AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Hei, er det andre ledere der ute som føler de aksepterer mer nå i disse korona-og hjemmekontortider? Jeg synes det er vanskelig å ha full kontroll på alle ansatte. Nå vet jeg at det er en ansatt som har skrevet timer som vedkommende faktisk ikke har jobbet i påskeuken. Det var ikke så mange timene det er snakk om men saken er om jeg bare skal se mellom fingrene med det denne gangen. Andre som har måttet svelge noen kameler på grunn av hjemmekontor og situasjonen forøvrig? Anonymkode: 35c20...902
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Jeg tenker det kommer litt an på hvorfor vedkommende har skrevet timer hen ikke har jobbet. Har hen tatt oppvasken og lignende unnasluntring i arbeidstiden eller har vedkommende dratt på hytta og gått turer uten å jobbe overhodet, men likevel skrevet timer? Anonymkode: ae63a...8f0
lillevill Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Ts du er uproff som legger ut dette her. Hva om din ansatt er på kg? 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 lillevill skrev (Akkurat nå): Ts du er uproff som legger ut dette her. Hva om din ansatt er på kg? Er det du kanskje? TS Anonymkode: 35c20...902 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker det kommer litt an på hvorfor vedkommende har skrevet timer hen ikke har jobbet. Har hen tatt oppvasken og lignende unnasluntring i arbeidstiden eller har vedkommende dratt på hytta og gått turer uten å jobbe overhodet, men likevel skrevet timer? Anonymkode: ae63a...8f0 Jeg vet ikke hva vedkommende har gjort, men jeg vet med sikkerhet at vedkommende ikke har jobbet disse timene, da det er veldig lett for oss å se hvem som har jobbet og ikke. TS Anonymkode: 35c20...902
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet ikke hva vedkommende har gjort, men jeg vet med sikkerhet at vedkommende ikke har jobbet disse timene, da det er veldig lett for oss å se hvem som har jobbet og ikke. TS Anonymkode: 35c20...902 Hvordan ser dere det? Anonymkode: 73fd3...10a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 Så svindel og underslag blir sett igjennom fingrene på fordi det er korona? Beklager, men da er du ikke mye til leder Anonymkode: fb75b...233 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så svindel og underslag blir sett igjennom fingrene på fordi det er korona? Beklager, men da er du ikke mye til leder Anonymkode: fb75b...233 Er dette på linje med svindel og underslag, mener du? Utdyp gjerne. TS Anonymkode: 35c20...902
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #9 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan ser dere det? Anonymkode: 73fd3...10a Når man jobber innlogget på en pc så blir det meste loggført. TS Anonymkode: 35c20...902
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #10 Skrevet 6. april 2021 Kan du ikke bare spøre personen? 🙂 Anonymkode: 07e31...546 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #11 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke bare spøre personen? 🙂 Anonymkode: 07e31...546 Ja det er mest fristende, men ønsket å høre om det er andre som er litt mer rause i disse tider der hjemmekontor sliter på de ansatte TS Anonymkode: 35c20...902
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #12 Skrevet 6. april 2021 Kan vedkommende ha jobbet en annen dag/tid? Ført timer før h*n jobbet, og så endt opp med å gjøre oppgavene på et annet tidspungt uten å endret timene? Dersom jeg skal jobbe lenger en dag for å spare opp timer til avspasering, hender det at ting skjer så jeg ikke får gjort det, og tar igjen i helgen. Fører timene i ukedag likevel, fordi det var det som var avtalt og jeg skal ikke ha den overtidsbetalingen som søndagstimer ville utløst. Anonymkode: a0b04...0a5 8
MollyJones Skrevet 6. april 2021 #13 Skrevet 6. april 2021 "Hei, har du ført disse timene på feil tidspunkt, eller har du jobbet dem inn ved en annen annledning? Ser at du ikke var logget på på det gjeldenene tidspunktet, ville bare dobbeltsjekke - lett å gjøre feil!" Om du lar det gå vil du kunne bil utnyttet seinere. Arbeidsmiljøet blir bedre for alle om alle har de samme rettningslinjene å forholde seg til, og at ingen prøver å utnytte at du ikke gjør jobben din. Selv om det er korona. 19
