Gå til innhold

Hvordan se hvordan fondene går hos DNB?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nylig kjøpt meg inn i et globalt indeksfond gjennom DNB, men jeg sliter med å skjønne hvordan jeg kan se utviklingen der, altså eventuelt tap eller avkastning. Jeg er klar over at jeg kan søke opp fondet spesifikt og se hvordan det går, men burde jeg ikke kunne se hvordan det ligger an med mine penger ett eller annet sted i nettbanken? Når jeg går inn på "mine fond" i DNBs nettbank, kommer dette fondet opp, men det står bare hvor mye penger jeg har satt inn på det, ingenting annet.

Anonymkode: 4b6c7...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Last ned DnB sin app «spare», der er det en veldig fin og ryddig oversikt:-)

Anonymkode: 150a3...b70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tuller du med meg!? Må man ha app for å se dette? Hvorfor skal dere tvinge app på alle? Hva med oss som bare vil bruke vanlig DATAMASKIN!??

Anonymkode: fb1b5...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morningstar gir god oversikt over alle fond man har. Opprett konto hos Morningstar og legg inn fondsandelene du kjøper og selger, så får du løpende oversikt over alle dine fond på ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tuller du med meg!? Må man ha app for å se dette? Hvorfor skal dere tvinge app på alle? Hva med oss som bare vil bruke vanlig DATAMASKIN!??

Anonymkode: fb1b5...9c5

Nei, du MÅ ikke ha app, men snakk om å gjøre det vanskelig for seg selv. Du går inn på mine fond i nettbanken for å se oversikt, men det tar noen dager fra du har kjøpt til det dukker opp der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

TS her.

Takk for svar :) Jeg skulle gjerne klart meg uten app, tenker det bør være mulig å se dette i nettbanken ett eller annet sted? Vet du tilfeldigvis hvor/hvordan jeg kan se det der? Synes det er rart hvis den oversikten ikke finnes der inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Klossmajor skrev (25 minutter siden):

Morningstar gir god oversikt over alle fond man har. Opprett konto hos Morningstar og legg inn fondsandelene du kjøper og selger, så får du løpende oversikt over alle dine fond på ett sted.

TS her.

Takk for svar, men jeg vil gjerne slippe å opprette kontoer flere steder. Mye av grunnen til at jeg brukte DNB i utgangspunktet var at jeg allerede er kunde der 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå inn på Sparing og investering -> Fondshandel -> Mine fond, for oversikt over alle fond + avkastning.

Ellers kan du gå inn på aksjesparekontoen (ASK) din hvis du har kjøpt fond gjennom den, der er også utvikling ført opp i prosent.  

Anonymkode: 9c528...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer opp på forsiden i nettbanken hos meg

Anonymkode: 5dba2...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her.

Takk for svar :) Jeg skulle gjerne klart meg uten app, tenker det bør være mulig å se dette i nettbanken ett eller annet sted? Vet du tilfeldigvis hvor/hvordan jeg kan se det der? Synes det er rart hvis den oversikten ikke finnes der inne. 

Hei! Hvis du vil bruke nettbank må du inn på pc, der får du full oversikt. I mobilbank så ligger det under «min oversikt» på DnB, der kan du i alle fall se «sum fond». Hvis du nettopp har kjøpt så kan det ta noen dager før det kommer opp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå inn på Sparing og investering -> Fondshandel -> Mine fond, for oversikt over alle fond + avkastning.

Ellers kan du gå inn på aksjesparekontoen (ASK) din hvis du har kjøpt fond gjennom den, der er også utvikling ført opp i prosent.  

TS igjen.

Takk for forklaring. Da får jeg håpe det bare ikke har kommet opp ennå, for jeg finner det ikke der. Kjøpte tirsdag eller onsdag forrige uke, og det har jo vært helligdager, så det tar vel kanskje litt ekstra tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS igjen.

Takk for forklaring. Da får jeg håpe det bare ikke har kommet opp ennå, for jeg finner det ikke der. Kjøpte tirsdag eller onsdag forrige uke, og det har jo vært helligdager, så det tar vel kanskje litt ekstra tid.

Sjekk Fondshandel -> Bevegelser. Ordre som er underveis pleier å stå der. Det tar gjerne noen arbeidsdager, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får kontoutskrifter der alt står. Dnb global indeks.

Anonymkode: db19e...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...