AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Skrevet 6. april 2021 Har vært i mange konfirmasjoner og bursdager de siste årene, ofte har det vært 10-15 taler, blir ganske utslitt etter alle. Men i forrige var det en tale som virket fornærmende mot en av mine nærmeste. Var et råd vedkommende hadde om måter å debattere for å få fram sine meninger, mest for spøk som hadde blitt såvidt snakket om i en gruppechat, men hun som talte foran alle tok det tydeligvis alvorlig og nevnte med navn hvem som kom med rådet og nærmest at familien kunne klare seg uten det rådet, hadde vært ok om det hadde vært nevnt på en spøkefull måte, men det var en sånn høytidelig alvorlig tale stort sett! Føler jeg ble ganske provosert. Hva var vitsen med å henge ut det som ubrukelig foran alle i en konfirmasjonssal? Vedkommende som ble nevnt i talen hadde litt dårlig hørsel så kunne ikke engang høre talen. Har ikke turt å snakke til noen i familien om det. Vil ikke lage spetakkel som jeg ikke vet hvordan vil gå. Har noen her opplevd noe liknende? Eller taler som har vært provoserende? Har vært misfornøyd med taler før. Anonymkode: 40bf2...2a3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 En tale til meg en gang var bare utdritning, og ikke fin i det hele tatt. Ble lei meg, ødela bryllupet mitt. Anonymkode: e4138...348 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Glad vi ikke har taler i vår familie. Hele greia er utdritning, bare kleint og 15 åringer syns det bare er skjært pinlig. Anonymkode: 24b5d...00e 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Når du senere skal i bryllup hos slektninger går det an å tipse brudeparet om dette, og be de kreve fra toastmaster at samtlige talere må holde en gjennomgang av talen foran toastmaster først, slik at toastmaster da kan dobbeltsjekke at ikke noe sårende mot noen kommer til å bli sagt. Taler som ikke er helt ferdig skrevet før den gjennomgangen kan ikke bli fremført i praksis. Toastmaster må ha styringen på det gjennom hele festen. Anonymkode: 3dc30...5e8 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Fatter ikke hvorfor folk velger å ha taler. Det er så pinlig. Anonymkode: 831c1...adb 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fatter ikke hvorfor folk velger å ha taler. Det er så pinlig. Anonymkode: 831c1...adb Helt enig! Jeg kommer ikke til å ha noen tale i konfirmasjonen eller bryllupet til mine barn. Anonymkode: 3af3d...b34
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 Slutt med taler! Det er bare kleint. Det er ingen som gidder å høre på heller. Jeg er glad det ikke er vanlig med tale i min familie. Anonymkode: 2e4d3...b28 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Skrevet 8. april 2021 Ikke helt det du spør om, men jeg kommer fra en familie som hater taler (ikke talene i seg selv, men det å holde tale, ingen av oss liker den oppmerksomheten😅) så vi er ikke så flinke til det. Men derimot mannen sin familie... altså de har taler i enhver anledning, om det så bare er en vanlig familiemiddag eller en hyttetur sammen med storfamilien 😂 Er så uvant 😅 Og så veldig høytidelig. Anonymkode: be5fd...320 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #9 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 6.12): En tale til meg en gang var bare utdritning, og ikke fin i det hele tatt. Ble lei meg, ødela bryllupet mitt. Anonymkode: e4138...348 Hvordan klarte konfirmasjonstalen din å ødelegge bryllupet ditt, mange år frem i tid? Anonymkode: 4f0cb...646 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #10 Skrevet 8. april 2021 Det verste i konfirmasjoner er når moren eller en eller annen tante har laget en sang til konfirmanten som alle skal synge med på til en kjent melodi. Skjedde for nevøen til samboer for noen år tilbake. Alle skulle liksom synge med til livshistorien til konfirmanten, fra den gang han fikk raserianfall i barnehagen til hvor pen og flott og snill gutt han er. Mens hovedpersonen satt og krympet seg og sannsynligvis bare ønsket seg vekk til gamingfristedet med kompisene. Anonymkode: 3cce0...0ed 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #11 Skrevet 8. april 2021 Det jeg synes er verst er i bryllup, når foreldrene til begge parter i brudeparet bare må fortelle hele livshistorien til deres skjønne barn! Det er SÅ MANGE der ute som ikke evner å sette seg inn i hva en tale egentlig er! Anonymkode: 3dc30...5e8
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #12 Skrevet 8. april 2021 I talen til min konfirmant var det kun positive ting om han. Ting han er flink til og at viner stolte av han osv. fikk klar beskjed fra han selv at vi ikke skulle ta opp noe kjipt. Selvfølgelig tar vi ikke opp i talen at han har dysleksi og sliter med enkelte fag. En må ha litt antenner når en skal holde tale for noen. En må kjenne vedkommende så godt at en vet hva en kan si og ikke. Det skal være en Happy dag Anonymkode: d23ab...587 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 Var i en konfirmasjon i høst til min bonuskusine. Faren hennes prøvde å være morsom, og sa i talen at nå var det bare å kjøre på, for nå var hun straks lovlig. Sammen med talen, fikk hun en pakke kondomer av sin far (ikke i konf.gave, men som en morsom greie). Han fortalte også om en historie fra da hun var liten, som sikkert kunne vært en søt historie, men som absolutt ikke passet å fortelle foran hele familien hennes. Konfirmanten var så flau at hun omtrent gjemte seg under bordet... Jeg hater taler. Fortalte min samboer at hvis vi en gang gifter oss, blir det et talefritt bryllup. Det var visst ikke aktuelt. Han elsker å holde taler, og min mor gjør som hun vil. Men jeg kommer aldri til å holde noen tale, det er helt klart. Anonymkode: 7e1db...b32 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #14 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 14.54): Fatter ikke hvorfor folk velger å ha taler. Det er så pinlig. Anonymkode: 831c1...adb Jeg skal gifte meg i august, og vurderer forbud mot taler. Det er bare så pinlig. Min samboer mener vi kan ikke nekte noen å holde tale...Aner ikke hva jeg skal gjøre. Hva skriver man i invitasjonene for å på en fin måte gjøre det klart at man ikke ønsker taler? Anonymkode: 21bf4...2d9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #15 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det jeg synes er verst er i bryllup, når foreldrene til begge parter i brudeparet bare må fortelle hele livshistorien til deres skjønne barn! Det er SÅ MANGE der ute som ikke evner å sette seg inn i hva en tale egentlig er! Anonymkode: 3dc30...5e8 Og det er åpenbart noen som ikke evner å sette seg inn i at denne diskusjonen handler om konfirmasjonstaler. Anonymkode: 4f0cb...646
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #16 Skrevet 9. april 2021 Var en gang i en konfirmasjon der taleren hadde røyka en joint i kombinasjon med å ha drukket alkohol. Han holdt verdens lengste tale fordi han hele tiden glemte hva han snakka om og fikk begynne på nytt. Ingen skjønte bæret av hva han snakka om og det var heller ingen som turte å avbryte ham. Det var veldig spesielt, både trist og morsomt samtidig. Anonymkode: 5bbb8...408
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 Jeg hadde ingen taler i min egen konfirmasjon. Synes egentlig det var litt trist.. I bryllupet hadde vi noen, og det var veldig rørende å høre på. Det går an å snakke med folk om at man ikke ønsker lange taler Anonymkode: 98e46...b10
Momma Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 Taler er én ting, jeg synes de selvskrevne sangene er mye verre! Femten vers på mildt sagt haltende rim med "morsomme" poenger, nesten utelukkende til melodier som Dyrene i Afrika, Bamsens fødselsdag eller Blåbærturen. Hujedamej! 🤪 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #19 Skrevet 9. april 2021 1 hour ago, Garderobemannfrue said: Taler er én ting, jeg synes de selvskrevne sangene er mye verre! Femten vers på mildt sagt haltende rim med "morsomme" poenger, nesten utelukkende til melodier som Dyrene i Afrika, Bamsens fødselsdag eller Blåbærturen. Hujedamej! 🤪 Eller Beatles Let it be 😖 Anonymkode: 98e46...b10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #20 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det verste i konfirmasjoner er når moren eller en eller annen tante har laget en sang til konfirmanten som alle skal synge med på til en kjent melodi. Skjedde for nevøen til samboer for noen år tilbake. Alle skulle liksom synge med til livshistorien til konfirmanten, fra den gang han fikk raserianfall i barnehagen til hvor pen og flott og snill gutt han er. Mens hovedpersonen satt og krympet seg og sannsynligvis bare ønsket seg vekk til gamingfristedet med kompisene. Anonymkode: 3cce0...0ed Dette skjer kronisk i min familie og det blir ikke noen ende på uansett hvor mye jeg ber om at det blir latt være. Hovedgrunnen til hvorfor det ikke blir noe bryllup med gjester for meg. Slike sanger er tydeligvis såå koselige, såå kreative, og det måå jo bare være lov å gjøre stas på konfirmanten/bursdagsbarnet/brudeparet Anonymkode: 77798...9a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå