtillit. 

Jeg levde med dette i 10år, og det ble bare verre og verre. Tilslutt så var det sånn at alt det han ville, men ikke mulighet til, var min feil. Hadde naboen kjøpt ny bil, så klikket det totalt for han, siden vi ikke kunne kjøpe ny bil der og da. Man kan ikke endre en sånn person. Det tok tid før jeg forsto det selv. Han ser ikke problemet selv. Man kan velge å leve med det, eller å gå. Her gikk jeg desverre for sent, så vi fikk barn i dette, og det påvirker jo barnet og. Så mitt råd er å gå før dere får barn.  Ingen kan leve med det jaget der

Anonymkode: abc36...28d

Han her mener at han nå ønsker seg en partner som går overens med alle. Noe jeg altså gjør, kun at en av hans venner ikke liker meg, ellers er jeg venn med alle rundt han. Så da fant han den feilen å pirke på, noe jeg ikke kan styre. 

Vi har en baby, så den er allerede blitt gjort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vært borti noen sånne menn. De finner ikke ro uansett hvor de er i livet og forandrer seg ikke med mindre lynet slår ned. Bare å styre unna. 

Jeg liker å forstå hvordan ting henger sammen, hva kommer slikt av? Hvordan blir noen slik? 

For meg så er det nok å ha fast rutine, faste venner, rolig jobb, et rolig liv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han her mener at han nå ønsker seg en partner som går overens med alle. Noe jeg altså gjør, kun at en av hans venner ikke liker meg, ellers er jeg venn med alle rundt han. Så da fant han den feilen å pirke på, noe jeg ikke kan styre. 

Vi har en baby, så den er allerede blitt gjort. 

Han får ønske seg venner som går overens med dama hans, da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han får ønske seg venner som går overens med dama hans, da.

Det har jeg tenkt også. Han har en dømmende venn som tar mye plass i livet sitt, men han har vært der lengre enn damene og stiller opp på en annen måte. Så jeg kan ikke konkurrere, selv ikke etter å ha født hans barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å forstå hvordan ting henger sammen, hva kommer slikt av? Hvordan blir noen slik? 

For meg så er det nok å ha fast rutine, faste venner, rolig jobb, et rolig liv. 

Det er en type perfeksjonisme de ikke kommer over. Istedenfor å ha et vanlig mål og prøve å nå det, vil de at alt skal være perfekt og gjerne bedre enn alle andre. De bryr seg mye mye om hva folk tenker om dem og vil at alle skal like dem. 

Jeg fant meg endelig en helt annen type mann. Han bryr seg overhodet ikke om hva folk mener om ham. Han prøver ikke å oppfylle andres mål, bare sine egne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en type perfeksjonisme de ikke kommer over. Istedenfor å ha et vanlig mål og prøve å nå det, vil de at alt skal være perfekt og gjerne bedre enn alle andre. De bryr seg mye mye om hva folk tenker om dem og vil at alle skal like dem. 

Jeg fant meg endelig en helt annen type mann. Han bryr seg overhodet ikke om hva folk mener om ham. Han prøver ikke å oppfylle andres mål, bare sine egne. 

Han sier hele tiden at han driter i hva andre mener, men at han har høye krav til seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han sier hele tiden at han driter i hva andre mener, men at han har høye krav til seg selv. 

En som har høye krav, jobber jevnt og trutt mot det målet med den største selvfølge. Og bryr seg ikke om naboens bil. 

Kjæresten min, som faktisk driter i hva andre mener, sier det aldri. Det er ei så naturlig holdning for ham at han ikke får øye på den. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

En som har høye krav, jobber jevnt og trutt mot det målet med den største selvfølge. Og bryr seg ikke om naboens bil. 

Kjæresten min, som faktisk driter i hva andre mener, sier det aldri. Det er ei så naturlig holdning for ham at han ikke får øye på den. 

Men når han har fått det huset han ville ha så var det ikke stort nok, altså for 3 mnd siden var det best og nå må han ha noe bedre. For 6 mnd siden fridde han til meg, men nå vil han være single. Det går jo ikke an å ha et sånt liv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det går jo ikke an å ha et sånt liv?

Nei. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men en ting er hva han vil ha, viktigere her er hva du vil ha. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men en ting er hva han vil ha, viktigere her er hva du vil ha. 

Ja, jeg vil ikke det her. Jeg er bare veldig såret nå og lufter meg litt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slike mennesker blir aldri fornøyd, dvs at de vil aldri finne lykken.

Ikke la det ødelegge DITT liv. Legg han bak deg, og finn DIN lykke. Og så kan han leve resten av livet sitt uten deg og jakte på noe som ikke finnes.

Det er synd på han, på en måte. Men han har valgt det selv. Du må velge å ikke bli dratt med ned i elendigheten hans.

Anonymkode: 09279...aad

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...