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #14 Skrevet 6. april 2021 Våre ledere og dem over der igjen har nå heller vist sitt sanne tryne etter koronaen her. De hersker mye mer og har fått mer en sjef status synes jeg. Mye sånn "får ikke dere det til med så mange folk så selger vi bruker på anbud". Dette er omsorgssektor. Kutter bemanning ned til margen og krever enda mer. De vet at folk ikke har mye valg med tanke på arbeid nå. Anonymkode: c2550...0d6 2
Rosmarin(ert) Skrevet 6. april 2021 #15 Skrevet 6. april 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, er det andre ledere der ute som føler de aksepterer mer nå i disse korona-og hjemmekontortider? Jeg synes det er vanskelig å ha full kontroll på alle ansatte. Nå vet jeg at det er en ansatt som har skrevet timer som vedkommende faktisk ikke har jobbet i påskeuken. Det var ikke så mange timene det er snakk om men saken er om jeg bare skal se mellom fingrene med det denne gangen. Andre som har måttet svelge noen kameler på grunn av hjemmekontor og situasjonen forøvrig? Anonymkode: 35c20...902 Jeg har aldri "full kontroll" på mine ansatte, vi opererer med frihet under ansvar. Så lenge vi alle leverer, så må vi kunne være rause med hverandre, spesielt nå. Dersom jeg ser noe merkelig med en timeliste, for eksempel at timer er logget for et annet prosjekt enn forventet, så tar jeg opp telefonen og ringer for å høre om det er noe jeg ikke har fått med meg. For det skjer jo! 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #16 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er dette på linje med svindel og underslag, mener du? Utdyp gjerne. TS Anonymkode: 35c20...902 Ehhhhhm...!? Hvilken leder er du som spør om det? Klarer du ikke å resonnere deg fram til det selv? Timer ført, men ikke arbeidet (hvis så tilfelle) —> Burde ikke være nødvendig å si, men folk har fått sparken pga føring av timer som ikke er jobbet. Det er et grovt tillitsbrudd og økonomisk underslag. Men hvis du synes det er greit at dine ansatte får lønn for timer som ikke er jobbet, så fortsett gjerne å se igjennom fingrene på det. Den neste det kommer til å gå utover er deg og din stilling Anonymkode: fb75b...233
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #17 Skrevet 6. april 2021 Rosmarin(ert) skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri "full kontroll" på mine ansatte, vi opererer med frihet under ansvar. Så lenge vi alle leverer, så må vi kunne være rause med hverandre, spesielt nå. Dersom jeg ser noe merkelig med en timeliste, for eksempel at timer er logget for et annet prosjekt enn forventet, så tar jeg opp telefonen og ringer for å høre om det er noe jeg ikke har fått med meg. For det skjer jo! Ledere som skal ha full kontroll over ansatte er utrygge ledere. Ledere som skal ha kontroll driver oftest med micromanagement og kaster bort ressurser på at mini ting blir gjort "rett". Anonymkode: c2550...0d6 11
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #18 Skrevet 6. april 2021 Bruk anledningen til en hyggelig prat med kollegaen din. Dersom det dukker opp noe du opplever som uryddig, ta det opp på en saklig måte. Bruk fritiden din i kveld til å lese deg opp på enpathetic leadership. Anonymkode: 5b308...9fd
Lacy Skrevet 6. april 2021 #19 Skrevet 6. april 2021 Jeg ville nok adressert det på en subtil måte. Det er ikke sikkert den ansatte har gjort dette bevisst. Dersom du gjør det til en del av en samtale, vil du raskt se om dette er en ansatt som har hatt en hendelig uhell eller om det er noe du vil være nødt til å følge med på fra den kanten.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #20 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ehhhhhm...!? Hvilken leder er du som spør om det? Klarer du ikke å resonnere deg fram til det selv? Timer ført, men ikke arbeidet (hvis så tilfelle) —> Burde ikke være nødvendig å si, men folk har fått sparken pga føring av timer som ikke er jobbet. Det er et grovt tillitsbrudd og økonomisk underslag. Men hvis du synes det er greit at dine ansatte får lønn for timer som ikke er jobbet, så fortsett gjerne å se igjennom fingrene på det. Den neste det kommer til å gå utover er deg og din stilling Anonymkode: fb75b...233 Så du mener at det er kort vei fra å unnlate å føre noen få timer til å kalle det bedrag? Selv om vedkommende leverer på sine oppgaver og gjør det som er forventet av vedkommende? TS Anonymkode: 35c20...902
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå